اخبار استان هااصفهانحوادثحوادث پلیسشهر و جامعه

بسته خبری حوادث انتظامی ۳۰خرداد استان اصفهان

سرهنگ “مرتضی هادیان” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، با اعلام این خبر بیان داشت: در پی کسب اخباری مبنی بر احتکار آرد خبازی در انبار یک منزل مسکونی، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران فرماندهی انتظامی شهرستان فلاورجان قرار گرفت.
وی ادامه داد: ماموران پس از شناسایی محل احتکار و طی هماهنگی قضایی محل مورد نظر را بازرسی کرده و ۹۵ کیسه آرد احتکار شده کشف کردند، این در حالی است که آردهای کشف شده با دستور قضایی به مرجع توزیع آرد دولتی منتقل شد.
فرمانده انتظامی شهرستان فلاورجان با اشاره به اینکه ارزش آردهای کشف شده از سوی کارشناسان ۵۷۰ میلیون ریال تعیین شده، بیان کرد: در این خصوص یک متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای اقدامات قانونی به مرجع قضائی تحویل داده شد.
این مقام انتظامی در پایان از شهروندان خواست که در صورت مشاهده هرگونه فعالیت غیرمجاز و قاچاق توسط افراد سودجو، مراتب را به مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند تا نسبت به شناسایی و دستگیری متخلفان اقدام شود.

/////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
آشنایی با مشکلات دوره نوجوانی
گروه اجتماعی _ اصفهان _ یکی از مشکلات دوره نوجوانی، طغیان علیه مراجع قدرت است. نوجوان در این دوره برای کسب استقلال علیه همه ی مراجع قدرت ازجمله والدین و کادر مدرسه طغیان می‌کند.گاهی اوقات رفتارهایی علیه آنها از خود نشان می‌دهد، درگیری‌هایی ایجاد می‌نماید و به اعمالی دست می‌زند که روابط او را با آنها و سایر مراجع قدرت به شدت تیره می‌کند.
با توجه به اینکه این دوره، حد فاصل دوران کودکی و بزرگسالی است، از دست دادن حمایت‌های بی‌قید و شرط والدین برای کسب احساس استقلال از یک طرف و لذت مورد حمایت و پشتیبانی آنها بودن و همانطور کودک ماندن و بدون زحمت و دردسر، همیشه مورد محبت قرار گرفتن از طرف دیگر، در نوجوان کشمکش درونی ایجاد می‌کند و جنگ روانی عمیقی در ذهن او به وجود می‌آورد.
بعضاً خانواده و مدرسه و جامعه نیز از او توقعات متناقض دارند، گاهی او را به چشم یک کودک نگاه کرده و برخوردی تحقیرآمیز دارند و گاهی هم توقعات از او بیش از حد توان اوست و به چشم بزرگسالان به او می‌نگرند که این خود به کشمکش‌های درونی نوجوان دامن زده و او را با مشکل روبرو می‌سازد. در ادامه به برخی از ویژگی ها و خصوصیات دوره نوجوانی اشاره می کنیم:
طغیان علیه مراجع قدرت
نوجوان برای کسب استقلال علیه همه ی مراجع قدرت من جمله والدین و کادر مدرسه طغیان می‌کند.گاهی اوقات رفتارهایی علیه آنها از خود نشان می‌دهد، درگیری‌هایی ایجاد می‌نماید و به اعمالی دست می‌زند که روابط او را با آنها و سایر مراجع قدرت به شدت تیره می‌کند، مثلاً بگومگو می‌کند، بحث و مجادله ی طولانی انجام می‌دهد، بر خلاف خواسته ی والدین دیر به خانه می‌آید، از انجام تکالیف درسی خودداری می‌کند، سیگار می‌کشد و حتی ممکن است دست به اعمال بزهکارانه هم بزند.این مورد در خانواده‌های با محدودیت زیاد و یا مدارسی که مقررات سخت و خشک را بدون نظرخواهی و مشورت با نوجوان اجرا می‌کنند از شدت بالاتری برخوردار است.
هویّت فردی
یکی دیگر از مشکلات مهمی که نوجوان با آن روبرو می‌شود مساله ی تشکیل «هویت فردی» اوست. بدان معنی که سوال‌های متعددی درباره ی مفهوم زندگی، نقش او در این زندگی، مفهوم مرگ و زندگی پس از مرگ و بطور کلی سوال‌هایی نظیر، من کیستم؟ و به کجا می‌روم؟ ذهن او را به خود مشغول می‌نماید که باید به آنها پاسخ دهد.
احساس هویت شخصی در نوجوانان کم‌کم براساس همانند سازی‌های مختلف گذشته ی آنها تکوین می‌یابد. با ورود به دوره ی نوجوانی ارزش‌های گروه همسالان و همچنین ارزیابی‌های معلمان و سایر بزرگسالان نیز مطرح است و هر اندازه ارزش‌هایی که از طرف دوستان و همسالان ابراز می‌شود با ارزش‌های والدین و معلمان هم‌خوانی بیشتری داشته باشد به همان نسبت کار هویت‌یابی نوجوان آسان‌تر پیش می‌رود.
عدم کنترل بر رفتار و هیجانات ناشی از تغییرات جسمی و روانی دوران بلوغ
به دلیل رشد سریع جسمی و تغییرات مشهود در اندام‌های بدن نوجوان در دوران بلوغ بعضی از رفتارهای هیجانی و عدم کنترل او طبیعی است. مثلاً جلو آمدن سرنوجوان به دلیل احساس بلندتر شدن گردنش، بزرگ شدن بینی و یا عدم کنترل در دست‌هایش برای جابجایی خصوصاً اشیاء ظریف از طرفی و عدم آگاهی و آموزش صحیح او در مقابله با این مسایل از طرف دیگر او را از نظر روحی تحت تاثیر قرار داده به‌طوری که در خود احساس بی‌کفایتی و حقارت می‌نماید که همین امر موجبات اضطراب را در وی فراهم می‌آورد.
ترس از آینده
با پیدایش نیازهای جدید در نوجوان و کشش به سوی ارضای نیازهای آنی و مقطعی، آینده را در ذهن نوجوان مبهم و دور از دسترس تصویر می‌نماید به طوری که حتی چگونگی تامین اقتصادی و تشکیل خانواده برای خود در آینده و ازدواج و تحصیلات عالی را قله‌هایی دور از دسترس می‌پندارد که دستیابی به آنها برای او بسیار دشوار و در بسیاری از موارد از محالات است که البته نقائص تربیتی و آموزشی در درون خانواده، مدرسه و جامعه و محرومیت‌های شدید مالی خانواده به شدت و عمق این مشکل نیز می‌افزاید.
دغدغه اقتصادی
یکی از مهمترین مشکلات نوجوانی این است که فرد قبل از اینکه به بلوغ اقتصادی برسد به بلوغ جنسی رسیده است و از طرفی چون به دنبال استقلال و کسب هویت جدید برای خود نیز می‌باشد همیشه به فکر دستیابی زودتربه منافع اقتصادی است و در این ارتباط می‌بینیم نوجوانانی را که مدرسه و تحصیل را رها کرده و به دنبال شغل و کسب درآمد می‌باشند و این خصوصاً در جوامعی که ارزش‌های انسانی و معنوی جای خود را به ارزش‌های مادی داده و شخصیت افراد برحسب درآمد و پول آنها مورد ارزیابی قرار می‌گیرد بسیار مشهودتر است و در این ارتباط اوضاع و احوال‌اقتصادی- اجتماعی و بی‌ثباتی جامعه، جنگ، بیکاری، کمبود امکانات و فقر مالی خانواده از عوامل تشدید کننده ی مشکل محسوب می‌شوند.
تعارض بین خواسته‌های والدین و گروه همسالان
در این دوران، نوجوان تحت تأثیر گروه همسالان می‌باشد و والدین را مرتبط به نسل گذشته می‌داند که نیازها و خواسته‌های عصر حاضر او را درک نمی‌کنند. لذا نوجوان خود را در این میان کاملاً گیج احساس می‌کند چون حاضر نیست که محبت والدین را هم از دست بدهد. در چنین مواقعی نوجوانان بعضاً همانند هنرپیشه‌ها نقش بازی می‌کنند تا از مقبولیت والدین و گروه همسالان، هر دو برخوردار شوند.
ترس و اضطراب
ناتوانی در سازگاری با موقعیت‌های جدید موجب تشدید ترس و اضطراب در نوجوان می‌شود مانند: ترس از عدم موفقیت در امتحان یا مورد سرزنش قرار گرفتن در خانه و مدرسه، ترس از پذیرش مسئولیت و ارتباط با جنس مخالف یا مورد پذیرش دوستان واقع نشدن.
به هم ریختگی ارتباط با دیگران
فشارهای روانی، عاطفی و اجتماعی در این دوران موجب می‌شود که نوجوان با خودش، با خانواده‌اش، با دوستانش و بطور کلی با همه رابطه‌اش بهم می‌خورد و احساس کوچک شمردن خود و حقارت می کند و حالت عصبی در او افزایش می‌یابد.
تهیه و تنظیم: رویا طاهری، کارشناس مشاوره، مرکز مشاوره آرامش پلیس اصفهان

/////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

دستگیری سارق سابقه‌دار لوازم خودرو در “شاهین شهر”
گروه استان ها_اصفهان_فرمانده انتظامی شهرستان “شاهین شهر” از دستگیری یک سارق سابقه دار قطعات و لوازم داخل خودرو در عملیات ماموران این فرماندهی خبر داد.
سرهنگ “علی صادقی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت: در پی وقوع چند فقره سرقت قطعات خودرو در شهرستان شاهین شهر، بررسی موضوع با هدف دستگیری سارق و یا سارقان در دستور کار مأموران قرار گرفت.
وی افزود: با هدفمندسازی گشت های انتظامی، مأموران کلانتری ۱۱ این فرماندهی در حین گشت زنی سارق سابقه داری را در حال تلاش برای سرقت از یک دستگاه خودرو شناسایی و با انجام اقدامات پلیسی دستگیر کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان شاهین شهر اظهار داشت: سارق دستگیر شده در بازجویی های پلیس به چند فقره سرقت از داخل خودرو اعتراف کرد، و در این خصوص پرونده مقدماتی تشکیل و برای اقدامات قانونی به مرجع قضائی تحویل داده شد.
این مقام انتظامی در پایان از شهروندان خواست که در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک، مراتب را به مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند تا نسبت به شناسایی و دستگیری مجرمان اقدام شود.

/////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
موتورسواران بیشترین کاربران آسیب پذیر در “نجف آباد” هستند
گروه استان ها_اصفهان_ رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان در جلسه شورای ترافیک شهرستان “نجف آباد” از نرخ بالای آسیب موتورسیکلت سوران در این شهرستان ناشی از تصادفات خبر داد.
سرهنگ “محمدرضا محمدی” در گفت‌ وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت: ضرورت انجام اقدامات آموزشی و فرهنگی مناسب برای پیشگیری از آسیب پذیری در میان موتور سواران شهرستان نجف آباد بیش از پیش احساس می شود.
وی ادامه داد: در جلسه شورای ترافیک شهرستان نجف آباد تعیین تکلیف ضرب الاجل دسترسی محلی کمربندی نجف آباد به جهت ایمن سازی یا انسداد مسیر باتوجه به وقوع حادثه دلخراش ۳ نفر جان باخته موتورسیکلت در هفته گذشته مصوب شد.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان پیرامون دیگر مصوبه این جلسه تصریح کرد: همچنین مصوب گردید در صورت هرگونه حادثه در معبر مذکور به استناد قانون حق السهم سازمان مربوطه در علت تصادف لحاظ خواهد شد.
این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: تلاش ها و پیگیری های فرماندار محترم شهرستان نجف آباد نسبت به موضوعات ترافیکی و برگزاری منظم و مستمر جلسات شورای ترافیک شهرستان قابل تقدیر است، در حالی که لازم بوده دستگاه های مسئول، در هوشمندسازی و فرهنگ سازی در حوزه ترافیک تلاش و اقدامات بیشتری نمایند.

/////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
قاچاق طلا با گلدان های مسی
گروه استان ها _ اصفهان _ رئیس پلیس فرودگاه استان از کشف ۵۶عدد سکه و ۸۰۰ گرم طلای آب شده به ارزش ۲۰ میلیارد ریال که در گلدان های مسی جاساز شده بودند خبر داد.
سرهنگ “ذبیح اله دلاور” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت: ماموران مستقر در گیت بازرسی پلیس فرودگاه استان اصفهان حین کنترل بار مسافر یکی از پروازهای خارجی با هوشیاری خود متوجه وجود اشای مشکوک در آن شده و بلافاصله وسایل این مسافر را مورد بررسی دقیق قرار دادند.
وی افزود: پس از بازرسی دقیق از وسایل بار این مسافر تعداد ۵۶ عدد سکه مربوط به دوره پیش از انقلاب و مقدار ۸۰۰ گرم طلای آب شده که به شکلی ماهرانه داخل گلدان های مسی سوغات اصفهان جاساز شده بود کشف شدند.
رئیس پلیس فرودگاه استان اصفهان ارزش طلاهای قاچاق مکشوفه را برابر ارزیابی کارشناسان مربوطه ۲۰ میلیارد ریال اعلام کرد و اظهار داشت: دراین رابطه متهم دستگیر و به همراه پرونده برای انجام اقدامات قانونی تحویل مرجع قضائی شد.

////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
کشف یک تُن و ۶۰۰ کیلو انواع مواد افیونی در اصفهان/انهدام باند فروش قرص های لاغری آلوده به شیشه
گروه استان ها _ اصفهان _ فرمانده انتظامی استان از انهدام ۲ باند قاچاق مواد مخدر و کشف یک تُن و ۶۰۰ کیلو انواع مواد افیونی در عملیات ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر این فرماندهی خبر داد.
سردار” محمدرضا میرحیدری” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت: ماموران انتظامی استان اصفهان در برابر ایادی استکبار که با توزیع مواد افیونی به دنبال آلوده کردن جوانان جامعه ما هستند با تمام توان ایستاده و از حقوق مردم دفاع می کنند.
وی افزود: در همین راستا ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان با اشرافیت اطلاعاتی و هوشمندی بالای خود ۲ باند قاچاق مواد مخدر را در محورهای شرقی استان شناسایی و منهدم کردند.
فرمانده انتظامی استان اصفهان اعضای این باندها را ۹ نفر اعلام کرد و اظهار داشت: از قاچاقچیان دستگیر شده ۴ دستگاه خودروی سواری پژو۴۰۵ و سمند توقیف و بالغ بر یک تُن و ۶۰۰ کیلو مواد مخدر شامل یک تُن و ۱۴۶کیلو تریاک، ۴۴۶کیلو حشیش، ۵ کیلو هروئین و ۳ کیلو شیشه کشف شد.
سردار میرحیدری از اجرای ۲۱۳ مرحله طرح پاکسازی نقاط آلوده در ماه جاری خبر داد و گفت: در این طرح ها ۶۰۰نفر خرده فروش دستگیر و ۴۷۰ نفر معتاد متجاهر نیز جمع آوری و تحویل کمپ ها شدند.
انهدام باند فروش قرص های لاغری آلوده به شیشه
سردار میرحیدری در ادامه این گفت و گو اظهار داشت: در پی شکایت خانمی مبنی بر اینکه با خرید قرص های لاغری از فردی درفضای مجازی دچار آسیب های روحی و جسمی فراوان و اختلال در خواب شده بلافاصله تعدادی از این کپسول ها به آزمایشگاه تخصصی پلیس مبارزه با مواد مخدر ارجاع داده شد که در نتیجه مشخص شد این قرص ها حاوی ماده مخدرصنعتی شیشه هستند.
وی افزود: این موضوع بلافاصله در دستور کار ماموران اداره عملیات ویژه پلیس مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان قرار گرفت و با همکاری پلیس فتا باند۳ نفره ای که از طریق تبلیغ در فضای مجازی قرص های لاغری آلوده به ماده مخدر صنعتی شیشه را به فروش می رساندند شناسایی و در یک عملیات ضربتی دستگیر شدند.
فرمانده انتظامی استان اصفهان از کشف مقادیری قرص و کپسول حاوی ماده مخدر صنعتی شیشه از مخفیگاه متهمان خبر داد و گفت: این افراد سودجو و فرصت طلب با فروش این داروها، مشتریان خود را آلوده می کردند تا به آنها وابسته شده و بتوانند مرتب این قرص ها را از آنها خریداری کنند.
سردار میرحیدری در خاتمه با هشدار در خصوص این گونه سؤاستفاده ها عنوان داشت: به شهروندان توصیه می کنیم داروهای مخصوص لاغری را فقط از پزشکانی که تجویز می کنند و ان هم از داروخانه های معتبر و دارای مجوز خریداری کرده و از این گونه داروها که در شبکه های اجتماعی تبلیغ می شوند خودداری کنند. همچنین از شهروندان می خواهیم که مشاهدات خود از فروش بدون مجوز دارو در فضای مجازی و حقیقی را از طریق تماس با شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند تا متخلفان برخورهای قانونی صورت گیرد.

انهدام ۳ باند سرقت مسلحانه در اصفهان
گروه استان ها _ اصفهان _ جانشین فرمانده انتظامی استان از انهدام ۳ باند سرقت مسلحانه و کشف ۱۸ میلیارد ریال اموال مسروقه در عملیات کارآگاهان پلیس آگاهی خبر داد.
سردار” محمدرضا هاشمی فر” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت: در پی وقوع سرقت مسلحانه یک دستگاه خودروی تریلر کشنده حامل۲۰ تُن و ۷۰۰ کیلو تیرآهن در یکی از محورهای استان اصفهان موضوع به طور ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس اگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان قرار گرفت و در نهایت با اشرافیت و رصد هوشمندانه متهمان، اعضای باندی ۴ نفره که همگی دارای سابقه کیفری بودند دستگیر شدند.
وی از دستگیری مالخری که اقدام به خرید محموله تیرآهن از سارقان کرده بود خبر داد و گفت: ارزش این محموله برابر ارزیابی کارشناسان مربوطه بالغ بر ۳میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.
جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان در ادامه به دستگیری اعضای باند ۹ نفره که در زمینه سرقت مسلحانه خودرو، اماکن، مغازه و احشام فعالیت می کردند اشاره کرد و اظهار داشت: متهمان در تحقیقات صورت گرفته به ۸ فقره سرقت معترف شدند که برابر ارزیابی صورت گرفته توسط کارشناسان مربوطه ارزش اموال مکشوفه از مخفیگاه های این متهمان نیز بالغ بر ۱۲میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال است.
سردار هاشمی فر در ادامه گفت: با تلاش شبانه روزی و اقدامات هوشمندانه کارآگاهان پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان اعضای باند ۳ نفره ای که اقدام سرقت مسلحانه از یک منزل و یک باغ کرده بودند هم دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه آنان تعداد قابل توجهی اموال مسروقه به ارزش ۲ میلیارد ریال کشف شد.
این مقام انتظامی عنوان داشت: همچنین ماموران پلیس اطلاعات استان در طرحی مشترک با همکاری ماموران پلیس اطلاعات شهرستان های نجف آباد و تیران و کرون موفق شدند باند ۳ نفره ای که اقدام به قاچاق سلاح به استان می کردند را شناسایی و دستگیر کنند.
سردار هاشمی فر با بیان اینکه از این باند ۳۳ قبضه سلاح شامل ۲۳ قبضه اسلحه شکاری و ۱۰ قبضه اسلحه کلت جنگی کشف شده است خاطر نشان کرد: متهمان دستگیر شده برای انجام اقدامات قانونی تحویل مرجع قضائی شدند.#

در هنگام مواجه با تصادف شدید چه باید کرد؟
گروه استان ها_ اصفهان _ هنگامی که با یک تصادف شدید مواجه شدید به عنوان یک شهروند لازم است اقداماتی را به منظور جلوگیری از بروز آسیب بیشتر انجام دهید.
هنگامی که با یک تصادف شدید مواجه شدید به عنوان یک شهروند لازم است اقداماتی را به منظور جلوگیری از بروز آسیب بیشتر انجام دهید و به نکات ذیل توجه داشته باشید:
۱-ابتدا از امنیت خود مطمئن شوید و از انجام کاری که ممکن است شما را به مخاطره بیندازد، پرهیز کنید.
۲- اگر با اتومبیل می باشید، اتومبیل خود را در محلی امن و کاملا با فاصله نسبت به محل حادثه پارک کنید و چراغ های احتیاط آن را به حالت چشمک زن قرار دهید.
۳-با شماره ۱۱۰ مرکز فوریتهای پلیسی تماس گرفته و حادثه را اطلاع دهید. هرگز در عرض جاده ندوید.
۴-در شب، لباسی بپوشید یا از وسیله ای استفاده کنید که روشن یا منعکس کننده نور باشد یا از چراغ قوه استفاده نمائید.
۵- حداقل به فاصله ۴۵متر از محل حادثه در هر دو طرف آن مثلث یا چراغ هشدار دهنده قرار دهید.
۶-درصورت برخورد با فردی که به شدت مجروح شده به هیچ وجه او را حرکت ندهید تا متخصصین امداد و نجات در صحنه حاضرشوند مگر اینکه خطر آتش گرفتگی یا خودرو های در حال تردد وی را تهدید نماید.
۷- خونریزی شدید فرد مصدوم را بوسیله وارد کردن فشار بر زخم متوقف کنید و در نهایت تا رسیدن عوامل امدادی بدن فرد مجروح را گرم نگه دارید.
۸-در زمان امداد رسانی، معاینه و انتقال مجروحین توسط امدادگران در کار آنان دخالت نکنید مگر اینکه از شما خواسته شود تا به او کمک کنید.
تهیه و تنظیم: سرهنگ اصغر زارع، رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان اصفهان

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا