اخبار استان ها

لزوم همراهی و هم‌افزایی نمایندگان دولت و مجلس برای رفع مشکلات شهری

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران، مرتضی کرباسیان امروز_ چهارشنبه بیست‌وچهارم اسفند _ در نطق پیش از دستور جلسه علنی شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به قرار گرفتن در روزهای پایانی سال اظهار کرد: برای پیشرفت و آبادانی هر شهری نیاز به بودجه‌های ملی و منابع درآمدی شهرداری است که تحقق این امر اتحاد و همدلی بین نمایندگان دولت مجلس با مدیریت شهری را می‌طلبد.

وی با بیان اینکه طی سال گذشته همراهی و همدلی خوبی بین نمایندگان دولت و مجلس با شهرداری انجام نشده است افزود: نمایندگان دولت و مجلس در استان و حوزه شهردار باید در این زمینه تلاش بیشتری داشته باشند تا بتوانند مسائل را رفع کنند.

‏ رئیس کمیسیون نظارت بازرسی و اداری شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به آغاز به‌کار فعالیت شورای ششم شهر همدان گفت: در این مدت هجمه‌های ناجوانمردانه‌ای به شورا و شهرداری وارد شد.

وی در خصوص گذشت یک سال و نیم از استقرار مدیریت شهری و دولت سیزدهم اضافه کرد: باید آسیب‌ها و مشکلات گذشته را بررسی کرده و برنامه ریزی مناسبی برای آینده داشته باشیم، از استاندار و نمایندگان مجلس شورای اسلامی درخواست می‌کنم، در یکی از جلسات شورای اسلامی شهر همدان برای هم‌اندیشی و همفکری و مشورت پیرامون مباحث کلان عمرانی، سرمایه گذاری و گردشگری شهر همدان حضور یابد.

عضو شورای اسلامی شهر همدان حمل‌ونقل و ترافیک را یکی از مسائل مهم شهر برشمرد و خاطرنشان کرد: مدیریت شهری به تنهایی قادر به رفع معضلات حمل‌ونقل و ترافیک نیست.

کرباسیان توجه به حوزه گردشگری، بافت‌های فرسوده، جداسازی آب‌های سطحی از فاضلاب و رودخانه‌ها و آزادسازی حریم رودخانه‌های همدان، پرداخت مطالبات شهرداری از دستگاه‌های اجرایی را حائز اهمیت دانست و گفت: در راستای توجه به این مباحث پیگیری‌های مدیریت شهری به تنهایی جوابگو نیست و همکاری مدیریت ارشد استان و نمایندگان مجلس را می‌طلبد.

وی تصریح کرد: توجه به مناطق کمتر توسعه یافته ضروری است و استاندار و معاون عمرانی وی به همراه دستگاه‌های خدمات‌رسان و اعضای شورای اسلامی شهر در گذشته در محلات سطح شهر حضور یافته و مشکلات آنها را از نزدیک بررسی و پیگیری می‌کردند، البته وعده‌هایی که نمایندگان مجلس و دولت در این بازدیدها داده بودند هنوز محقق نشده است.

رئیس کمیسیون نظارت و بازرسی شورای اسلامی شهر همدان اظهار کرد: لازم است ردیف بودجه توانمندسازی شهر همدان را افزایش دهیم که در این راستا نقش نمایندگان دولت و مجلس در جذب اعتبارات ملی و استانی بسیار حائز اهمیت است.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا