تکنولوژی

مدیران قبلی استقلال چرا بدهی استراماچونی را ندادند؟

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران، سرانجام امیر قلعه نویی به عنوان سرمربی جدید تیم ملی انتخاب شد تا تکلیف جانشین کی روش مشخص شود. قلعه نویی در حالی به نیمکت تیم ملی رسید که او هفته پیش این پیشنهاد را رد کرده بود اما پس از اینکه سانچس هم با مدیران فدراسیون فوتبال به توافق نرسید، مهدی تاج شخصا با قلعه نویی تماس گرفت و او را برای قبول کردن این مسئولیت راضی کرد. به همین مناسبت و همچنین شرایط باشگاه استقلال به سراغ پرویز مظلومی عضو هیات مدیره باشگتاه استقلال رفتیم و با او گفتگو کردیم:

بالاخره سرمربی تیم ملی انتخاب و امیر قلعه نویی هدایت ایران را برعهده گرفت

مبارک باشد. لیاقتش را دارد و با تجربه ای که دارد قبلاً هم در تیم ملی بود. سال ۲۰۰۷ با تیم ملی مقابل کره در پنالتی حذف شد امیدوارم از تجربه اش خوب استفاده کند. لیاقتش را داشت و برای او آرزوی موفقیت دارم. امیدوارم نگاهی شود که مثل یک مربی خارجی که همه امکانات را در اختیارش می گذراند، برای مربی ایرانی هم امکانات در اختیارش بگذارند.

به نظر شما در برهه کنونی انتخاب مربی داخلی بهتر از خارجی بود؟

قبل از جام جهانی هم در کمیته فنی فدراسیون فوتبال نظرم روی مربی ایرانی بود. ولی یکسری انتخاب‌شان مربی خارجی و کی‌روش بود با اینکه به نظرشان احترام می گذاریم اما اصلاً این انتخاب هیچ ارتباطی به کمیته فنی نداشت. در هر صورت آن موقع هم نظرمان مربی ایرانی بود. هیچ وقت از این بدتر تیم ملی نتیجه نمی گرفت. الان هم به هر صورت باید به مربی ایرانی کمک کنند. آوردن مربی خارجی با این شرایط ارزی کار سختی است و مشکلات زیادی دارد.

کمیته فنی همان کشک معروف علی پروین است؟

کمیته فنی در ایران اصلاً کاربردی ندارد. البته در دوره قبل که آقای ماجدی سرپرست ریاست فدراسیون بودند اهمیت زیادی به کمیته فنی دادند و جلسات زیادی هم در این مورد برگزار کردند و به مشاوره‌های و نظرات اتخاذ شده، ترتیب اثر هم می دادند. بعد آقای ماجدی اصلاً کمیته فنی اهمیتی نداشت. بعد از آن نه به ما گفتند هستیم و نه گفتند نیستیم. هیچ جلسه یا نشستی برای کمیته فنی نبوده است. به نظرم انتخاب مربیان تیم ملی باید بر اساس نظر کمیته فنی باشد. با تمام احترامی که برای هیات رییسه فدراسیون قائلم، اما آن تجربه‌ای که اعضای کمیته فنی دارند، هیات رییسه ندارند. بالاخره هیات رییسه آدم‌های خوب و زحمت‌کشی هستند؛ اما به اعتقاد من هیات رییسه و رییس فدراسیون نمی‌توانند شخصاً سرمربی انتخاب کنند. آنها می‌توانند به کمیته فنی پیشنهاد بدهند، و کمیته فنی تصمیم بگیرد. در دوره آقای ماجدی این اتفاق افتاد.

این روزها دغدغه بزرگ مدیران استقلال فراهم کردن پول برای تسویه حساب با استراماچونی است؟ بالاخره این پول تامین شد؟

روزانه از صبح تا غروب در باشگاه با افراد مختلف جلسه داریم تا مشکل استراماچونی حل شود. اما یک قول‌هایی داده شده، امیدواریم به قول‌شان عمل کنند. چند مدیر در گذشته پول هم در اختیار داشتند، چرا پول را پرداخت نکردند؟ بدهی که با ۲۰ میلیارد حل می‌شد، الان باید با بیش از ۱۰۰ میلیارد حل می‌شود. چرا انجام ندادند؟ یکی باید بیاید جواب بدهد. قول‌هایی دولت به ما داده است. خود آقای مخبر و رییس دولت نگرانی‌شان همین است. ۳۰ میلیون هوادار ما نگرانند و واقعاً باید به خواسته آنها توجه شود. ما نمی‌گوییم همین طور پول را به ما بدهند، میگوییم این مبلغ را قرض بدهند. بودجه‌های مختلفی سازمان های مختلف دارند که به ما کمک کنند. از نظر بودجه اجتماعی در همه وزارتخانه ها وجود دارد می تواننند به ما کمک کنند تا در زمانی که مشخص شده با نگاه ملی نه رنگی، این مشکل حل شود.

آقای فتح الله زاده توقع داشتند هواداران به باشگاه برای پرداخت این بدهی کمک کنند اما مبلغ قابل توجهی جمع نشد

درست است هواداران برای استقلال سر و دست می شکنند. کمک کردند و ما از کمک آنها ممنون هستیم؛ منتهی مراتب آن کمکی که مشکل را حل کند اینطور نبود. البته خود هواداران درخواست داشتند که به آنها شماره حساب بدهیم. حالا در اختیار آنها قرار دادیم اما آنطور که توقع داشتیم، کمک نشد.

به نظر شما در پایان فصل کدام تیم قهرمان می شود؟

مثلث استقلال، پرسپولیس و سپاهان مدعی کسب عنوان قهرمانی هستند. استقلال با پیروزی مقابل فولاد توانست به جایگاه خوبی برسد. آقای ساپینتو واقعاً زحمت کشید که تیم به اینجا برسد. او مربی خوبی است و امیدوارم در ادامه راهش هم موفق باشد.

منبع خبر : سیتنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا