اخبار استان ها

اراده کافی برای اجرای طرح پیاده‌راه‌سازی بافت تاریخی شهر وجود ندارد

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران، حجت‌الاسلام و المسلمین ناصر صفری‌افلاکی امروز _پنجشنبه هجدهم اسفندماه_ در جلسه کمیسیون سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان اظهار کرد: همدان ظرفیت خوبی در حوزه گردشگری دارد، اما آن‌گونه که باید از آن استفاده نشده و این شهر از جایگاه خود در این حوزه عقب است، بخشی از این ضعف به این دلیل است که رسانه‌ها و فعالان، افکار عمومی را نسبت به این موضوع آگاه نکرده‌اند.

وی افزود: فعالان گردشگری و رسانه‌ها باید افکار عمومی را نسبت به مزایای رونق گردشگری آگاه کنند و باید برای همراهی مردم در حوزه گردشگری تلاش کرد.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر همدان خاطرنشان کرد: پیاده‌راه‌سازی بافت تاریخ شهر همدان سال‌ها است که مطرح شده است، اما مدیریت شهری اراده کافی برای اجرای کامل این طرح را ندارد و شهروندان نیز از مزایای اجرای طرح آگاه نیستند.

صفری‌افلاکی اضافه کرد: اجرای طرح پیاده‌راه‌سازی اتحاد، همدلی و همراهی شهروندان، مسئولان و کسبه را می‌طلبد و رسانه‌ها نیز می‌توانند نقش مهمی را در این زمینه ایفا کنند.

اختصاص ۶۰ درصد بودجه ۱۴۰۲ شهرداری همدان به حمل‌ونقل و ترافیک

علی رضایی، رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر همدان نیز در این جلسه رویکرد بودجه ۱۴۰۲ شهرداری همدان را حوزه حمل‌ونقل و ترافیک، هوشمندسازی، گردشگری و تقویت بهره‌وری دانست و تصریح کرد: حمل‌ونقل و ترافیک یکی از مهمترین مشکلات شهر است که باعث نارضایتی شهروندان شده است، در این راستا و جهت رفع معضل ترافیک ۶۰ درصد بودجه عمرانی ۱۴۰۲ شهرداری همدان معادل ۱,۲۰۰ میلیارد تومان به حمل‌ونقل و ترافیک اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه شهر همدان در حوزه سرمایه‎‌گذاری نسبت به شهرهای هم‌تراز خود رشد چندانی نداشته است، تاکید کرد: اصحاب رسانه در این حوزه می‌توانند همیار مدیریت شهری باشند.

عضو شورای اسلامی شهر همدان اصلاح فرهنگ مردم در حوزه سرمایه‌گذاری و جذب سرمایه‌گذار را ضروری دانست و ادامه داد: وظیفه همه ما است که تمام ظرفیت‌ها و امکانات سرمایه‌گذاری را شناسایی و در سطح ملی و بین‌المللی به علاقه‌مندان این حوزه معرفی کنیم.

رضایی گفت: تمام مسئولان و دستگاه‌های اجرایی مرتبط و اثرگذار در توسعه صنعت گردشگری باید در حوزه سرمایه‌گذاری و گردشگری در کنار مدیریت شهری تلاش کنند تا تشریک مساعی، زمینه‌های ایجاد اشتغال و جذب سرمایه‌گذار در این حوزه را فراهم کند.

وی جذب سرمایه‌گذار و تقویت سرمایه‌گذاری را یکی از معیارهای ارزیابی مدیریت شهری توسط شهروندان دانست و افزود: رویدادهای مهم فرهنگی و اجتماعی در بودجه ۱۴۰۲ لحاظ شده و یکی از این رویدادهای مهم برگزاری کنگره ملی سرداران، ایثارگران و هشت هزار شهید استان است.

همدان در صدر اخبار گردشگری باشد

اکبر کاوسی‌امید، رئیس کمیسیون برنامه بودجه و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر همدان نیز در این جلسه شانزدهمین نمایشگاه گردشگری تهران را فرصت مناسبی برای معرفی همدان دانست و اظهار کرد: تشکیل ستاد دائمی گردشگری اتفاق ارزشمندی بود که انجام شد.

وی با اشاره به پیشینه تاریخی همدان و اهمیت آن در حوزه گردشگری اظهار کرد: همدان باید همیشه در صدر اخبار گردشگری باشد تا بتوان این کهن‌شهر را نه تنها در سطح ملی بلکه در سطح بین‌المللی معرفی کرد.

به گزارش سرمایه گستران، در ادامه این جلسه رئیس ستاد گردشگری شهرداری همدان گزارشی از حضور شهرداری در شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع دستی و گردشگری تهران ارائه کرد.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا