اخبار استان ها

پیش‌‎بینی پروژه‌های تفریحی در بودجه ۱۴۰۲ شهرداری اراک

پیمان عین‌القضات در گفتگویی با بیان اینکه در حوزه پروژه‌های تفریحی شهر سال آینده، نوید احداث پارک بانوان شماره دو اراک را به شهروندان می‌دهیم، اظهار کرد: احداث پارک‌های محله‌ای در پنج منطقه شهر را در بودجه سال آینده پیش‌بینی کرده‌ایم و مقرر شده است مرکز چندمنظوره فرهنگی، ورزشی و اجتماعی در پنج منطقه کم‌برخوردار شهر با تملک زمین احداث شود.

وی افزود: احداث بازارچه‌های میوه و تره‌بار محله‌ای نیز برای رهایی شهر از وضعیت تک هسته‌ای موجود کلید خورده است که در سال‌جاری بخشی از این پروژه‌ها به سرانجام رسید و با اعتبار ویژه‌ای که برای تملک زمین و احداث بازارچه‌ها در نظر گرفته شده است، ادامه پروژه سال ۱۴۰۲ اجرا خواهد شد.

رئیس شورای اسلامی شهر اراک تصریح کرد: احداث پارکینگ‌های طبقاتی نیز از دیگر پروژه‌هایی است که اعتبار ویژه در بودجه ۱۴۰۲ برای آن پیش بینی شده است و در این زمینه باید با انجام تملک و تخریب سازه در خیابان‌های محسنی و میدان هفت تیر شرایط برای اجرای پروژه مهیا شود.

وی با اشاره به احداث تقاطع‌های غیرهمسطح و تکمیل رینگ‌های ترافیکی شهر افزود: برای احداث استخری ویژه بانوان نیز اعتبار خوبی در بودجه پیش‌بینی شده است و امیدواریم این مجموعه با امکانات بسیار مطلوب در پارک بانوان شماره یک احداث شود.

عین‌القضات خاطرنشان کرد: باغ ایرانی نیز از پروژه‌هایی است که سال‌های گذشته به آن پرداخته نشده است اما شورای ششم بر حمایت از این پروژه تاکید دارد تا با پیمانکار مناسب این کار را ادامه دهد.

رئیس شورای اسلامی شهر اراک گفت: توجه به ازدواج و فرزندآوری از جمله مسائلی بود که در شورای ششم اراک مورد توجه قرار گرفت و در نظر داریم در طرحی ویژه کارکنان شهرداری برای افرادی که در سال ۱۴۰۲ ازدواج کنند و فرزندآوری داشته باشند، حمایت مادی و معنوی به شکل پاداش در نظر گرفته شود.

وی ادامه داد: برای تملکات شهرداری نیز بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است و چنانچه در ادامه کار نیاز به افزایش اعتبار داشته باشیم، در متمم‌های سال ۱۴۰۲ برای افزایش این رقم نیز آمادگی خواهیم داشت.

عین‌القضات اظهار کرد: توجه به سیاست‌های برنامه اصلاح و توسعه و هدایت آب‌های سطحی و بازچرخانی آن در سطح شهر از جمله سیاست‌های ابلاغی بوده و در سال‌های گذشته کانال‌های هدایت آب‌های سطحی در سطح شهر اراک طراحی و اجرا شده است اما ذخیره‌سازی، تصفیه و بازچرخانی آن مغفول مانده بود که برای سال ۱۴۰۲ شهرداری را موظف به تهیه طرح مطالعاتی و اجرای این کار کرده‌ایم.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا