اخبار صنعت، معدن و تجارت

ماموریت اتاق بازرگانی در اقتصاد ایران

فردای اقتصاد: شنبه ۲۰ اسفند ماه امسال، ۱۳۲۳کاندیدا در دهمین دوره انتخابات اتاق‌های بازرگانی سراسر کشور به رقابت خواهند پرداخت تا برای ۴ سال آینده به عنوان اعضای هیات نمایندگان به فعالیت بپردازند.

سوال این است که ماموریت اتاق آینده در اقتصاد ایران چیست؟ «فردای اقتصاد» در گفتگو با حسین سلاح‌ورزی، نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران پاسخ به این سوال را بررسی کرده است.

به اعتقاد وی، اتاق مطلوب اتاقی است که با حاکمیت به این توافق رسیده باشد که برای تاجر و تولیدکننده شأن قائل شوند؛ حقوق مالکیت خصوصی محترم شمرده شود و در عین حال به قرادادها احترام گذاشته شود. اتاق مطلوب همچنین باید در جهت عملکرد صحیح بازار نقش ایفا کند.

سلاح‌ورزی با اشاره به اینکه بی‌ثباتی اقتصادی یکی از معضلات چهار سال گذشته کشور بوده، اظهار کرد: اتاق در مورد تمام تصمیمات غلطی که منجر به بی‌ثباتی اقتصادی شده، هشدار داده است. نایب رئیس اتاق بازرگانی، لازمه سرمایه‌گذاری و فعالیت کسب‌وکارها را در امنیت اقتصادی می‌داند و معتقد است که در کنار دولت قوی باید بخش خصوصی قوی هم فعالیت داشته باشد. وی شفافیت، چابکی و رفع ضعف سیستم اطلاع‌رسانی اتاق بازرگانی برای ۴ سال آینده را مورد تاکید قرار داد.

منبع خبر : فردای اقتصاد

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا