اخبار استان ها

صدور کیفرخواست برای ۳۱۶ پرونده اغتشاشات استان اصفهان

رییس کل دادگستری استان با تشریح آخرین آمار پرونده‌های قضایی مربوط به اغتشاشات استان گفت: با اختصاص شعب و قضات ویژه، رسیدگی قضایی تاکنون ۳۱۶ فقره از پرونده‌های مربوط به اغتشاشات و متهمان حوادث اخیر، مرحله تحقیقات مقدماتی آن‌ها در دادسرا به پایان رسیده و منتهی به صدور کیفرخواست شد که برای صدور رأی به دادگاه‌ها ارسال شد.
حجت‌الاسلام اسداله جعفری افزود: دادگاه‌ها با رعایت مواعد و الزامات قانونی در اولین فرصت به این پرونده‌ها رسیدگی می‌کنند که تا به حال ۱۲ پرونده رسیدگی و منتهی به صدور حکم شده است.
وی تعداد احکام جایگزین حبس صادر شده استان درشش ماه ابتدایی استان را ۱۵ هزار و ۸۳۸ مورد اعلام کرد و گفت: برای این افراد دوره مراقبت، خدمات عمومی رایگان، جزای نقدی، جزای نقدی روزانه و محرومیت از حقوق اجتماعی و ۴۰۳ فقره مبنی بر استفاده از پابند الکترونیک تعیین شده است.
حجت الاسلام جعفری افزود: در شش ماهه ابتدایی امسال استان نیز ۱۲ هزار و ۶۲۵ نفر از محکومان استان از بند رهایی یافته اند که این آزادی‌ها شامل خاتمه محکومیت، پرداخته وثیقه، عفو، گذشت شاکی، پرداخت دین، پذیرش اعسار، برائت، پرداخت دیه و پابند الکترونیک بود.

منبع خبر : تابناک

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا