اخبار استان ها

آغاز به کار خیران یاریگران زندگی با هدف ایجاد اشتغال برای بهبودیافتگان از مواد مخدر

استاندار اصفهان گفت: این مجمع با هدف ایجاد اشتغال پایدار برای رهایافتگان و بهبودیافتگان از مواد مخدر و حمایت اقتصادی از خانواده این جمعیت در استان راه اندازی شد.
سید رضا مرتضوی افزود: امروز با حمایت حدود ۱۰۰ نفر از خیران ونیکوکاران و کارآفرینان و فعالان اقتصادی حوزه اشتغال آسیب دیدگان و رهایافتگان از مواد مخدر در این نشست هفت نفر عضو هیات مدیره، دو بازرس و ۱۰۰ نفر از اعضای هیات امنای این مجمع انتخاب شدند.
وی گفت: هم اکنون ۴۵۰ نفر معتاد در کمپ‌های استان در حال ترک اعتیاد هستند که قرار است در باحمایت فعالان اقتصادی وخیران استان جذب کار در واحد‌های تولیدی شوند.
استاندار اصفهان افزود: همچنین در مرحله بعدی ۷۰۰ نفر دیگر از معتادان بهبودیافته از این کمپ‌ها در مجموعه فدک اصفهان و درگام بعدی هم هزار نفر دیگر از بهبودیافتگان تحت پوشش حمایت‌های این مجمع قرار می‌گیرند.
سید رضا مرتضوی، تعداد شهدای امنیت در راه مبارزه با مواد مخدر در کشور را ۳۸۰۰ نفر اعلام کرد و گفت: با ساماندهی این معتادان می‌توان امنیت اقتصادی پایدار برای خانواده‌ها این افراد ایجاد کرد و از ظرفیت‌های اجتماعی این بهبودیافتگان بهره برد.
رئیس هیات مدیره خیران یاریگران زندگی کشور، هم در این نشست، ایجاد اشتغال را برای یک بهبودیافته از مواد الزامی دانست و گفت: اصفهان چهارمین استانی است که این مجتمع در آن راه اندازی شده و تلاش می‌شود با جذب یک بهبودیافته از اعتیاد در مجمع خیران یاریگران زندگی تمام ظرفیت‌های اقتصادی استان به کارگرفته شود و مردم برای حمایت از این افراد محصول تولید شده این بهبودیافتگان را خریداری کنند.
علیرضا نبی که پایه گذار راه اندازی این مجمع در کشور است، ایجادهمبستگی واتحاد خیران برای مقابله با اعتیاد و فقر را پیام اصلی این مجمع برشمرد و افزود: استان اصفهان در تعداد اعضای هیات مدیره و هیات امنا در کشور رکورد زده و این نشان از ظرفیت بالای خیران در حمایت از معتادان بهبود یافته ماده ۱۶ است.
وی پیش بینی کرد در استان اصفهان ظرف ۹ ماه آینده می‌توان با این هیات مدیره انتخاب شده ۵۰ درصد بزه را کاهش داد و به رکورد بین المللی در این زمینه دست یافت.
رئیس هیات مدیره خیران یاریگران زندگی کشور افزود: خیران برای حمایت از بهبودیافتگان مواد مخدر در کمپ ها، حرفه آموزی اشتغال و پشتیبانی بعد از خروج از کمپ داشته باشند تا از چرخه بزه خارج شوند.
علیرضا نبی گفت: سه هزار معتاد ماده ۱۶ در اصفهان وجود دارد که با حمایت خیران وفعالان اقتصادی نیمی از آن‌ها از چرخه بزه خارج می‌شوند و برای آنان اشتغال ایجاد خواهد شد.

منبع خبر : تابناک

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا