بازار‌های مالی ، بورس و بانک

خریداران طلای دست دوم و آب‌شده حتما بخوانند

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران،خرید طلا از روزهای دور یکی از راه‌های حفظ ارزش دارایی به ویژه در میان بانوان بوده اما، همیشه یک مساله این سرمایه‌گذاری را با چالش مواجه کرده است؛ اجرت!

اجرت در واقع همان سودی است که فروشنده از مشتری دریافت می‌کند، اما نکته اینجاست که این مبلغ هنگام فروش از پول اصلی کسر می‎‌شود.

برای فرار از این زیان، راهکاری وجود دارد که اتفاقا افرادی که با دید سرمایه‌گذاری به بازار ورود کرده‌اند، از آن استقبال می‌کنند.

خرید طلای دست دوم یا مستعمل می‌تواند زیان اجرت را برای سرمایه‌گذار کاهش دهد؛ از دیگر مزایای خرید این نوع طلا می‌توان همچنین به این نکته اشاره کرده که نسبت به دلار و طلای نو، نوسانات کمتری دارد.

در همین حال، هر اندازه سرمایه داشته باشید، به همان مقدار نیز می‌توانید طلای شکسته یا دست دوم سالم بخرید.

طلای آب‌شده هم که از آب کردن همین طلاهای دست دوم به دست می‌آید، یکی دیگر از راه‌های خرید طلای بدون اجرت است؛ اما مشکل اینجاست که خرید طلای آب شده به دلیل احتمال تقلبی بودن، ریسک زیادی دارد و در عین حال غیرقانونی هم هست!

یک راهکار جالب دیگر برای سرمایه‌گذاری در طلا، خرید النگوست! اجرت النگو به ویژه در سایزهای معمولی از باقی قطعات طلا کمتر است.

با این حال، اما باید توجه داشت که ورود به هر نوع سرمایه‌گذاری نیازمند آگاهی کامل از بازار، متغیرهای اثرگذار و نوسانات آن است.

:

۳۵۲۲۰

منبع خبر : خبر آنلاین

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا