اقتصادی

نظام «استاد – شاگردی» پیاده می شود

به گزارش سرمایه گستران، سید صولت مرتضوی در شورای هماهنگی تعاون مازندران با بیان اینکه دو هزار میلیارد ریال برای پرداخت مطالبات بازنشستگان در لایحه بودجه ۱۴۰۲ پیش بینی شده است، میزان مطالبات انباشته صندوق‌های بازنشستگی و تأمین اجتماعی را از دولت پنج هزار میلیارد تومان اعلام کرد.

وی با بیان اینکه دولت تاکنون ۸۷ هزار میلیارد تومان از بدهی‌های تأمین اجتماعی را پرداخت کرده است، افزود: علاوه براین ۹۰۰ هزار میلیارد ریال از سهام یک شرکت نفتی برای مطالبات معوق تخصیص داده شده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی هدف دولت سیزدهم را نداشتن استقراض اعلام کرد و گفت: طی ۱.۵ سال گذشته ۸۷ هزار میلیارد تومان از بدهی سازمان تأمین اجتماعی به بانک‌ها پرداخت شده است.

مرتضوی نبود تعادل بین مصارف و منابع را از جمله چالش‌های صندوق بازنشستگی ذکر و تصریح کرد: در بودجه سال ۱۴۰۰ حدود ۴۰۰ هزار میلیارد تومان بدهی صندوق‌های بازنشستگی بود که متأسفانه بدهی‌های گذشته کمرشکن بوده است.

وی درباره دستمزد کارگران با اظهار اینکه دولت سال قبل بین دریافتی کارگران و کارمندان توازن ایجاد کرده است، گفت: هدف دولت ایجاد توازن است و باید این کفه به نفع کارگران بچرخد اما اگر تورم را مدیریت نکنیم مهار نخواهد شد و باید از خلق پول جلوگیری کرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی توسعه خرید خدمت را از جمله برنامه‌های دولت بیان کرد و گفت: افزایش ۱۲۰ درصدی منابع بیمه تکمیلی برای بازنشستگاه و افزایش ۸۰ درصدی شرح خدمات برای کاهش مشکلات از جمله اقدامات است.

مرتضوی اشتغال پایدار و امنیت شغلی را از دیگر برنامه‌ها برشمرد و رفع مشکل مسکن کارگران را مهم دانست و تشکیل تعاونی‌های کارگران برای تأمین مسکن را لازم دانست.

وی آموزش کارگران و مهارت آموزی را برای ارتقای وضعیت شغلی کارگران مهم برشمرد و گفت: باید نظام استاد – شاگردی را راه اندازی و پیاده کنیم.

منبع: مهر

سرمایه گستران

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا