اقتصادی

احتمال نهایی شدن رقم حقوق کارگران در جلسه فردا

هادی ابوی در گفتگویی، اظهار کرد: در روز جمعه قرار است جلسه‌ای برای حل اختلافاتی که در اعلام میزان سبد معیشت کارگران وجود داشته حل و فصل شده و رقم نهایی سبد معیشت کارگران اعلام شود.

وی افزود: عمده این اختلاف رقم‌ها در نحوه چینش این سبد است زیرا رقمی که کمیته مزد برای این سبد تعیین کرده است حدود ۱۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان بود در صورتی که کارگران هزینه سبد معیشت خود را ۱۷ میلیون تومان پیشنهاد داده‌اند.

دبیر کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگری ادامه داد: در مجموع به توافقی مناسب درباره تعیین سبد معیشت کارگران رسیده‌ایم تا براساس قانون و مقررات کشور رقمی که مورد تأیید مرکز آمار است اعلام شود.

ابوی با بیان اینکه حدود ۳۵ درصد از مبلغ ۱۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان مربوط به اقلام خوراکی است، گفت: ۶۵ درصد مابقی دستمزد کارگران مربوط به اقلام غیرخوراکی است و این هزینه‌ها به صورت ضریبی تعیین خواهد شد. زیرا همه کارگران مجبور به پرداخت هزینه‌هایی از جمله ایاب و ذهاب و هزینه مسکن نبوده و ممکن است هزینه‌های دیگری وجود داشته باشد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا در شورای عالی کار نمایندگان مجلس به عنوان ناظر حضور دارند یا خیر پاسخ داد: در شورای عالی کار دیگر ناظری از بین نمایندگان مجلس حضور ندارد.

به گزارش سرمایه گستران، روز گذشته مجدد جلسه کمیته مزد به منظور بررسی بیشتر ابعاد و محاسبات سبد معیشت برگزار شد.

محسن باقری، رئیس کارگروه مزد کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور اظهار کرد: در جلسه دو روز گذشته شورای عالی کار، در مورد نرخ سبد معیشت و به تبع آن میزان افزایش دستمزد کارگران به نتیجه نرسیدیم.

وی افزود: بر اساس آمار و مبانی که توافق شد، قرار بر این شد که کارگروه مزد تجدید شود تا در آن به نتیجه مثبت برسیم.

سرمایه گستران

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا