اخبار استان ها

برگزاری هشتمین نشست گروه کارشناسان معدنی کشورهای عضو اکو در اصفهان

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران، اصفهان، هشتمین نشست گروه کارشناسان معدنی کشورهای عضو اکو روز دوشنبه، ۲۳ آبان‌ماه در محل اتاق بازرگانی استان اصفهان افتتاح شد.

در این نشست حسین بیچکلی اظهار داشت: هشتمین نشست گروه کارشناسان معدنی اکو پس از پنج سال وقفه به میزبانی ایران برگزار می شود که به واقع جای تشکر از سازمان زمین‌شناسی ایران را دارد.

وی با بیان اینکه منابع معدنی از عنصرهای موثر در پیشرفت و تحول اقتصادی کشورهاست، افزود: انتظار ما این است که در دوران پساکرونا استفاده از ظرفیتهای معدنی در کشورهایی که اقتصاد رو به توسعه را طلب می کنند سریع تر از دیگر کشورها، طی برنامه ریزی میان مدت و بلندمدت افزایش پیدا کند.

معاون دبیرکل اکو مستقر در ایران با اشاره به رشد تقاضا و مصرف برای مواد معدنی مورد استفاده در صنایع سنتی و کشاورزی گفت: بزرگترین تغییر در بازارهای مواد معدنی را می توان در مواردی مانند حرکت به سوی انتشار کمتر آلاینده‌ها، انرژی تجدیدپذیر و ذخیره انرژی، برقی شدن حمل و نقل، فناوری‌های دیجیتال و چهارمین انقلاب صنعتی، تقاضای رو به رشد سریع برای مواد معدنی حیاتی و تقاضای فزون‌یافته برای مواد معدنی سنتی مانند مس، نیکل، آلومینیوم و قلع خلاصه کرد.

وی با تاکید بر ضرورت استفاده از شیوه‌های پیشرو در جهان در این راستا و انطباق آنها متناسب با شرایط منطقه‌ای گفت: تصویب شیوه‌های پیشرو باید با ظرفیت‌سازی در سراسر سازمان‌های ذی‌نفع مواد معدنی همراه باشد.

بیچکلی رشد اقتصادی پایدار را یک مؤلفه کلیدی استراتژی برای همکاری کشورهای عضو اکو در حوزه مواد معدنی برشمرد و گفت: فراهم کردن سرمایه‌گذاری و رشد بخش مواد معدنی، گسترش تجارت و تضمین رویکردهای پایدار نسبت به توسعه مواد معدنی زا زمینه هیا همکاری کشورهای عضو اکو است.

معاون دبیرکل اکو در ایران با اشاره به اینکه تلاش ما آماده‌سازی زمینه‌های مناسب برای همکاری‌های منطقه‌ای کشورهای عضو است، گفت: توصیه‌های خروجی کلیدی و ایده‌های جدید برای دستیابی به نقشه راه اقدامات آتی در این نشست برای ما بسیار حایز اهمیت است.

در این نشست، مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان اظهار کرد: اصفهان یکی از استانهای باظرفیت کشور در حوزه معادن است. هماهنگی بین بخش های دولتی و غیردولتی و همچنین معرفی فرصت‌های استان اصفهان و کشورهای عضو اکو می‌تواند به تحولی در حوزه معادن بیانجامد.

احسان شهیر، افزود: تعامل بخش خصوصی و دولتی می‌تواند اتفاقات خوبی را در توسعه اهداف کشورهای عضو اکو به ثمر برساند.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان ‌با اشاره به برگزاری هشتمین نشست کارشناسان معدنی کشورهای عضو اکو، گفت: برگزاری این رویداد استراتژیک در استان اصفهان را به فال نیک می‌گیریم و امیدواریم این رویداد تحولی را در سطح ارتباطات بین کشورهای عضو ایجاد کند.

وی تاکید کرد: استان اصفهان به عنوان پایتخت اسلامی و فرهنگی می‌تواند به هم افزایی کشورهای عضو یاری برساند.

شهیر افزود: شرط موفقیت ما هم‌افزایی بین بخش خصوصی و حاکمیتی است و امیدواریم این اجلاس نقش موثری در هم افزایی کشورهای عضو بازی کند.

۴۸

منبع خبر : خبر آنلاین

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا