نفت،گازو پتروپالایش

آمادگی پژوهشگاه نفت برای داخلی‌سازی دانش‌ فنی صنعت پتروشیمی

به گزارش خبرنگار شانا، عظیم کلانتری‌اصل امروز (چهارشنبه، ۲۴ اسفندماه) در آیین امضای قرارداد شرکت ملی صنایع پتروشیمی و صندوق پژوهش و فناوری صنعت نفت اظهار کرد: پژوهشگاه صنعت نفت با سابقه ۶۰ ساله فعالیت حوزه صنعت نفت را از اکتشاف تا صادرات پوشش می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه دستیابی به فناوری یک فرآیند طولانی مدت است، افزود: کشور ما به‌دلیل شرایط تحریم نیاز به توسعه پرشتاب دارد.

رئیس پژوهشگاه صنعت نفت ادامه داد: پژوهشگاه صنعت نفت با ۱۶۰۰ نوع خدمات آزمایشگاهی می‌تواند در تأمین دانش‌های فنی فرآیندی، انتقال فناوری و بومی‌سازی تجهیزات صنعت پتروشیمی ارائه خدمت کند.

کلانتری‌اصل به توسعه ۲۰ نوع کاتالیست در پژوهشگاه صنعت نفت اشاره کرد و گفت: پژوهشگاه صنعت نفت متمرکز بر توسعه دانش فنی است و افزون‌بر مجری توسعه دانش و فناوری، نگاه مدیریتی به توسعه فناوری نیز دارد.

وی به اجرای ۱۵۷ پروژه با شرکت‌های پتروشیمی در سال‌های گذشته اشاره و تأکید کرد: باید فعالیت‌مان را در حوزه صنعت پتروشیمی گسترش دهیم و آماده همکاری با شرکت‌های پتروشیمی و دانش‌بنیان برای داخلی‌سازی دانش‌های فنی مورد نیاز صنعت پتروشیمی در برنامه هفتم و هشتم توسعه هستیم.

قرارداد عاملیت بند (ه) تبصره ۱۸ میان مرتضی شاهمیرزایی، مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی و حمید حیدری، صندوق پژوهش و فناوری صنعت نفت با هدف حمایت حداکثری از شرکت‌های دانش‌بنیان امضا شد و به امضای و مدیران عامل دو شرکت رسید.


منبع خبر : شانا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا