مسکن و عمران

درآمدزایی کریدورها بیشتر از نفت خواهد بود – خبرگزاری مهر |

به گزارش پایگاه خبری سرمایه اگستران؛ مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی در مراسم افتتاحیه ریلی در خصوص بخش خصوصی گفت: بخش خصوصی می‌تواند کمکی بر دولت باشد و این بخش خصوصی می‌تواند کیفیت را مردم سازه کند و مردم رضایتمندی از عملکردها داشته باشند در این خصوص دو نکته برای گفتن وجود دارد.

وی در ادامه اولین نکته را اینگونه بیان کرد: یکی استفاده از توسعه‌های بنادری است که در هفته گذشته در بوشهر بندر نگین هرمزگان افتتاح شد و در آنجا رئیس جمهور توسعه اقتصاد دریایی را ابلاغ و مصمم و پیگیر اجرایی شدن این توسعه است که این امر با کمک بخش خصوصی عملی خواهد شد. با توجه به اینکه عملکرد بندر خشک جایگاه مثبتی دارد و می‌تواند در عرصه تجارت کمکی بر فعالین باشد.

وزیر راه و شهرسازی نکته دوم را گفت: افتتاح این ریل که یکی از مهمترین اتصالات ریلی محسوب می‌شود چرا که کریدورهای غرب به شرق و شمال به جنوب متصل می‌کند. خطوط رشت- آستارا که به آذربایجان و روسیه متصل است از تهران به جنوب وصل خواهد شد و این ریل می‌تواند کانون ترمینال‌های اصلی باشد و از اهمیت خاصی نیز برخوردار است در خصوص توسعه ریلی با شرکای خارجی و داخلی بهره مند هستیم در حال حاضر دولت پذیرای سرمایه گذاران خصوصی است.

وی در پایان بیان کرد: توسعه ریلی می‌تواند درآمدزایی بیشتر از درآمدزایی‌های نفتی داشته باشد چرا که این کریدورهای بین الملی راهبرد تجاری دارند.

منبع خبر : خبرگزاری مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا