اخبار استان ها

لزوم توجه به میزان محرومیت شهرستان‌ها در توزیع اعتبارات

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران، محمود بهارلویی امروز _شنبه بیست‌وهفتم اسفند_ در جلسه شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری اظهار کرد: به‌منظور کاهش مهاجرت روستاییان به شهرها بهتر است امکانات به سمت روستاها سوق داده شود، چراکه روستاییان با مهاجرت شغل اصلی خود که دامداری و کشاورزی است را رها می‌کنند و به سمت شغل‌های کاذب در شهرها روی می‌آورند که این خود منجر به معضلاتی شده است.

وی رفع مشکل ضعیف بودن سرعت اینترنت در روستای بارده، روستای لارک و نبود زیر ساخت جهت گسترش تلفن ثابت در روستای بارده را از جمله مسائل فعلی شهر برشمرد و افزود: گاهی نبود پورت خالی در مراکز مخابرات ممکن است این شائبه را در اذهان ایجاد کند که شاید شرکت مخابرات با اختصاص ندادن پورت خالی تمایل دارد شهروندان، اینترنت را از شرکت مخابرات خریداری کنند یا اینکه دلیل این مشکل نبود زیرساخت‌های لازم مخابراتی است.

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان بن در شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به اینکه موبایل یک سیستم ارتباطی سیار بسیار پرکاربردی است که امروزه به اصلی‌ترین وسیله برقراری ارتباط از راه دور تبدیل شده است، گفت: یکی از مشکلات اساسی در گردنه بارده شهرستان بن مشکل آنتن‌دهی موبایل است، زیرا نبود آنتن‌دهی تلفن همراه در شهرستان بن و گردنه بارده با توجه به اینکه دکل مخابراتی تجهیز و نصب شده اما راه‌اندازی نشده است، مورد گلایه شهروندان است.

وی با بیان اینکه بسیاری از مدیران استان می‌توانند اقدامات لازم را برای رفع مشکلات مردم انجام دهند، بنابراین انتظار داریم در حفظ و بسط رسالت سازمانی کوتاهی نکنند، تصریح کرد: در حال حاضر شهرداری‌های شهرستان بن با کمبود ماشین‌آلات مواجه هستند و درآمد آن‌ها بسیار محدود است و جوابگوی هزینه‌های شهر نیست، لذا روند توسعه به کندی انجام می‌شود.

بهارلویی با بیان اینکه باید میزان محرومیت در شهرستان‌ها در توزیع اعتبارات مد نظر باشد، ادامه داد: برای حفظ عدالت در راستای ارج نهادن به فرامین رهبری و سیاست‌های دولت سیزدهم باید موضوع میزان محرومیت در شهرستان‌ها در مواقع توزیع اعتبارات مدنظر قرار گیرد و شهرستان بن در این دولت به‌طور ویژه و بیش از قبل اعتبار دریافت کند.

وی تاکید کرد: در حال حاضر شهرداری‌های شهرستان بن با کمبود ماشین‌آلات مواجه هستند و درآمد آنها بسیار محدود است و جوابگوی هزینه‌های شهر نیست، لذا روند توسعه به کندی انجام می‌شود.

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان بن در شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری اظهار کرد: تلاش برای جبران خسارت‌های ناشی از این سیل به راه‌های روستایی و تأسیسات زیربنایی همچون جاده‌ها، پُل‌ها، کانال‌های کشاورزی و مسیل‌ها از مهم‌ترین خواسته‌های مردم به‌شمار می‌رود.

وی تصریح کرد: کمبود فضاهای آموزشی شهر هوره که سه مقطع مختلف در یک مدرسه تجمیع شده است، مشکل‌ساز شده است و باید هر چه سریع‌تر نسبت به ساخت و تکمیل مدرسه در حال احداث از محل اعتبارات محرومیت‌زدایی اقدام شود؛ همچنین موضوع کمبود نیروی پرورشی و مشاوره در شهرستان سامان نیز نیاز به توجه جدی دارد.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا