شهر و جامعهعناوین اخبار

آخرین وضعیت جوی و ترافیکی کشور

براساس این اخطاریه استانهای گیلان ،مازندران ،لرستان ،چهار محال بختیاری ، کهگیلویه و بویر احمد، و دامنه های البرز در زنجان، قزوین، البرز و تهران تا پایان روز دوشنبه با بارش باران و برف و استانهای ایلام، شرق کرمانشاه، همدان، سمنان، اصفهان، بوشهر، شمال و شرق خوزستان، شمال و غرب فارس با بارش باران همراه با رعد و برق روبه رو هستند.
در روز سه شنبه در استانهای بوشهر، هرمزگان، خوزستان، فارس، یزد، اصفهان، قم، شمال خراسان رضوی و جنوب کرمان باران همراه با رعد و برق و وزش باد و در استانهای گلستان، مازندران، خراسان شمالی، سمنان، لرستان، همدان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، مرکزی و دامنه های البرز در قزوین، البرز و تهران باران و برف می بارد .
در روز چهار شنبه بارش باران و برف در شرق مازندران، گلستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی؛ بارش باران گاهی با رعد و برق و وزش باد در خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، هرمزگان و جنوب کرمان
همچنین روزهای سه شنبه و چهار شنبه در کرمان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و از بعد از ظهر روز سه شنبه و طی روز چهارشنبه در قزوین، البرز، قم و تهران وزش باد شدید پیش بینی می شود.
سازمان هواشناسی توصیه کرده برای کاهش خسارات احتمالی تمهیدات لازم بکار گرفته شود.
مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور نیروی انتظامی از ترافیک نیمه سنگین در محورهای شمال کشور از جمله کرج- چالوس، هراز، فیروزکوه، باند شمالی تهران-کرج و همچنین محور قم-سلفچگان و آزادراه تهران-قم خبر داده است.
در محورهای اردبیل- خلخال و اردبیل- آستارا در استان اردبیل و در ارتفاعات محور کندوان در استان مازندران هم بارش برف گزارش شده است .
براساس گزارش مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور نیروی انتظامی در اکثر محورهای استانهای البرز، اصفهان، مازندران، فارس و تهران بارش پراکنده باران ادامه دارد.
این مرکز ترافیک در سایر محورهای مواصلاتی کشور را روان توصیف کرد.
اولین سامانه بارشی براساس پیش بینی سازمان هواشناسی روز یکشنبه/ نخستین روز سال ۹۵ /از شمال غرب وارد کشور شد و موجب بارش در بیشتر استانهای کشور شده است.
بارش نزولات جوی تا اواخر روز چهارشنبه هفته جاری در بیشتر نقاط کشور پیش بینی شده است .

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا