اقتصادی

افزایش اعتماد مردم با شفافیت و انضباط مالی در شهرداری‌ها

هوشنگ محتشم استاد در گفتگویی با بیان اینکه میزان و کیفیت ارائه خدمات در شهرها ارتباط تنگاتنگی با منابع مالی دارد اظهار کرد: شهرداری‌ها به عنوان یکی از مهم‌ترین متولیان حوزه‌ی شهری باید به دنبال تأمین منابع درآمدی جدید باشند چراکه درآمدهای ناپایدار شهرداری‌ها پاسخگوی نیازهای شهر و شهروندان نیست.

وی افزود: عوارض محلی و حضور بخش خصوصی دو حوزه‌ی درآمدی است که در راستای تقویت اقتصاد شهری و تأمین منابع شهرداری‌ها باید بر روی آن کار شود.

این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: طی سال‌های اخیر شاهد زمینه‌سازی و ارائه بسته‌های تشویقی برای حضور بخش خصوصی در شهرداری‌های برخی از شهرها همچون کرمانشاه هستیم که این امر یک گام مثبت برای مدیریت شهری به حساب می‌آید.

محتشم استاد اضافه کرد: بسته‌های تشویقی جهت حضور بخش خصوصی توسط شهردار کرمانشاه فراهم شده و این همان راه درستی است که منجر به تأمین مالی و ارائه خدمات باکیفیت‌تر در شهر می‌شود. امروزه شاهد گسترش جوامع شهری هستیم و به موازات این گسترش، قاعدتاً انتظارات شهروندان بیشتر می‌شود و به دنبال آن سطح ارائه خدمات رفاهی نیز باید ارتقا پیدا کند.

وی افزایش اعتماد شهروندان را از موضوعات مهم در اداره شهرها دانست و تاکید کرد: شهرداری‌ها به عنوان یک نهاد مردمی که با شهروندان ارتباط دارند با شفافیت و انضباط مالی می‌توانند اعتماد مردمی را تقویت کنند.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه در رابطه با این مقوله مطالعاتی پژوهشی در دست دارد، تصریح کرد: پیش‌تر در شهرداری کرمانشاه حساب‌های متعددی وجود داشت که بحث برانگیز بود اما با اقدام سنجیده شهردار کنونی کرمانشاه، هم اکنون تنها یک حساب مالی واحد وجود دارد که این موضوع تمرکز، شفافیت و انضباط مالی را به دنبال داشته است.

محتشم استاد اضافه کرد: قراردادها همواره از موضوعات مورد نقد در شهرداری‌ها هستند که هم اکنون در زمینه تعداد قراردادهای پیمانکاران، نظارت، محتوا، نحوه توزیع و مبالغ هزینه‌ای پروژه‌ها، شفافیت‌های لازم در شهرداری کرمانشاه ایجاد شده است.

وی گفت: با وجود منابع مالی محدود و درآمدهای ناپایدار شهرداری شاهد هستیم که اقدامات مثبتی در حوزه‌های عمرانی، خدماتی و فرهنگی همچون آسفالت معابر، اصلاحات هندسی، ایجاد معبرهای جدید، رفع نواقص المان‌های شهری و ایجاد تقاطع‌های غیر همسطح در کرمانشاه انجام شده یا در حال پیگیری است که این فعالیت‌ها نمادی از پویایی در مجموعه مدیریت شهری است.

سرمایه گستران

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا