پیشخوانشهر و جامعهعناوین اخبار

آیین ختم مادرهمسر رئیس جمهور در مسجد المهدی (عج)سمنان برگزار شد

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از ایرنا، مرحومه ساره خاتون پیوندی مادر همسر رئیس جمهور از اسفند ماه سال گذشته به دلیل مشکلات ریوی در بیمارستان کوثر سمنان بستری و پس از انتقال به تهران صبح روز سوم فروردین ماه امسال در سن ۷۰ سالگی در بیمارستان مسیح دانشوری دار فانی را وداع گفت.
پیکری وی صبح امروز با حضور حجت الاسلام و المسلمین  روحانی، مقامات کشوری و استانی و اقشار مختلف مردم تشییع و بعد از اقامه نماز از سوی رئیس جمهوری در قطعه نهم بهشت یحیی (ع) سمنان(وادی السلام) به خاک سپرده شد.
حجت الاسلام والمسلمین محمود رستگاری واعظ و خطیب کشوری در این آیین گفت: همه ما و مردم می دانیم که روحانی چه روزهای سختی پشت سر گذاشتند و بزرگوارانه، فداکارانه و ایثارگرانه جوانی، عمر، خانواده و سلامتی خود را در اختیار این مردم و نجات کشور از یک خطر جدی گذاشت اما در مقابل چه نارواها و تهمت ها را ندید و نشنید.
وی با بیان اینکه حضرت یوسف صبر پیشه کرد و خداوند او را از چاه به جاه رساند و به حضرت یعقوب بازگرداند، اظهار کرد: خداوند از رگ گردن به ما نزدیکتر است و هیچ یک از اعمال ما از خدا مخفی نیست و پروردگار بصیر است.
رستگاری در ادامه با اشاره به متعجب شدن برخی افراد در جامعه از نتایج انتخابات هفتم اسفند ماه و پیروزی  روحانی در این انتخابات گفت: رمز و راز این انتخابات و نتایج آن را باید از صبر و بردباری دکتر روحانی رئیس جمهوری در مقابل تهمت ها و ناسزا گویی ها فهمید.
وی با اشاره به ملاقات چند روز گذشته خود و تعدادی از اقشار مختلف با  روحانی خاطرنشان کرد : رئیس جمهوری در این جمع گفتند دعا کنید که خداوند به بنده صبر دهد تا بتوانم تحمل کنم.
این واعظ کشوری در پایان این آیین از خداوند متعال برای این بانوی مومنه طلب رحمت و مغفرت کرد.
حجت الاسلام والمسلمین حسن اختری دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع)، محمد نهاوندیان رئیس دفتر رئیس جمهور، حسین فریدون دستیار ویژه رئیس جمهور و عضو تیم مذاکره کننده، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی شهیدی معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، حجت الاسلام والمسلمین سید رضا اکرمی رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری، آیت الله سیدمحمد شاهچراغی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان،محمدرضا خباز استاندار سمنان، مونسان مدیرعامل منظقه آزاد کیش، مصطفی کواکبیان دبیرکل حزب مردم سالاری و منتخب مردم تهران در مجلس دهم،احمد همتی نماینده مردم شهرستان سمنان، سرخه و مهدیشهر در مجلس دهم، مدیران کل دستگاه های اجرائی و جمع زیادی از مسئولان نهادهای دولتی و سازمان های کشوری در این مراسم حضور داشتند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا