بازار‌های مالی ، بورس و بانک

هراس سکه بازان از کاهش قیمت دلار

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران،این روزها قیمت دلار لیدر بازار سکه شده است.بررسی ها نشان می دهد قیمت اسکناس آمریکایی مهم ترین نرخی است که به قیمت سکه جهت می دهد و روند حرکتی بازار سکه را مشخص می کند.

نرخ دلار در هفته جاری کاهشی شد؛همین امر موجب هراس در بین بازار سکه شد و سکه بازان از موقعیت خرید خارج شدند و فشار فروش در بازار حکم فرما شد.

یکی از دلایلی که موجب شد دلار آرایش نزولی به خود بگیرد سفرگروسی به تهران و سیگنال مثبت وی درباره ایران به شورای حکام بود.

نشست شورای حکام آژانس از روز دوشنبه ۶ مارس (۱۵ اسفند) در وین، ساعت ۱۰:۳۰ به وقت محلی با قرائت بیانیه آغازین رافائل گروسی، مدیرکل آژانس آغاز و تا ۱۰ مارس (۱۹ اسفند) ادامه داشت.شب گذشته خبر آمد نشست شورای حکام بدون صدور قطعنامه به پایان رسید.

برخی از تحلیلگران بازار باور دارند عبور از خان ششم ممکن است موجب تقویت قدرت سکه بازان کاهشی شود.فعالان بازار معتقدند در شرایط فعلی قیمت سکه بر روی یک مرز حساس قرار دارد و در صورتی که دلار دچار لغزش شود این احتمال وجود دارد که سکه یک کانال عقب نشینی کند.

با این حال بررسی ها نشان می دهد شب گذشته نرخ دلار در معاملات پشت خطی در مقایسه با روز سه شنبه بالاتر بود و همین امر ممکن است تا حدودی قدرت کاهشی ها را تعدیل کند.

:

۳۵۲۲۰

منبع خبر : خبر آنلاین

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا