اخبار استان ها

توزیع عادلانه خدمات سیاست مدیریت شهری است

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران، محمدحسین واحدیان امروز _شنبه سیزدهم اسفندماه_ در جلسه ساماندهی دست‌فروشان برای ایام نوروز اظهار کرد: شهرداری از تجمع و جانمایی دست‌فروشان در معابر اصلی سطح شهر جلوگیری می‌کند و تصمیم‌گیری بیشتر در این خصوص با رئیس اداره اماکن عمومی استان است.

وی با بیان اینکه انتظار داریم شهروندان برای پاکسازی معابر و اماکن عمومی با شهرداری مرکز استان همکاری کنند، افزود: از شهروندان تقاضا می‌شود در ایام پایانی سال و نوروز از حفاری و ایجاد زواید بصری در سطح شهر خودداری کنند تا شهر در نگاه مسافران از همیشه زیباتر جلوه کند.

شهردار شهرکرد یکی از سیاست‌های شهرداری و مدیریت شهری را توزیع عادلانه خدمات در مناطق مختلف شهر به ویژه مناطق کم‌برخوردار دانست و خاطرنشان کرد: عملیات عمرانی احیا و بازسازی کوچه مسجد جامع به طول ۴۰۰ متر با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال در حال انجام بوده و در حال حاضر پیشرفت فیزیکی این پروژه ۸۵ درصد برآورد شده است.

واحدیان با بیان اینکه هفت طرح جامع در حوزه‌های مختلف برای شهر پیش‌بینی شده است، در حال انعقاد قرارداد با مشاوره مربوطه هستیم و کار به زودی آغاز خواهد شد، تصریح کرد: طرح جامع هدایت و دفع آب‌های سطحی، طرح جامع پسماند، طرح جامع فضای سبز شهری، تهیه طرح جامع آرامستان بهشت رحمت، طرح جامع میدان میوه و تره‌بار، طرح جامع پایانه مسافربری آزادی و طرح جامع ساماندهی تبلیغات شهری تهیه و تدوین می‌شود.

وی ادامه داد: تهیه طرح‌های جامع در حوزه‌های مختلف شهر با هدف جلوگیری از موازی‌کاری علاوه بر ساماندهی مشکلات سطح شهر از لحاظ اقتصادی نیز برای شهر و شهرداری مقرون به صرفه است.

شهردار شهرکرد با تاکید بر اینکه تهیه طرح‌های جامع در حوزه‌های مختلف نقشه و چراغ راهی برای آینده است، اضافه کرد: تاکنون چنین طرح‌هایی برای شهرکرد پیش‌بینی نشده بود.

واحدیان با اشاره به ارائه راهکار در حوزه‌های مختلف برای رفع مشکلات شهروندان اظهار کرد: ارائه راهکار به دستگاه‌های نظارتی، بازرسی و متولیان امر برای اراضی روبه‌روی دانشگاه، محله ۳۲ منظریه و حریم قلعه چالشتر در ناحیه غرب از جمله اقداماتی بوده که توسط شهرداری انجام شده است تا بخشی از مشکلات شهروندان در این حوزه‌ها رفع شود.

وی گفت: باید همه کمک کنند تا بتوانیم اتفاقات خوبی را برای شهرمان رقم بزنیم، باید تلاش کنیم تا نقیصه‌ها را برطرف و هر روز بهتر از روز قبل عمل کنیم.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا