اخبار استان ها

کنش‌های اقتصادی همدان مشکل‎‌ساز شد

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران، اکبر کاوسی‌امید امروز _سه‌شنبه نهم اسفند_ در نشست خبری با خبرنگاران با بیان اینکه باید سرمایه‌گذاری و مباحث اقتصادی در شهر همدان افزایش یابد، اظهار کرد: گردشگری باید به‌عنوان اولویت نخست قرار گیرد که در صورت تحقق این مهم، کنش‌های مالی به صورت جهش چند برابری اتفاق خواهد افتاد.

وی اشاره به مباحث پیگیری شده در کمیسیون بودجه و مالی شورای اسلامی شهر همدان افزود: این شهر در بحث مالیات بر ارزش افزوده در جایگاه یکی به آخر استان‌ها قرار دارد که دلیل آن کنش‌های اقتصادی سطح شهر است و باید به این موضوع توجه شود.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر همدان تصریح کرد: حدود ۲۰۰ میلیارد تومان ارزش افزوده در بودجه ۱۴۰۱ پیش‌بینی شده بود که نسبت به بودجه اصلاحی، عدد بسیار پایینی است.

وی با درخواست از مجلس جهت توزیع عادلانه ارزش افزوده در کشور خاطرنشان کرد: این توزیع اکنون به صورت نفر-استانی است و باید به صورت نفر-کشوری تقسیم شود که این درخواست با امضای اعضای شورای اسلامی شهر همدان به رئیس مجلس و نمایندگان مردم همدان در مجلس ارسال شده است.

کاوسی امید با اشاره به مطالبات شهرداری از دولت اظهار کرد: رسانه‌ها تأیید بستانکاری شهرداری از دستگاه‌ها را از مدیران کل مطالبه می‌کنند اما در همدان نسبت به این موضوع مقاومت داریم.

وی ادامه داد: شهرداری ۱,۲۰۰ میلیارد تومان از دستگاه‌های دولتی مطالبه دارد که از این رقم، ۴۲۰ میلیارد میلیارد تومان بستانکاری قطعی بوده و ۱۲۰ میلیارد تومان نیز دارای رأی است، تحقق این مطالبات کمک به بهبود ارائه خدمات و وضعیت شهر است.

عضو شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه دولت موظف است یک‌سوم هزینه‌های حمل‌ونقل عمومی را به عنوان یارانه پرداخت کند، گفت: از سال ۹۲ دولت هیچ‌گونه پرداختی در این باره نداشته است و شهرداری پرداخت‌ها را انجام داده‌اند، البته در بودجه ۱۴۰۲ شهرداری ۱۷ سیاست تعریف و به شهرداری ابلاغ شده است که به مباحث ترافیکی به عنوان اولویت در آن پرداخته شده است.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا