اخبار روزاخبار استان هااصفهانحوادثحوادث پلیس

کلاهبرداری از شهروندان با ارسال پیامک جعلی مسدودی سیم کارت و سایر اخبار انتظامی استان اصفهان

سرهنگ”سید مصطفی مرتضوی”در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت: برابر بررسی های انجام شده کارشناسان این پلیس مشخص شده اخیراً پیامکی مبنی بر اینکه “مشترک گرامی سیم کارت شما به سبب تخلف به زودی مسدود خواهد شد، برای جلوگیری از طریق نرم افزار همیاب۲۴ پیگیری کنید” به برخی افراد ارسال شده که یک لینک جهت مراجعه کاربران برای رهگیری سیمکارت در ذیل این پیامک درج شده است.

وی افزود: کاربر هنگام مراجعه به لینک یاد شده و دانلود اپلیکیشن جعلی همیاب۲۴ پس از وارد کردن اطلاعات نام و نام خانوادگی، کدملی و شماره تماس خود به یک صفحه پرداخت الکترونیک جعلی جهت پرداخت کارمزد خدمات هدایت شده و پس از آن کلاهبردار از طریق سرقت اطلاعات بانکی اقدام به برداشت وجه از حساب کاربر می کند.

رئیس پلیس فتا استان گفت: مردم به هیچ وجه فریب این گونه پیامک‌ها را نخورند و آگاه باشند تنها محل ثبت اطلاعات و اعلام سرقت و ردیابی کالای دیجیتال سایت https://hamyab24.ir می‌باشد لذا هر پیامک و تبلیغاتی که جهت ثبت اطلاعات به نشانگاهی غیر از این سایت اشاره می‌کند، جعلی است.

این مقام انتظامی به شهروندان توصیه کرد: قبل از وارد کردن اطلاعات جهت استعلام یا ردیابی کالای دیجیتال مراقب لینک های ارجاع به سایت‌های جعلی و آدرس سایت مربوطه باشند و اپلیکیشن های کاربردی را صرفاً از سایت مرجع که مجوزهای مربوطه از سازمان های ذیربط اخذ کرده است دانلود و استفاده کنند.

سرهنگ مرتضوی درپایان خاطر نشان کرد: شهروندان می‌توانند آخرین و به روزترین آموزش‌های لازم درخصوص استفاده صحیح از ظرفیت‌های فضای مجازی را از طریق سایت پلیس فتا به نشانی اینترنتی www.cyberpolice.ir دریافت کنند.

** انهدام باند قاچاق پارچه و پوشاک

گروه استان ها _ اصفهان _ جانشین فرمانده انتظامی استان از انهدام شبکه سازمان یافته قاچاق پارچه و پوشاک به اصفهان و کشف محموله ای به ارزش ۷۰۰ میلیارد ریال در عملیات ماموران پلیس امنیت اقتصادی این فرماندهی خبر داد.

سردار”محمدرضا هاشمی فر” در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت : ماموران پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان اصفهان با همکاری فرماندهی انتظامی شهرستان شهرضا با اشراف اطلاعاتی و رصد هوشمندانه و دقیق خود موفق شدند یک شبکه سازمان یافته که در زمینه قاچاق پارچه و پوشاک به استان اصفهان فعالیت می کرد را شناسایی کردند.

وی افزود: ماموران پس از کسب اطلاعات لازم و انجام یک سری اقدامات پلیسی و تخصصی تعداد ۸ دستگاه تریلر کشنده کانتینر دار حامل پارچه و پوشاک خارجی قاچاق که فاقد اسناد و مدارک معتبر گمرکی بودند را حین ورود به گلوگاه ایست و بازرسی شهید “امامی” فرماندهی انتظامی شهرستان شهرضا شناسایی و متوقف کردند.

جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: در این عملیات ۱۳۰ تُن انواع پارچه و پوشاک خارجی قاچاق کشف شد که ارزش این محموله توسط کارشناسان مربوطه بالغ بر ۷۰۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

سردار هاشمی فر با بیان اینکه تمامی اعضای این شبکه سازمان یافته دستگیر و برای انجام اقدامات قانونی تحویل مرجع قضائی شدند اظهار داشت: پلیس به منظور حمایت از تولیدات داخلی و ایجاد ثبات در بازار قاطعانه با باندها و شبکه های قاچاق کالا مقابله می کند و در این بین از شهروندان نیز می خواهیم هرگونه اطلاعات در این خصوص را از طریق تماس با شماره تلفن ۱۱۰ در اختیار کارشناسان پلیس قرار دهند تا در اسرع وقت با عاملان قاچاق کالا برخورد قانونی شود.

** کشف محموله ۵ میلیاردی از اتوبوس مسافربری

فرمانده انتظامی شهرستان شاهین شهر از کشف یک محموله ۵ میلیاردی کالای قاچاق در بازرسی ماموران این فرماندهی از یک دستگاه اتوبوس مسافربری خبر داد.

سرهنگ” بهزاد ثابت راسخ” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت: ماموران یگان امداد فرماندهی انتظامی شهرستان شاهین شهر و میمه حین کنترل خودروهای عبوری در محور مواصلاتی شهرستان به وسایل بار یک دستگاه اتوبوس مسافربری که از جنوب کشور به سمت تهران در حرکت بود مشکوک و موضوع را مورد بررسی قرار دادند.

وی افزود: ماموران پس از بررسی های دقیق صورت گرفته و استعلامات انجام شده دریافتند که بار این اتوبوس فاقد هرگونه مدارک معتبر گمرکی بوده و به صورت قاچاق تهیه شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان شاهین شهر و میمه گفت: در این عملیات ۴دستگاه گیربُکس، ۲دستگاه موتورجوش بزرگ صنعتی، یک عدد فلاسک بزرگ، یک دستگاه قهوه ساز، یک بسته ۳۰عددی کاپُچینو،یک بسته شکلات غلات مغزی و ۲ بسته قهوه کشف شد که ارزش آنها توسط کارشناسان مربوطه ۵ میلیارد ریال برآورد شده است.

سرهنگ ثابت راسخ با بیان اینکه در این خصوص یک نفر دستگیر و تحویل مرجع قضائی شد گفت: عده ای از قاچاقچیان کالا برای دور زدن قانون و فرار از دست ماموران اقدام به حمل این کالاها با اتوبوس های مسافربری می کنند که پلیس با هوشیاری این موضوع را رصد کرده و با این گونه قاچاقچیان برخورد قاطع و قانونی می کند.

** جمع آوری گارد ریل ها از بزرگراه های اصفهان

 رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان از جمع آوری گاردریل ها از بزرگراه های کلانشهر اصفهان و جایگزین کردن نیوجرسی بجای آنها خبر داد.

سرهنگ” محمدرضا محمدی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت: گارد ریل ها جزو تجهیزات حفاظ و ایمنی راه ها هستند و در بزرگراه، آزادراه ها و خصوصاً در جاده ها از آن ها استفاده می شود.

وی با بیان اینکه گاردریل ها نسبت به نیوجرسی ها از ایمنی کافی برخوردار نیستند گفت: تصادفات زیادی را شاهد بودیم که گارد ریل ها مثل آلت قتاله و بُرنده وارد خودروهایی که با آنها تصادف کردند شده و اعضای بدن راننده و سرنشینان را مجروح و یا منجر به مرگ آنان شدند.

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان اصفهان به حادثه برخورد یک دستگاه خودروی سورای پراید با گارد ریل بزرگراه شهید “سیاد شیرازی” در هفته جاری اشاره کرد و گفت: در بررسی صورت گرفته مشخص شد که این خودرو با یک خودروی دیگر کورس گذاشته بود و با سرعتی که داشت در یک لحظه با گارد ریل این بزرگراه برخورد می کند که منجر به حادثه برای آن می شود.

وی با بیان اینکه خوشبختانه راننده خودرو در این حادثه جان سالم به در بُرد اما از ناحیه پا مجروح به شدت آسیب دیده است گفت: در خصوص جمع آوری گارد ریل از سطح بزرگراه های کلانشهر اصفهان و جایگزین کردن نیوجرسی به جای آنها اقدمات خوبی طی یک سال و نیم گذشته با همکاری شهرداری صورت گرفته است.

وی به نصب نیوجرسی در بزرگراه شهید “کشوری” و بزرگراه شهید “آقا بابایی” اشاره کرد و اظهار داشت: این موضوع را به صورت مرتب در جلسات شورای ترافیک کلانشهر اصفهان پیگیری می کنیم و با همکاری خوبی که بین پلیس راهور و شهرداری است وجود دارد بحمد الله این اتفاق خوب در حال رخ دادن است و انشاء الله با جایگزین کردن نیوجرسی بجای گارد ریل ها شاهد افزایش ایمنی بیشتر در بزرگراه های کلانشهر اصفهان خواهیم بود .

** توقیف محموله تریاک در”تیران و کرون

فرمانده انتظامی شهرستان”تیران و کرون”از کشف ۱۲ کیلو تریاک در بازرسی مأموران انتظامی این فرماندهی از یک دستگاه خودرو سواری خبرداد.

سرهنگ”یوسف بهرام پور”در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت: در راستای اجرای طرح های مبارزه با مواد مخدر و برخورد با سوداگران مرگ، ماموران گشت کلانتری۱۱ این فرماندهی حین گشت زنی فعال و هدفمند در یکی از محورهای مواصلاتی شهرستان به یک دستگاه خودرو سواری مشکوک و جهت بررسی آن را متوقف کردند.

وی افزود: مأموران ضمن هماهنگی با مرجع قضائی به بازرسی از این خودرو پرداخته که در نتیجه موفق به کشف ۱۲ کیلو تریاک که به طرز ماهرانه ای در قسمت های مختلف خودرو جاساز شده بود شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان تیران و کرون تصریح کرد: در این رابطه ۳ متهم که دارای سوابق متعدد در خصوص حمل و توزیع مواد مخدر بودند دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضائی تحویل داده شدند.

این مقام انتظامی در پایان مقابله قاطعانه و قانونمند با سوداگران مرگ و قاچاق مواد مخدر را از اولویت های پلیس در جهت ارتقاء امنیت اجتماعی عنوان کرد و از شهروندان خواست با ارائه اخبار و اطلاعات در این خصوص از طریق تماس با مرکز فوریت های۱۱۰ پلیس را در این امر مهم یاری دهند.

** مردان سالخورده، طعمه کلاهبردار جوان

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان از دستگیری فردی که با سؤاستفاده از اعتماد ۳۲ مرد سالخورده اقدام به برداشت یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال از حساب آنها کرده بود در عملیات کارآگاهان خبر داد.

سرهنگ” حسین تُرکیان” درگفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت: در پی شکایت یکی شهروندان سالخورده مبنی بر کلاهبرداری فردی جوان از وی و برداشت ۶۰ میلیون ریال از حساب وی موضوع در دستور کار کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی استان اصفهان قرار گرفت.

وی افزود: در تحقیقات صورت گرفته مشخص شد که فرد شاکی جهت اخذ وجه به باجه عابر بانک مراجعه کرده و برای انجام امور بانکی خود از جوانی که در کنار عابر بانک ایستاده بود کمک می گیرد و پس از دریافت کارت و رمز آن با ترفندی خاص اقدام به تعویض کارت بانکی کرده و در یک فرصت مناسب مبلغ مذکور را از حساب وی برداشت می کند.

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان عنوان داشت: تحقیقات در خصوص شناسایی این کلاهبردار ادامه داشت تا اینکه چند مرد سالخورده دیگر نیز با شکایتی مشابه به پلیس آگاهی مراجعه کرده که نشان می داد متهم همچنان در حال کلاهبرداری از این قشر زحمت کش است.

سرهنگ تُرکیان عنوان داشت: سرانجام با اقدامات علمی و تخصصی و رصد هوشمندانه صورت گرفته، مرد جوانی که اقدام به این کلاهبرداری ها می کرد شناسایی و در یک عملیات ضربتی در حالی که قصد کلاهبرداری از یک فرد سالخورده دیگر را داشت دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل شد.

این مقام انتظامی با اشاره به کشف ۳۲ کارت بانکی مربوط به اشخاص مختلف در بازرسی از متهم گفت: در تحقیقات تخصصی صورت گرفته میزان کلاهبرداری صورت گرفته توسط فرد مذکور یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال بوده و تاکنون ۱۸ نفر از شاکیان نیز شناسایی شدند که همه آنان به پلیس آگاهی دعوت و پس از تنظیم شکایت، متهم برای انجام اقدامات قانونی تحویل مرجع قضائی شد.

**پلمب شرکت قلابی خدمات پس از فروش یخچال های ساید

گروه استان ها _ اصفهان _ رئیس مرکز اطلاع رسانی فرماندهی انتظامی استان از پلمب یک شرکت غیر مجاز که تحت عنوان خدمات پس از فروش یخچال های ساید از شهروندان کلاهبرداری می کرد توسط ماموران اداره نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت عمومی این فرماندهی خبر داد.

سرهنگ” مسعود طُریفی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت: در پی وصول گزارش ها و شکایت های مردمی مبنی بر اینکه یک شرکت خصوصی تحت عنوان خدمات پس از فروش ویژه یخچال های ساید بدون ارائه هرگونه خدماتی مبلغ ۴۰۰ هزار تومان را از مشتریان دریافت می کند موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران اداره نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت عمومی فرماندهی انتظامی استان اصفهان قرار گرفت.

وی افزود: در تحقیقات میدانی صورت گرفته توسط ماموران نیز مشخص شد این شرکت فاقد هرگونه مجوز بوده و از ماه ها قبل به شکل غیر قانونی در یکی از محلات شهر اصفهان دایر شده و در قالب ارائه خدمات پس از فروش ویژه یخچال های ساید از شهروندان کلاهبرداری می کند.

رئیس مرکز اطلاع رسانی فرماندهی انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه برآورد ها حاکی از کلاهبرداری این شرکت از ۶۰ نفر از شهروندان است و احتمال افزایش تعداد شاکیان نیز می رود گفت: در این راستا با هماهنگی مرجع قضائی شرکت مذکور پلمب و از ادامه فعالیت آن جلوگیری به عمل آمد.

این مقام انتظامی با اشاره به دستگیری دائر کنندگان شرکت مذکور و تحویل آنها به مرجع قضائی گفت: به شهروندان توصیه می کنیم هر گونه خدمات پس از فروش در خصوص لوازم خانگی برقی را از شرکت ها و نمایندگی های مجاز و معتبر دریافت کرده و از مراجعه به شرکت های ناشناس و غیر مجاز خودداری کنند تا به راحتی در دام شیادان و کلاهبرداران گرفتار نشوند.

**راکبان موتور سیکلت توجه کنند!

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان گفت: به منظور کاهش تلفات و خسارات ناشی از تصادفات با موتورسیکلت سوارانی که فاقد کلاه ایمنی باشند قاطعانه برخورد می شود.

سرهنگ”محمدرضا محمدی” در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت: یکی از نکات مهم که رانندگان موتورسیکلت باید به آن توجه جدی معطوف کنند همانا مسئله ای است که به هنگام برخوردهای احتمالی آنان با سایر واحدهای عبور و مرور بروز می کند.

وی افزود: معمولا در برخورد یا تصادفاتی که با موتورسیکلت به وقوع می پیوندد، ضربه ناشی از تصادف، ابتدا به راکب موتورسیکلت یا سرنشین اصابت و بعد از آن به بدنه موتورسیکلت وارد می شود در حالی که در وسایل نقلیه ای که مانند خودرو دارای اتاق باشند، این مورد دقیقا برعکس جلوه می کند یعنی ضربه ناشی از برخورد، ابتدا به اتاق وسیله نقلیه و در صورتی که برخورد شدید باشد به راننده منتقل می شود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان تصریح کرد: بنابراین با توضیح این نکته موتورسواران عزیز باید توجه داشته باشند که موتورسیکلت وسیله ای است که در تصادفات از ایمنی بسیار کمی برخوردار است و باید به منظور رانندگی با این نوع وسیله نقلیه، خود را به وسایل ایمنی بخش بخصوص کلاه ایمنی مجهز کنند.

این مقام انتظامی خاطر نشان کرد: به دلیل مذکور راهنمایی و رانندگی فراجا بر اساس وظیفه و رسالتی که بر عهده دارد و برابر طرح های اجرایی پیش بینی شده، به منظور کاهش تلفات و خسارات ناشی از تصادفات، به طور پیوسته و قاطعانه با موتورسیکلت سوارانی که فاقد کلاه ایمنی باشند، برخورد قانونی به عمل می آورند.

** حمل تریاک با کوله پشتی در اصفهان

گروه استان ها_اصفهان_معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان از کشف ۱۰ کیلو تریاک داخل کوله پشتی و دستگیری یک متهم در عملیات مأموران یگان تکاوری اصفهان خبرداد.

سرهنگ”مهرداد فراشی”در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت: در راستای طرح مبارزه با قاچاق مواد مخدر و برخورد قاطع با سوداگران مرگ، مأموران یگان تکاوری اصفهان حین گشت زنی در جاده های خاکی اطراف ایستگاه ایست و بازرسی شهید امامی شهرضا به فردی که در حال حمل یک کوله پشتی قصد دورزدن ایستگاه را داشته مشکوک و جهت بررسی وارد عمل شدند.

وی افزود: مأموران در بازرسی از کوله پشتی همراه این فرد موفق به کشف ۱۰ کیلو تریاک شده که در این خصوص متهم دستگیر و ضمن تشکیل پرونده برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضائی تحویل داده شد.

معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان خاطر نشان کرد: پلیس در راه مبارزه با قاچاق مواد مخدر و برخورد با کسانی که سلامت و امنیت جامعه را تهدید می کنند از هیچ کوششی دریغ نکرده و قاطعانه با این افراد برخورد می کند و از شهروندان نیز می خواهیم اخبار و اطلاعات خود پیرامون موارد مشکوک و مجرمانه را از طریق تماس با مرکز فوریت های۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

** سهم ۱۴ درصدی کودکان در تصادفات فوتی جاده های استان اصفهان

گروه استانها – رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان از سهم ۱۴ درصدی کودکان در تصادفات فوتی ۱۱ ماهه سال جاری در جاده های این استان خبر داد.

سرهنگ “اصغر زارع” در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس  با اشاره به اهمیت بالای بستن کمربند ایمنی در حفظ جان رانندگان گفت: بررسی صورت گرفته در خصوص جان باختگان حوادث رانندگی راه های برونشهری استان اصفهان طی مدت ۱۱ ماهه سال جاری از سهم  ۱۴ درصدی کودکان در تصادفات فوتی استان حکایت دارد که نشان از عدم توجه والدین به وضعیت نشستن کودکان در خودرو را نشان می دهد.

وی در ادامه افزود : علی رغم توصیه ها و فرهنگ سازی هایی که در بحث استفاده از صندلی کودک و عدم نشاندن کودکان زیر ۱۲ سال در صندلی جلو شده ، باز مشاهده می شود که متاسفانه بسیاری از خانواده ها به علت توجه نکردن به این موضوع داغدار از دست دادن کودکان خود می شوند.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان اصفهان خاطر نشان کرد: توصیه ما به خانواده ها این است که از ایستادن کودکان خود در خودرو خصوصاً در بین صندلی ها خودداری کنند چرا که کودکان به خاطر عدم توانایی لازم هنگام ترمز کردن و یا تصادفات به سمت داشبورد و شیشه جلو پرتاب شده و منجر به حوادث جبران ناپذیری خواهد شد.

سرهنگ زارع در خاتمه خاطر نشان کرد : والدین می بایست از ایستادن کودکان روی صندلی ها، بیرون کردن سر از سانروف خودرو، نشاندن کودکان زیر ۱۲ سال در صندلی جلو به جد جلوگیری کنند تا انشاالله شاهد حوادث ناگوار برای خانواده ها نباشیم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا