اخبار استان ها

کاهش سهم هزینه‌های جاری شهرداری اراک در بودجه ۱۴۰۲

علی چگینی در گفتگویی، با اشاره به اینکه توان شهرداری اراک بیش از برنامه‌ای بود که به‌عنوان بودجه ۱۴۰۲ به شورای اسلامی این کلان‌شهر ارائه داد، اظهار کرد: این بودجه با یک افزایش ۲۰۰ میلیارد تومانی به ۳,۲۰۰ میلیارد تومان رسید.

وی افزود: در بودجه سال ۱۴۰۲ شهرداری اراک پروژه‌های محله‌محور در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، کالبدی و ورزشی در اولویت قرار گرفته است و پس از آن توسعه حمل‌ونقل شهری و هوشمندسازی آن به‌عنوان یکی از زیرساختی‌ترین مؤلفه‌های شهری از جمله برنامه‌های مهم در بودجه سال جدید محسوب می‌شود.

عضو شورای اسلامی شهر اراک با بیان اینکه بیش از یک سوم بافت این شهر را محدوده‌های هدف بازآفرینی تشکیل می‌دهد، تصریح کرد: شورای اسلامی این کلان‌شهر با همکاری اداره کل راه و شهرسازی سال ۱۴۰۱ امکان واگذاری اراضی دولتی به شهروندان را فراهم کرده است و در نظر داریم سال آینده نیز مشوق‌های خوبی برای نوسازی املاک این مناطق انجام دهیم.

وی ادامه داد: افزایش نشاط اجتماعی شهر اراک در سال‌های اخیر رشد قابل توجهی داشته و در بودجه سال جدید نیز رقم بسیار مناسبی برای این موضوع پیش‌بینی شده است.

چگینی ارتقای شاخص‌های خدمات شهری، مدیریت پسماند، آلودگی‌های زیست‌محیطی، ایمنی و بحران را از دیگر اولویت‌های بودجه سال ۱۴۰۲ اراک دانست و خاطر نشان کرد: حدود ۲۸ درصد از این بودجه به هزینه‌های جاری و ۷۲ درصد به هزینه‌های عمرانی اختصاص یافته است.

عضو شورای اسلامی شهر اراک ادامه داد: در حالی‌که شورای اسلامی این کلان‌شهر می‌توانست هزینه‌های جاری مجموعه شهرداری اراک را تا ۴۰ درصد افزایش دهد اما تغییر به‌وجود آمده در راستای پویایی هر چه بیشتر شهرداری این کلان‌شهر بوده است تا بازدهی سیستم مدیریت شهری افزایش یابد.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا