اخبار استان ها

درختان خشک بروجرد جان تازه می‌گیرد

ایرج بابایی در گفتگویی، اظهار کرد: با گذر زمان و بروز آسیب‌های مختلف عمر درختان به پایان می‌رسد و خشک می‌شوند، هنرمندان بروجردی با ذوق هنری خود روحی دوباره به کالبد این موجودات بی جان داده‌اند.

وی افزود: طرحی زیبا و جذاب بر تن درخت خشک در پارک بهار این شهر حک شده که زیبایی دلنوازی به فضای شهر بخشیده است.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری بروجرد خاطرنشان کرد: یکی از وظایف اصلی سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری ارتقای منظر شهر است، در این راستا سازمان با توسعه فضای سبز به ویژه در تپه شهدا و چغا، رنگ‌آمیزی و طراحی دیوارهایی مانند مرد کتاب‌خوان را در ضلع جنوب غرب میدان شهدا ابتدای فاطمی، اطراف پارک وحدت و سایر نقاط شهر انجام داده و با نصب المان‌هایی مانند مرد قلم زن گام‌هایی را جهت بهبود منظر شهری برداشته است.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری بروجرد درباره حکاکی‌ها روی تن درختان مرده شهر، تصریح کرد: درختان زمانی که خشک می‌شوند منظره نامطلوبی در شهر ایجاد می‌کنند و باید قطع شوند، پس از بازدید از درختان خشک سطح شهر، تعدادی از آنها که مناسب پیکره تراشی بود را شناسایی کردیم.

بابایی با تاکید بر اینکه پیکره تراشی این درختان با کمک هنرمندان باید به نحو زیبایی طراحی شود تا شهروندان از این المان‌ها لذت ببرند، تاکید کرد: حاشیه پارک بهار را با توجه به مسیر تردد شهروندان به عنوان پایلوت انتخاب کردیم و نخستین طرح پیکره تراشی در این محل انجام شد.

وی اضافه کرد: شهرداری برای تهیه هر المان از بتن و فلزات استفاده می‌کند، اما در طرح پیکره تراشی از تنه بعضی از درختان به منظور حفاظت و ایجاد سیمای بصری زیبا استفاده شده است تا هنرمندان روی درختان انتخاب شده طرحی زیبایی را حکاکی کنند.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری بروجرد گفت: ما درباره اهمیت درختان بارها شنیده‌ایم، برای ما جا افتاده است که تا درختان زنده هستند و تولید اکسیژن می‌کنند برای انسان اهمیت دارند و دارای جایگاه ارزشمندی هستند، اما پس از خشک شدن به کانون آلودگی‌های بصری و آفات تبدیل می‌شوند و منظره بدی به وجود می‌آورند؛ لذا با پیکره تراشی می‌توان این درختان را به یک اثر ماندگار تبدیل کرد.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا