اخبار استان ها

باباحیدر همچنان با بحران پس از بارش برف روبه‌رو است

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران، سیداحمد هاشمی امروز _دوشنبه هشتم اسفند_ در جلسه شورای اسلامی شهرستان فارسان اظهار کرد: با توجه به کوهستانی بودن استان چهارمحال‌وبختیاری و آمار بالای تصادفات به‌ویژه در فصول سرد سال، تبدیل چهار خطه شهرکرد_فارسان به شش خطه و تأمین ماشین‌آلات راهداری و راهسازی در این محور باید در دستور کار قرار گیرد.

وی با اشاره به اهتمام در موضوع فرهنگ‌سازی برای احداث مدراس خیرساز در تمام شهرستان‌ها افزود: برای استفاده از ظرفیت‌های شورای اسلامی استان و مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان برای نیل به اهداف مشترک پیشنهاد می‌شود تفاهم‌نامه‌ای منعقد و بندهای آن به‌صورت ویژه پیگیری شود تا شاهد محرومیت‌زدایی در فضاهای آموزشی سطح استان باشیم.

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان فارسان در شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: میزان بارش برف در بخش بابا حیدر به ۲.۵ متر رسید و اگر همت مسئولان نبود در حال حاضر جاده دسترسی فارسان_کوهرنگ مسدود بود.

وی با اشاره به وضعیت بحرانی پس از اتمام بارش‌ها در بخش بابا حیدر شهرستان فارسان تصریح کرد: تاکنون مشکلات مردم این بخش به خوبی منعکس نشد و تنها با همت مسئولان شهرستان فارسان بخشی از مشکلات رفع شده است.

هاشمی با بیان اینکه شهرداری باباحیدر همچنان درگیر برف‌روبی و تخلیه برف از معابر شهر است، گفت: موقعیت جغرافیایی بخش باباحیدر، شیب بالای ۴۰ درصد، صعب‌العبور بودن جاده‌ها، دسترسی‌های شهری و همچنین میزان بارش برف و یخ‌زدگی جاده‌ها، شرایط برای عبور و مرور مردم این منطقه دشوار است.

وی ادامه داد: گروه‌های جهادی برای برف‌روبی اماکن عمومی، مردم را یاری کردند اما برخی مسئولان به وضعیت بحرانی این بخش رسیدگی نکردند.

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان فارسان در شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری اظهار کرد: فاضلاب شهر پردنجان و کارشناسی نادرست در انشعابات آن، لوله آب‌رسانی شهر چلیچه و ساخته‌نشدن مدرسه خیرساز حضرت خدیجه (س) در شهر چلیچه با وجود ۵۰۰ میلیون تومان هزینه توسط خیر جهت ساخت آن، چهار بانده نشدن جاده جونقان، خرید قلعه جونقان، لایروبی‌نشدن رودخانه گشنیز جان و بهره‌برداری نکردن از شبکه بهداشت روستای چغاهست به‌رغم واگذاری زمین از مشکلات بارز شهرستان فارسان است که رفع آن‌ها نیاز به رسیدگی و همت مسئولان دارد.

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان فارسان در شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به اینکه مجتمع‌های صنعتی و دام‌پروری در این شهرستان بسیار کم و کوچک است، اظهار کرد: اجرای طرح‌های گردشگری و زودبازده در قالب کارگاه‌های خانگی از جمله تولید پوشاک و پرورش مرغ خانگی باید در دستور کار قرار گیرد.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا