اخبار استان ها

برنامه دولت و مجلس حمایت از جریان فرهنگی کشور است

محمدمهدی اسماعیلی روز جمعه در جریان سفر به اردستان و در بازدید از طرح های عمرانی این شهرستان در جمع خبرنگاران افزود:امسال ردیف های غیرمتمرکز بودجه ای ،با همکاری مجلس شورای اسلامی و سازمان برنامه و بودجه راه اندازی شد تا جریان فرهنگی و هنری کشور تقویت شود و هفته گذشته از محل جدول ۱۷ قانون بودجه تخصیص‌های جدیدی را در اختیار همه استان های کشور قرار دادیم که به زودی در اختیار مدیریت‌های استانی قرار می‌گیرد.

وی اظهار کرد:در بودجه سال ۱۴۰۱ از محل جدول ۱۷ قانون بودجه بیش از ۷۵۰ میلیارد تومان برای کل کشور بودجه اختصاص یافت و هدفش حمایش از جریان فرهنگی و هنری کشور است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه بیان کرد: ۲ طرح نیمه تمام فرهنگی در اردستان وجود دارد که بیش از چندین سال از از شروع عملیاتش گذشته و تلاش می‌کنیم عملیات تکمیل این طرح های فرهنگی به عنوان یکی از مهم ترین خواسته مردم منطقه تسریع شود.

وی اظهار کرد:مجتمع سینمایی این منطقه مشکل حقوقی دارد و به همین دلیل، سال ها متوقف مانده که این موضوع از طریق وزیر امور اقتصادی و دارایی پیگیری می‌شود و مجتمع فرهنگی دیگری هم وجود دارد که می توان یک نگارخانه در آن ایجاد کرد که با پیگیری های نماینده مردم اردستان در مجلس شورای اسلامی ردیف استانی آن اخذ شده و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم تکمیل و تجهییز این مرکز را انجام می‌دهد.

منبع خبر : تابناک

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا