اخبار استان ها

مجوز ساخت‌وساز برای ۱۸ شهر اوقافی قزوین صادر شود

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران، هادی خمسه امروز_ پنج‌شنبه یازدهم اسفند_ در چهاردهمین اجلاس شورای عالی استان‌ها که با حضور مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی برگزار می‌شد، اظهار کرد: در بعضی مناطق تعریض راه‌ها به طول ۳۰ تا ۴۰ کیلومتر سال‌ها طول می‌کشد، به‌عنوان مثال جاده بندر خمیر به بندر بوشهر که ارزش بازرگانی و اقتصادی دارد، پس از گذشت ۱۰ سال هنوز تکمیل نشده است.

وی افزود: احداث مسیر آرموداق به کریق (نیر به میانه) سهم استان اردبیل است که به اتمام رسید اما سهم آذربایجان شرقی سال‌ها است نیمه‌ کار مانده است.

نماینده استان قزوین در شورای عالی استان‌ها با اشاره به پروژه متوقف بزرگراه غدیر، گفت: این پروژه در صورت احداث می‌توانست با اتصال به شمال کشور از طریق شهرستان طالقان این منطقه گردشگری را آماده پذیرای گردشگران خارجی و داخلی کند و اقتصاد این منطقه را متحول کند.

وی تصریح کرد: اجرایی نشدن دستور رئیس جمهور در زمینه نهضت ملی مسکن در برخی از شهرها مسئله‌ای است که باید به آن رسیدگی شود.

خمسه با بیان اینکه پرونده‌های املاک قولنامه‌ای در کمیسیون ماده ۵ پذیرش نمی‌شود و برای آن‌ها پایان کار صادر نمی‌شود، افزود: بیشتر زمین‌ها در شهرهای کوچک اوقافی است، حتی بعضی با قولنامه معامله می‌شود که لازم است بازنگری در قانون انجام شود.

عضو کمیسیون فرهنگی، گردشگری، اجتماعی و ورزشی شورای عالی استان‌ها خاطرنشان کرد: از مجموع ۲۵ شهر قزوین ۱۸ شهر اوقافی است و امکان سند دار کردن این زمین‌ها وجود ندارد که پیشنهاد می‌کنیم با گرفتن تعهدات لازم از مردم مجوز ساخت‌وساز برای آن‌ها صادر شود.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا