اخبار استان ها

۳۶۵ روز با منطقه ۱۲

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران، شهرداری اصفهان برای خدمت‌رسانی هر چه بهتر به شهروندان، ۱۵ منطقه شهری دارد که آخرین منطقه در ابتدای دهه ۱۳۹۰ با مصوبه هیئت دولت و الحاق خوراسگان به اصفهان، تشکیل شد.

سال ۱۳۸۶ بود که برای توسعه اصفهان، منطقه ۱۲ شهرداری از منطقه هشت جدا شد و شمالی‌ترین منطقه نصف‌جهان در محدوده شمال خیابان بهارستان، شرق خیابان امام خمینی (ره) و غرب خیابان کاوه و بزرگراه معلم تشکیل شد؛ این منطقه که حدود هشت هزار و ۲۰۰ هکتار مساحت دارد، بالغ بر ۱۲۴ هکتار بافت فرسوده را در خود جای داده است.

در راستای رویکرد محله‌محوری دوره ششم مدیریت شهری اصفهان، منطقه ۱۲ محله‌های عاشق‌آباد و محمودآباد را برای این موضوع در سال ۱۴۰۱ در نظر گرفت تا کمی از محرومیت و مشکلات این محلات بکاهد، لذا با توجه به فرارسیدن روزهای پایانی سال ۱۴۰۱، اقدامات منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان که با رویکرد محرومیت‌زدایی و افزایش کیفیت زندگی شهروندان انجام شده است را مرور می‌کنیم.

رنگ‌آمیزی ۱۰۵ هزار متر جدول شمالی‌ترین نقطه اصفهان

علی‌اکبر رسالت، مدیر منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان می‌گوید: اقدامات مهمی طی سال ۱۴۰۱ در این منطقه انجام شده است که از جمله این اقدامات در واحد امور شهر می‌توان به پاک‌سازی ویژه محله‌های سطح منطقه، ۱۰۵ هزار متر رنگ‌آمیزی جداول و ۴۵۰۰ متر رنگ‌آمیزی نرده‌ها و لوله‌ها اشاره کرد.

وی می‌افزاید: خرید پرچم‌های رنگی و مناسبتی ویژه اعیاد شعبانیه و عید نوروز و پاکسازی و تسطیح حاشیه اتوبان‌های معلم و آزادگان و خیابان استقلال نیز در سال ۱۴۰۱ انجام شد.

مدیر منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان خاطرنشان می‌کند: پاکسازی و تسطیح زمین‌های بایر سطح منطقه، آماده‌سازی ستاد هدایت کیمیا، بارگیری نخاله‌های بلاصاحب، برنامه‌ریزی جهت بارگیری اقلام حجیم شهروندان، اضافه کردن خودروهای حمل زباله و ضایعات سطح منطقه به‌علت اضافه شدن حجم زباله و ضایعات شب عید، رنگ‌آمیزی پایه المان‌های شهری و ترافیکی و امحای دیوارنویسی‌ها و پاکسازی برچسب‌ها نیز در سال جاری انجام شده است.

وی می‌گوید: تجهیزات مدیریت بحران و پایگاه پشتیبانی، نصب شیرهای هیدرانت، تقویت زیرساخت‌های منطقه با الگوی پدافند غیرعامل و اجرای زه‌کشی دفع آب‌های سطحی شهرک امیرکبیر، خیابان قائم مقام فراهانی، شهرک نگین و ملک شهر انجام شده است.

رسالت با اشاره به اقدامات واحد زیباسازی منطقه ۱۲ می‌گوید: استقرار سفره هفت‌سین در چند نقطه منطقه، آماده‌سازی المان اصفهان و المان تونل نوری، نورپردازی ویژه خیابان کاوه و پل شریعتی، نورپردازی و روشنایی ویژه سطح منطقه و نورپردازی و استفاده از المان‌های نوروزی در ستاد هدایت کیمیا از حمله اقدامات این واحد است.

وی تاکید می‌کند: نورپردازی میدان انقلاب اسلامی، نورپردازی درختان میدان آزادگان، احداث محوطه‌های چند منظوره در خیابان مفتح، نصب تندیس صنعت در ابتدای خیابان عطاالملک، نصب سردیس حاج آقا پوستی و ساماندهی و مرمت نمادها و المان‌ها در میادین و معابر نیز انجام شد.

مدیر منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان ادامه می‌دهد: زیباسازی پیرامون مسجد قبا، نصب اسباب بازی انفرادی در بوستان مادر، نگین و صدف، سایت بازی پارک قدس، هنر شهری و دیوارنگاره در مسجد قبا و نصب اسباب بازی و کف‌پوش در پارک کوثر «۱» و پارک قدس نیز اجرا شده است.

از حذف گونه‌های گیاهی تا احداث بوستان محلی کیمیا

وی با اشاره به اقدامات حوزه فضای سبز اضافه می‌کند: تملک پارک ایثار با رویکرد شهر دوستدار کودک، تملک بوستان محلی در محله ناصرخسرو، تملک پارک شهری خیابان بهارستان (پردیس)، احداث بوستان محلی کیمیا در خیابان بنت‌الهدی صدر، ساماندهی فاز دوم و سوم پارک مادر، ساماندهی پارک امیرکبیر و مجموعه ورزشی، ساماندهی پارک‌های ملت، شمشاد، حکمت و محمودآباد و ایمن‌سازی و رفع خطر درختان توسط منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان اجرا شده است.

رسالت تاکید می‌کند: حذف گونه‌های پرنیاز و جایگزینی با گونه‌های مناسب گیاهی در خیابان امام خمینی (ره)، میدان مشیرالدوله و نوآوران، ایجاد شبکه توزیع آب در اتوبان معلم و توسعه سیستم قطره‌ای در محدوده تفکیکی خراسانی و خیابان شهرک مهدیه، ایجاد شبکه توزیع آب خیابان‌های شهید خدامی و امام خمینی (ره) و فیلتراسیون منبع آب نگین محقق شده است.

وی درباره اقدامات بهینه سازی می‌افزاید: احداث شبکه روشنایی در میدان نگین و احداث شبکه روشنایی لوکس در محوطه بازی بوستان‌های امیرکبیر و امین‌آباد، استقلال و محبت، محمودآباد قدیم و محمودآباد جدید، شهرک قدس زمین بسکتبال و گلزار شهدای عاشق‌آباد و کوثر شرقی (ترافیک) و کوثر ۲ در سال ۱۴۰۱ انجام شد.

مدیر منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان با بیان اینکه توسط حوزه بهینه‌سازی اصلاح شبکه روشنایی و تعویض سری چراغ‌های بوستان‌های عاشق‌آباد، رسالت، مهدی، کیمیا، امیرکبیر و عارف شمالی انجام شده است، تصریح می‌کند: ایمن‌سازی موتورخانه‌های چاه آبیاری بین‌راهی عاشق‌آباد و امیرکبیر و آب‌نما شمشاد مولانا، اصلاح سیستم ارت و هم‌بندی تأسیسات الکتریکی در سطح منطقه و ایمن‌سازی و دریافت گواهی استاندارد محوطه بازی بوستان نگارستان و بوستان جنگلی نگین نیز انجام شد.

وی تاکید می‌کند: نوسازی و بهینه‌سازی تابلو برق بوستان مادر ۱، صدف لچکی‌های میدان نگین و احداث تابلو برق سافت استارتر چاه آبیاری بوستان‌های مهدیه و قدس، رفع موارد ناایمن سطح منطقه، ایمن‌سازی موتورخانه و تأسیسات سرمایشی موتورخانه ساختمان خدمات شهری، ساماندهی آبنماهای مهدیه یک و دو، ستاره و دوقلو ملت یک و دو و امیرکبیر (ورزشگاه)، بهینه‌سازی سرویس بهداشتی بوستان‌های ملت، مادر و استقلال و مسجد صاحب‌الزمان و احداث نیروگاه خورشیدی در گلخانه خیابان بنت‌الهدی توسط منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان انجام شد.

نوروز در آئینه منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان

رسالت با اشاره به فعالیت‌های واحد نگهداری و تعمیرات، اضافه می‌کند: رنگ‌آمیزی حدود شش هزار متر آب‌نماهای سطح منطقه، آذین‌بندی حدود دو هزار متر از خیابان‌ها، کنترل ۳۸۰۰ عدد روشنایی و هشت مورد اسیدشویی و اصلاح سرویس‌های بهداشتی انجام شده است.

وی با اشاره به فعالیت‌های واحد فضای سبز جهت آماده‌سازی منطقه ۱۲ برای نوروز، تاکید می‌کند: آماده‌سازی باغچه‌های گل فصل و گل دائم به مساحت حدود ۳۵ هزار متر مربع در میادین، چهارراه‌ها و پارک‌های سطح منطقه، کاشت ۷۵ هزار گلدان گل شامل شب‌بو، اطلسی، همیشه‌بهار و آلاله، کاشت ۲۰ هزار گلدان گل دائم شامل رز نسترن، رز هفت‌رنگ و حدود ۷۱ هزار گلدان گل نشایی گل بنفشه انجام شد.

مدیر منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان تاکید می‌کند: واکاوی و لکه‌گیری چمن مقاوم به کم‌آبی در سطح پارک‌های منطقه ۱۲ به مساحت حدود ۱۵ هزار مترمربع، آماده‌سازی المان‌های گل و کاشت گل فصل در ستاد هدایت کیمیا، چهارراه‌ها و میادین منطقه به تعداد حدود ۳۵ المان گل شامل کلبه گل، توپ گل، کوزه گل، سرسره گل، المان گلبرگ و پروانه گل، آماده سازی حدود ۸۰ فلاورباکس‌های سطح منطقه با کاشت گل فصل در خیابان‌های اصلی میادین و چهارراه‌ها، هرس و فرم‌دهی درختان همیشه سبز در پارک‌ها و جوان‌سازی پرچین مورت و شمشاد در سطح منطقه و حفر حدود هزار عدد چال‌کود جهت تقویت و بهبود رشد درختان نیز انجام شده است.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا