اخبار استان ها

اصلاح فرهنگ سوگ مورد توجه سازمان آرامستان‌ باشد

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران، مهدی بقایی امروز _پنجشنبه بیست‌وپنجم اسفندماه_ در مراسم افتتاح یادمان شهدای گمنام واقع در آرامستان باغ رضوان، اظهار کرد: نظرسنجی‌ها و مطالعات نشان می‌دهد که سازمان آرامستان ظرفیت خوبی برای خدمت‌رسانی به شهروندان دارد و از این باب متوجه جایگاه بااهمیت این مکان می‌شویم.

وی با اشاره به راه‌اندازی سالن پذیرایی جدید طی ماه‌های اخیر برای رفاه حال شهروندان، افزود: سالن پذیرایی آرامستان باغ رضوان سال آینده ارتقا خواهد یافت.

معاون شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: از دیگر اقداماتی که سازمان آرامستان شهرداری باید گام‌های خوبی در راستای آن بردارد، اصلاح فرهنگ سوگ است.

وی اضافه کرد: در طراحی و ساخت یادمان شهدای گمنام برنامه‌ریزی خوبی شد و بر اساس تأکید هیئت مدیره سازمان آرامستان، در کمترین زمان ممکن ساخته شد و به بهره‌برداری رسید.

ایجاد یادمان شهدای گمنام در کمتر از ۴ ماه

سردار مجتبی شیروانیان، پدر شهید ابوالفضل شیروانی نیز در افتتاح یادمان شهدای گمنام، گفت: حضور در آرامستان‌ها و در جوار قبور شهدا برای ما یادآوری آن است که این دنیا فانی بوده و باید خود را برای دنیای باقی آماده کنیم.

وی ادامه داد: این یادمان زیبا در کمتر از چهار ماه در خور منزلت شهدای گمنام مدفون در باغ رضوان تهیه شده است و یادگاری ارزشمند از مدیریت شهری است که می‌تواند باقیات و صالحات باشد.

رئیس سابق بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تاکید کرد: امیدواریم با همت مدیریت شهری و شهردار اصفهان یادمان‌هایی در شأن شهدا در دیگر نقاط شهر که شهدای گمنام مدفون هستند، ایجاد شود.

وی افزود: شهدا به گردن همه‌ما حق دارند و ما هرچه برای آنها خدمت کنیم، کم است.

به گزارش سرمایه گستران، در یادمان شهدای گمنام پنج شهید مدفون هستند، در مجموع ۲۱ شهید از جمله شهدای سلامت در آرامستان باغ رضوان مدفون هستند.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا