اقتصادی

نبود امنیت شغلی مهم‌ترین مشکل کارگران است

حمیدرضا امینی در گفتگویی، درباره مشکلات جامعه کارگران، اظهار کرد: معضل اساسی کارگران امنیت شغلی است، از این رو سازمان‌هایی مانند صنعت‌، معدن و تجارت، برنامه و بودجه و دستگاه‌های متولی باید در راستای ایجاد اشتغال کارگران اقدامات لازم را انجام دهند.

وی افزود: قراردادهای موقت و سفیدامضا، نیز رعایت نکردن اصول ایمنی و بهداشتی در محیط‌های کار و درمان از جمله مشکلات کارگران است.

دبیر اجرایی خانه کارگر اصفهان تصریح کرد: اگر مشکلات درمانی که جامعه کارگری با آن دست و پنجه نرم می‌کنند را نتوانیم برطرف کنیم و به مسائل و مشکلات آن‌ها رسیدگی نکنیم، مشکلات دیگری برای قشر کارگری به وجود خواهد آمد.

امینی اضافه کرد: درخواست می‌کنیم متولیان امر درمان کارگران و بازنشستگان که معاونت درمان سازمان تأمین اجتماعی است، نسبت به وظایفی که برعهده دارند به خوبی عمل کنند.

وی گفت: درحال‌حاضر با توجه به جمعیت زیادی که در اصفهان وجود دارد، کمبود مراکز و فضای درمانی برای کارگران احساس می‌شود به گونه‌ای که تعداد افراد تحت پوشش درمان تأمین اجتماعی با مراکز درمانی در اصفهان هم‌خوانی ندارند.

دبیر اجرایی خانه کارگر اصفهان اضافه کرد: کمبود کادر درمانی از دیگر مشکلات این حوزه بوده و دارو و تجهیزات نیز از مواردی است که برای قشر کارگر و بازنشسته مورد توجه قرار گیرد.

امینی افزود: از شورای اسلامی شهر و شهردار اصفهان درخواست می‌کنیم که در راستای بیمارستان جایگزین شریعتی که به نام بیمارستان میلاد بوده و کلنگ احداث آن به زمین زده شده است مساعدت و همراهی کنند تا در مدت زمان کوتاهی برای جامعه تأمین اجتماعی به بهره‌برداری برسد و بخشی از معضلات بهداشتی این قشر از جامعه برطرف شود.

سرمایه گستران

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا