اخبار استان هااصفهانحوادثحوادث پلیس

لغو اجرای طرح زوج و فرد در اصفهان / بسته خبری حوادث انتظامی استان اصفهان

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان از لغو اجرای طرح زوج و فرد تا پایان تعطیلات نوروز 1402 در اصفهان خبرداد.مشروح این خبر و سایر اخبار و حوادث انتظامی استان اصفهان در ادامه می آید.

به گزارش سرمایه گستران وبه نقل از مرکز اطلاع رسانی فرماندهی انتظامی استان اصفهان ، سرهنگ”محمدرضا محمدی” در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت: در راستای اجرای مصوبات شورای ترافیک استان طرح زوج و فرد از تاریخ ۲۹ اسفند ماه ۱۴۰۱ تا پایان روز ۱۳ فروردین ماه ۱۴۰۲ در هسته مرکزی شهر اصفهان لغو شده است.

وی با اشاره به این که لغو این طرح به منظور رفاه حال شهروندان و مسافران نوروزی و تسهیل رفت و آمد در هسته مرکزی شهر انجام شده است از شهروندان خواست برای تردد در مرکز شهر از خودرو های شخصی استفاده نکنند و سفرهای ضروری شهری خود را با وسایل حمل و نقل عمومی انجام دهند.

 ناکامی قاچاقچیان در انتقال ۱۸۵ کیلو تریاک در” کاشان

گروه استان ها_اصفهان_فرمانده انتظامی شهرستان”کاشان” از کشف محموله ۱۸۵ کیلویی تریاک و دستگیری ۲ سوداگر مرگ در عملیات مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر این فرماندهی خبرداد.

سرهنگ”ایرج کاکاوند”در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت:در راستای اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و برخورد قاطع با سوداگران مرگ، ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی شهرستان کاشان حین کنترل خودروهای عبوری در یکی از محورهای مواصلاتی، به یک دستگاه خودرو پژو پارس با ۲ نفر سرنشین مظنون شده و جهت بررسی اقدام به متوقف کردن خودرو کردند.

وی افزود: مأموران ضمن هماهنگی با مرجع قضائی به بازرسی از این خودرو پرداخته و موفق شدند ۱۸۵ کیلو تریاک که به طرز ماهرانه ای داخل خودرو جاساز شده بود را کشف کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان کاشان در پایان با اشاره به اینکه در این رابطه ۲ متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضائی تحویل داده شدند خاطر نشان کرد: کارکنان انتظامی با بکارگیری تمام توان عملیاتی و انتظامی خود در تامین نظم و امنیت شهروندان و مقابله با سوداگران مرگ تلاش می کنند ضمن این که از مردم نیز می خواهیم با اعلام موارد مشکوک و مجرمانه از طریق تماس با مرکز فوریت های۱۱۰ پلیس را در این امر یاری دهند.

///////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

 

  

مجرمان در تیررس گشت های کمین و شکار پلیس آگاهی اصفهان

گروه استان ها_ اصفهان _ رئیس پلیس آگاهی استان از راه اندازی ۳۲ واحد گشت کمین و شکار این پلیس به منظور ناامن شدن فضا برای مجرمان و افزایش احساس امنیت و آرامش شهروندان و مسافران در ایام نوروز خبر داد.

سرهنگ “حسین ترکیان “در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت: به منظور ناامن شدن فضا برای مجرمان و افزایش احساس امنیت و آرامش مردم در ایام نوروز ۱۴۰۲ گشت های ویژه کمین و شکار پلیس آگاهی در مرکز استان راه اندازی شدند.

وی افزود : ۳۲ تیم تخصصی گشت کمین و شکار به صورت محسوس و نامحسوس براساس تخصص و آموزش های حرفه ای در سطح استان و راه های ورودی شهرستان اصفهان به گشت زنی پرداخته و در صورت مشاهده مجرمان با آنها برخورد قانونی می کنند.

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان گفت: عمده فعالیت این واحدهای تخصصی مبارزه با سرقت خودرو و موتورسیکلت، سرقت منازل و اماکن خصوصی، مغازه، جیب بری، کیف قاپی، سرقت های توام با خشونت و سرقت داخل خودرو خواهد بود.

این مقام انتظامی با تقدیراز همکاری و مشارکت مردم با نیروهای پلیس در تمام طول سال گفت: از شهروندان عزیز می خواهیم ضمن خود مراقبتی و حذف بستر های وقوع جرم، در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوکی و یا وقوع جرم و سرقتی جزئیات موضوع را در اسرع وقت از طریق تماس با شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

///////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

 

 

دستگیری سارقان کابل برق در”خمینی شهر

گروه استان‌ها_اصفهان_فرمانده انتظامی شهرستان”خمینی شهر”از شناسایی و دستگیری ۲سارق کابل برق با ۱۰ فقره سرقت در عملیات مأموران انتظامی این فرماندهی خبر داد.

سرهنگ”غلامرضا براتی”در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت: در پی وقوع چند فقره سرقت کابل برق در سطح شهرستان خمینی شهر، بررسی موضوع جهت شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان به صورت ویژه در دستور کار مأموران انتظامی این فرماندهی قرار گرفت.

وی افزود: در این راستا ماموران گشت کلانتری۱۱ حین گشت‌زنی موثر وهدفمند در سطح حوزه استحفاظی ۲ نفر که به صورت مشکوک با صورت های بسته در حال پرسه زنی بودند مشاهده و جهت بررسی وارد عمل شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان خمینی شهر با اشاره به کشف تقریبی ۲۰ کیلو کابل برق هوایی مسروقه ، بخاری برقی ،لامپ و تعدادی آچار از متهمان تصریح کرد: متهمان پس از انتقال به کلانتری درتحقیقات اولیه انجام شده تاکنون به ۱۰ فقره سرقت کابل برق اعتراف که پس از تشکیل پرونده برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضائی تحویل داده شدند.

این مقام انتظامی در پایان با تاکید بر لزوم رعایت هشدارها و توصیه‌های انتظامی در بحث پیشگیری از سرقت توسط شهروندان از آنان خواست در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک و مجرمانه ای مراتب را بلافاصله از طریق تماس با مرکز فوریت های ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

///////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

 

 

کلاهبرداری با ترفند فروش موتور سیکلت در”خمینی شهر

گروه استان ها_اصفهان_ فرمانده انتظامی شهرستان “خمینی شهر” از شناسایی فردی که با ترفند فروش موتور سیکلت در سایت های تبلغاتی اقدام به کلاهبرداری از یکی از شهروندان کرده بود خبرداد.

سرهنگ”غلامرضا براتی”در گفت و گو با خبرنگارپایگاه خبری بیان داشت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه فردی ناشناس به بهانه فروش موتور سیکلت در یکی از سایتهای تبلیغاتی وی را فریب داده و مبلغ ۱۵میلیون ریال از او کلاهبرداری کرده، رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموران پلیس فتا این فرماندهی قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی های انجام شده مشخص شد شاکی در یک سایت تبلیغاتی با آگهی” فروش موتورسیکلت ” مواجه شده وپس از تماس با فرد آگهی دهنده حسب درخواست وی مبلغ ۱۵ میلیون ریال به عنوان بیعانه به حساب این فرد واریز می کند ولی پس از خودداری آگهی دهنده از پاسخگویی به تماس های وی و حذف آگهی شاکی متوجه شده فریب خورده و اگهی صرفاً جهت کلاهبرداری بوده است.

فرمانده انتظامی شهرستان خمینی شهر تصریح کرد: در این راستا ماموران پلیس فتا با بررسی های تخصصی و اقدامات هوشمندانه پلیسی متهم را شناسایی و هماهنگی های لازم جهت دستگیری وی انجام شد.

این مقام انتظامی در پایان به شهروندان توصیه کرد: حتماً خریدهای اینترنتی خود را از فروشگاه‌های اینترنتی دارای نماد اعتماد الکترونیک انجام دهند و قبل از خرید کالا و واریز وجه به حساب فروشنده باید اطلاعات کافی از سایت مورد نظر، شخص فروشنده و جنس خریداری شده بدست آورند و تا زمانی که آن کالا را مشاهده و از اصالت و سالم بودن آن اطمینان حاصل نکرده اند از پرداخت وجه خودداری کنند. همچنین در صورت اطلاع از هر گونه فعالیت مجرمانه در فضای ‌مجازی یا پیام‌رسان‌های‌‌ موبایلی موضوع را از طریق نشانی پلیس‌ فتا به آدرس cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش دهند.

///////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

 

 

جمع آوری ۳۱ معتاد متجاهر در طرح آرامش پلیس”فریدونشهر

گروه استان ها_اصفهان_جانشین فرمانده انتظامی شهرستان فریدونشهر از جمع آوری ۳۱ معتاد متجاهر در راستای اجرای طرح آرامش توسط مأموران انتظامی این فرماندهی خبرداد.

سرهنگ”عبدالوهاب محرابی”در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت: طرح آرامش پلیس با هدف جمع آوری معتادان متجاهر، به منظور پیشگیری و کاهش سرقت های خُرد توسط مأموران فرماندهی انتظامی شهرستان فریدونشهر به مرحله اجرا گذاشته شد.

وی افزود: مأموران در این طرح که با هماهنگی مرجع قضائی انجام شد تعداد ۳۱ نفر از معتادان متجاهر و پرخطرکارتن خواب را جمع آوری و جهت درمان به مراکز ترک اعتیاد معرفی کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان فریدونشهر ضمن تأکید بر تداوم اجرای طرح های محله محور و جمع آوری معتادان متجاهر و پرخطر در جهت پیشگیری از جرائم به خصوص سرقت های خرد، از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک و مجرمانه ای سریعاً موضوع را از طریق تماس با مرکز فوریت های۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

///////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

  

 

دستگیری ۲۶ سارق طی ۴۸ ساعت 

گروه استان ها_اصفهان_فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان از دستگیری ۲۶ سارق و کشف ۲۳ فقره سرقت طی ۴۸ ساعت گذشته توسط مأموران انتظامی این فرماندهی خبر داد.

سرهنگ”حسن بساطی”در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت : مرحله دیگری از طرح امنیت محله محور با هدف پاکسازی نقاط آلوده و جرم خیز و دستگیری سارقان طی ۴۸ ساعت گذشته در این شهرستان به اجرا گذاشته شد .

وی افزود: در طی اجرای این طرح که با استفاده از توان حداکثری کارکنان فرمانده انتظامی شهرستان و با هماهنگی مرجع قضائی انجام شد مأموران موفق به شناسایی و دستگیری ۲۶ سارق و کشف ۲۳ فقره انواع سرقت شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان در پایان با اشاره به اینکه متهمان پس از تشکیل پرونده برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضائی تحویل داده شدند، همکاری مردم با پلیس را در راستای حفظ امنیت و مقابله با مجرمان مهم و مؤثر ارزیابی و خاطر نشان کرد هشیاری و رعایت توصیه ها و آموزش های پلیس می تواند زمینه بروز جرائم در جامعه را کاهش دهد.ضمن اینکه از شهروندان میخواهیم در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک مراتب را از طریق تماس با مرکز فوریتهای ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند .

///////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا