اخبار استان ها

اعطای وام ازدواج به جوانان تسهیل شود

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران، عطاالله حسین‌پورآقایی امروز _پنجشنبه یازدهم اسفند_ در دیدار با فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم (ع) استان چهارمحال‌وبختیاری اظهار کرد: منشأ اعتیاد بیکاری است که انتظار می‌رود بیشتر به این موضوع توجه شود لذا پیشنهاد می‌شود شناسایی محلات آسیب پذیر و افراد متخلف را بر عهده شورا بگذارید ولی پیگیری جهت برخورد را مدافعان امنیت انجام دهند.

وی با بیان اینکه ضروری است برای پیروی از منویات مقام معظم رهبری شرایط ازدواج و اعطای وام ازدواج به جوانان تسهیل شود تا فرزندآوری و رشد جمعیت به طور متوازن صورت گیرد، افزود: با اجرای تفاهم‌نامه همکاری شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری و سپاه قمر بنی هاشم (ع)، انتظارات مردم مرتفع شود.

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان لردگان در شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: میزان دبی آب مصرفی روزانه شهرستان لردگان ۱۵۶ لیتر در ثانیه است و این میزان آب شرب از هشت حلقه چاه عمیق و ۵۰ لیتر در ثانیه از چشمه برم تأمین می‌شود که با توجه به افت فشار آب در فصول مختلف سال به خصوص فصل گرم سال، مردم در روستاهای الحاقی (شیرانی و خاردان) به شهر لردگان با مشکل کمبود آب شرب مواجه هستند.

وی خاطرنشان کرد: اداره آب و فاضلاب شهرستان لردگان موفق به دریافت مجوز حفر چاه جدید در محدوده این روستاها با دبی آب ۲۰ لیتر بر ثانیه شده است که تاکنون اداره آب و فاضلاب استان به علت کمبود اعتبارات نسبت به حفر این چاه اقدام نکرده است.

حسین‌پورآقایی ادامه داد: در بیشتر بازدیدهای استانی در سطح شهرستان یا شهرها و روستاها پس از اینکه بازدید انجام می‌شود، شوراهای اسلامی آن منطقه از حضور مدیر مطلع می‌شوند که این خود جای گلایه دارد.

وی تصریح کرد: شوراهای اسلامی منتخب مردم و رابط بین مردم و دولت از مشکلات منطقه آگاه‌تر هستند، لذا می‌طلبد از ظرفیت شوراهای اسلامی در پیگیری مطالبات مردمی استفاده شود.

حسین‌پورآقایی با بیان اینکه سیاست‌گذاری برای تأمین حداقل‌های یک زندگی از دیگر وظایف اداره‌کل کار به‌ویژه برای خانواده‌های کم درآمد است، اظهار کرد: استان چهارمحال‌وبختیاری به‌ویژه شهرستان لردگان از مناطق فقیرنشین است، بنابراین باید خانواده‌های کم درآمد شناسایی و حمایت شوند.

وی ادامه داد: در زمینه حقوق زنان، تسهیلات اشتغال‌زایی به‌ویژه در حوزه مشاغل خانگی ارائه می‌شود اما افراد پس از دریافت مدرک، زمانی که به بانک‌های عامل مراجعه می‌کنند با شرایط سختی مواجه می‌شوند.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا