مسکن و عمران

لزوم اجرای تعهدات طرح نهضت ملی مسکن در اصفهان تا ۱۴۰۳ – خبرگزاری مهر |

مهران زینلیان در حاشیه نشست شورای مسکن استان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: تمامی ظرفیتی که برای استان در طرح نهضت ملی مسکن پیش بینی شده ۲۴۰ هزار مسکن برای دوره چهار ساله است.

وی ادامه داد: در این راستا برای بیش از ۱۵۰ هزار مسکن به صورت قطعی تأمین زمین شده و برای الباقی به دنبال تأمین زمین و الحاقات هستیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اصفهان گفت: همچنین عملیات اجرایی طرح نهضت ملی مسکن در اکثر شهرها به ویژه در شهرهای جدیدی که بار اصلی جمعیت را بر عهده دارند آغاز شده است.

زینلیان افزود: در این نشست مقرر شد تا پایان سال ۱۴۰۳ کلیه تعهدات طرح نهضت ملی مسکن با محوریت اداره کل راه و شهرسازی استان به جمع بندی برسد و همه دستگاه‌های دولتی موظف هستند بر اساس تکالیفی که مشخص می‌شود وظایف خود را انجام دهند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اصفهان در خصوص دستور جلسه نشست شورای مسکن، عنوان کرد: به این لحاظ که عمده بار مسکن استان و شهر اصفهان به لحاظ جمعیتی در شهر بهارستان خواهد بود؛ آخرین وضعیت طرح نهضت ملی مسکن در این شهر مورد بررسی قرار گرفت.

وی اظهار کرد: در شهر بهارستان ۳۰ هزار واحد مسکونی مصوب داریم البته تعداد متقاضیان بیشتر است که با توجه به محدودیت‌هایی که وجود دارد بایستی تدبیر شود تا مازاد مسکن جانمایی شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان بیان کرد: در این راستا یکی از پروژه‌های بهارستان شروع شده و سه هزار واحد در این شهر در حال ساخت است و عملیات اجرایی پنج پروژه دیگر از ابتدای سال ۱۴۰۲ آغاز خواهد شد.

زینلیان ادامه داد: با این پنج پروژه که امروز به نشست ارائه شد ۲۳ هزار واحد مسکونی در بهارستان احداث می‌شود که هفت هزار واحد کمتر از تعهد اصلی است؛ لذا در جلسه تکلیف شد تا جلسه بعدی که دو هفته آینده است، این میزان نیز به تعهد اصلی ساخت مسکن در این شهر اضافه شود.

منبع خبر : خبرگزاری مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا