اخبار استان ها

لزوم توجه به ایمنی سازه و اسکلت ساختمان‌های اراک

علی چگینی در گفتگویی اظهار کرد: طبق بند ۱۴ تبصره ۵۵ قانون شهرداری‌ها، این نهاد باید نسبت به احصای ساختمان‌های ناایمن اقدام کند، البته تعامل سایر دستگاه‌ها از جمله اداره کل راه و شهرسازی و سازمان نظام مهندسی ساختمان نیز در این زمینه مؤثر است.

وی با بیان اینکه برای بررسی وضعیت ساختمان‌ها نباید تنها از یک بعد به آن نگاه کرد، زیرا یک ساختمان ممکن است از نظر تجهیزات ایمنی کاستی داشته باشد اما سازه مستحکمی داشته باشد، افزود: در هر ساختمان خطرهایی وجود دارد که پیامدهایی را به‌همراه خواهد داشت و تنها با بررسی این خطرها و پیامدهای آن‌ها می‌توان استحکام سازه را بررسی کرد.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اراک تاکید کرد: نمره قبولی دادن به ساختمان‌ها از نظر ایمنی کار سختی است و تنها با بررسی خطرات و پیامدهای آن‌ها در ساختمان می‌توان میزان ریسک سازه‌ها را مشخص کرد.

وی گفت: لازم است ساختمان‌هایی که شهروندان نسبت به ایمنی آن گلایه دارند، به‌طور علمی بررسی و سپس شرایط برای ایمن‌سازی آن‌ها فراهم شود، به‌عنوان مثال ممکن است یک ساختمان تنها با نصب چند کپسول آتش‌نشانی و نرده‌گذاری ایمن شود اما ساختمان دیگر نیاز به تمهیدات اساسی‌تری در سازه داشته باشد.

چگینی تصریح کرد: ساختمان‌هایی که شهرداری به عنوان ناایمن معرفی می‌کند، تنها از لحاظ ضوابط سازمان آتش‌نشانی بررسی شده است و ایمنی و پایداری سازه در این بازرسی‌ها گنجانده نمی‌شود.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا