بازار‌های مالی ، بورس و بانک

دستگیری فیشنیگ‌ کار حرفه‌ای با بیش از ۱۸۰۰ مالباخته در زنجان

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران، به نقل از خبرگزاری مهر، سرهنگ سیداحمد موسوی گفت: در پی شکایت تعدادی از شهروندان مبنی بر کلاهبرداری اینترنتی، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی ادامه داد: برابر اظهارات شاکیان و اقدامات فنی معلوم شد، مجرمین سایبری با ارسال لینک‌های جعلی حاوی بدافزار در شبکه اجتماعی ، قربانیان را ترغیب به کلیک بر روی لینک ارسالی کرده و به محض کلیک، بدافزار در گوشی آنها نصب شده و در ادامه قربانی را به صفحه پرداخت جعلی درگاه بانکی هدایت کرده و با سرقت اطلاعات حساب بانکی اقدام به برداشت غیرمجاز می کنند.

موسوی گفت: با اقدامات اطلاعاتی و پلیسی، متهم در یکی از استان‌های همجوار مورد شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و به پلیس فتا استان دلالت داده شد.

رئیس پلیس فتا استان افزود: متهم پس از روبرو شدن با مستندات به ۱۸۰۰ فقره کلاهبرداری به ارزش ۲۹ میلیارد ریال با این شگرد در فضای مجازی اعتراف و اقرار داشت با ساخت و ارسال لینک‌های جعلی حاوی بدافزار با عناوین مختلف در شبکه اجتماعی و پس از دسترسی به اطلاعات حساب بانکی قربانیان، در فرصت مناسب اقدام به برداشت از حساب آنها می‌نمودم.

موسوی با بیان اینکه متهم جهت سیر مراحل قانونی به دادسرا معرفی گردید، به شهروندان توصیه کرد: به هیچ وجه به تبلیغات و لینک‌های ارسالی در شبکه‌های اجتماعی توجه نکنند و هنگام پرداخت اینترنتی از صحت درگاه پرداخت الکترونیک اطمینان حاصل کنند.

رئیس پلیس فتا زنجان گفت: شهروندان توصیه‌های پلیس را جدی گرفته و در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک موضوع را از طریق مرکز فوریت‌های سایبری به شماره ۰۹۶۳۸۰ یا سایت پلیس فتا به آدرسwww.Cyberpolice.ir با کارشناسان ما در میان بگذارند.

منبع خبر : ایران اکونا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا