اخبار استان ها

سازمان فرهنگی شهرداری کرمانشاه در مُهیای نوروزی خاطره‌انگیز در دیار سنگ‌وآب

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران، برپایی جشن‌های خیابانی و حرکت کاروان‌های شادی نوروزی با محوریت ایجاد فضای نشاط بهاری، برنامه‌هایی هستند که طی یک هفته اخیر شهر کرمانشاه را غرق در سرور کرده است.

بر پایه این گزارش؛ عصر امروز_ چهارشنبه بیست‌وچهارم اسفندماه به همت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری، جشنی با حضور شهروندان در کنار طاق‌بستان در استقبال از بهار صورت پذیرفت.

در این مراسم ضمن انجام برنامه‌های طنز و مسابقه، گروه هلپرکه صدای پای بهار را در این محوطه‌ی تاریخی فرهنگی به شادمانی جشن گرفتند.

سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه از پانزدهم اسفندماه برنامه‌های خود در استقبال از بهار را شروع کرده و برای نوروز سال ۱۴۰۲ ویژه‌های متنوعی را فراهم ساخته است.

به گزارش سرمایه گستران، طاق‌بستان مجموعه‌ای از سنگ‌نگاره‌ها و سنگ‌نوشته‌های دوره ساسانی است که در ایران در محله طاق‌بستان در شمال شرقی شهر کرمانشاه و در غرب ایران واقع شده‌است. این مجموعه در قرن سوم میلادی ساخته شده‌است و ارزش هنری و تاریخی زیادی دارد.

شهرداری کرمانشاه با توجه به ه‌مزمانی بهار معنویت و بهار طبیعت امسال ۹۸ برنامه متنوع فرهنگی، هنری و ورزشی تدارک دیده است تا بهاری دلپذیر و خاطره‌انگیز برای همشهریان کرمانشاهی و مسافرین نوروزی رقم بزند و همچنین برنامه‌های فرهنگی با توجه به همزمانی ماه مبارک رمضان پس از افطار ادامه پیدا می‌کند که شامل برنامه‌های قرآنی نیز می‌شود.

همچنین در ایام نوروز شهروندان کرمانشاهی و مهمانان نوروزی به‌مدت ۱۰ روز می‌توانند از برنامه‌های شاد و مفرح که در یکی از ورزشگاه‌های شهر برگزار می‌شود شرکت کنند و از جوایز ارزنده‌ای با شرکت در قرعه‌کشی بهره‌مند شوند.

شهرداری کرمانشاه تلاش دارد با استفاده از تمام ظرفیت و امکانات و با همکاری دستگاه‌های دیگر از جمله اداره کل میراث فرهنگی و آموزش و پرورش استان کرمانشاه بهاری متفاوت برای کرمانشاهیان به ارمغان بیاورد.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا