اخبار استان ها

لزوم تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام در استان چهارمحال‌وبختیاری

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران، سیاوش سلیمانی امروز _شنبه بیست‌وهفتم اسفند_ در جلسه شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری اظهار کرد: استان چهارمحال و بختیاری محروم است و میان رتبه‌های نخست بیکاری قرار دارد.

وی افزود: درآمد عمومی این استان نسبت به استان‌های توسعه و پیشرفته‌تر بیشتر نشان داده شده است باید با همکاری و تعاون مشکلات این استان را رفع کرد.

رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به تقویت مساجد و مسائل فرهنگی، گفت: ایمان قوی پدیده‌های بی‌نظیر را می‌سازد و باید مساجد نیمه کاره تکمیل شوند.

وی با اشاره به نقش مؤثر مساجد در تربیت نیروهای انقلابی و پایگاه‌های اعزام بسیجیان در دوران دفاع مقدس تصریح کرد: با وجود همراهی جمع بسیاری از خیرین همچنان بیشتر مساجد در استان به ویژه مناطق روستایی نیمه تمام باقی مانده‌اند که پیشنهاد می‌شود برای اختصاص اعتبار و تکمیل آن‌ها برنامه‌ریزی بهتری صورت بگیرد.

سلیمانی توجه به تکمیل فرهنگسراها برای توسعه فعالیت‌های فرهنگی را نیز ضروری دانست و افزود: در صورت بهره‌برداری از سه محور مواصلاتی استان شامل محور شهرکرد _ بروجن _ لردگان، شهرکرد _شلمزار _کارون چهار و تونل گورمیزه در شهرستان اردل و محور شهرکرد _ فارسان _ بازفت به خوزستان امکان جذب سرمایه‌گذاران در مناطق مختلف فراهم می‌شود و مشکل بیکاری نیز تا حد بسیاری کاهش می‌یابد.

وی با اشاره به ضرورت بهره‌برداری و آبرسانی به اراضی کشاورزی همچون طرح هشت هزار هکتاری دیناران، گفت: ظرفیت‌های گردشگری استان نیز باید بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری با بیان اینکه یکی از ارکان توسعه پایدار در نظام‌های سیاسی دنیا مشارکت مردم در سیاست از طریق نهادهای واسط بین دولت و مردم است، تصریح کرد: اگر بهترین دولت‌ها و با کارآمدترین سیاست‌ها را داشته باشیم تا حلقه واسط و ارتباط بین دولت و مردم شکل نگیرد، دولت نمی‌تواند سیاست‌ها و برنامه‌های خود را اجرایی کند.

وی ادامه داد: پیشنهاد می‌شود مسئولان در تهیه و تصویب طرح‌های هادی، جامع و تفصیلی با دید باز از افزایش محدوده شهرها و افزایش عرضه زمین استقبال کنند، البته ایجاد و توسعه نواحی و شهرک‌های صنعتی نیز می‌تواند با انحراف مسیر سرمایه‌گذاری از حوزه مسکن به تولید و صنعت، قیمت مسکن را کنترل کند.

سلیمانی تاکید کرد: جذب و اختصاص اعتبار جهت توسعه راه‌های ارتباطی و محورهای مواصلاتی استان، تکمیل تونل‌ها، احداث راه‌آهن، رفع مشکلات درمانی مردم، تکمیل بیمارستان‌ها و اختصاص تجهیزات به مراکز درمانی، تکمیل اماکن ورزشی، احداث چمن‌های مصنوعی، توسعه بخش کشاورزی و تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام در استان چهارمحال‌وبختیاری ضروری است.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا