اخبار استان ها

امضای تفاهم‌نامه همکاری اعضای ستاد اجرایی خدمات سفر نوروزی استان کرمانشاه

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران، نادر نوروزی، شهردار کرمانشاه پس از امضای تفاهم‌نامه همکاری با اعضای ستاد اجرای خدمات سفر نوروزی، اظهار کرد: امسال میزبان هم‌میهنان و میهمانانی هستیم که از خارج کشور به شهر ما می‌آیند و امیدواریم اوقات خوشی را سپری کنند.

وی افزود: کرمانشاه به دلیل موقعیتی که از نظر ترکیب قومیتی، پیشینه تاریخی، تمدنی و اقلیم دارد منحصر به‌فرد است، این ویژگی‌ها شاید در همه کشور و در یک نقطه وجود نداشته باشد، اما هم میهنان و گردشگران خارجی آشنایی کمتری با این ویژگی‌ها دارند.

شهردار کرمانشاه خاطرنشان کرد: اتفاق خوبی که اکنون شاهد آن هستیم همکاری مدیرکل آموزش و پرورش، مدیرکل میراث فرهنگی و ستاد اجرایی خدمات سفر به ریاست استاندار با امضای تفاهم‌نامه است تا بتوانیم خدمت بهتری به گردشگران و میهمانان نوروزی ارائه کنیم.

نادری اضافه کرد: کرمانشاه همیشه به میهمان‌نوازی شهرت داشته است، از هم‌میهنان و گردشگران خارجی دعوت می‌کنم با سفر به کرمانشاه ایام خوشی را سپری کنند.

در ادامه سلمان محمدی، مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در حاشیه مراسم امضای تفاهم نامه ستاد خدمات سفر، تاکید کرد: همه باید تلاش کنیم تا با استفاده از فرصت‌های در اختیار، چهره زیبای کرمانشاه را به مردم کشور معرفی کنیم.

وی تصریح کرد: یکی از فرصت‌هایی که می‌توان کرمانشاه این چهره زیبا و سینه ستبر را به تعبیر مقام معظم رهبری به هم میهنان معرفی کنیم، ایام نوروز و به واسطه مسافرت‌های نوروزی است، چراکه در این ایام میزبان میهمانان و گردشگران از سراسر کشور هستیم

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه اظهار کرد: با نگاه مثبتی که استاندار، شهردار کرمانشاه و مدیرکل میراث فرهنگی دارند و در سایه تعامل، همکاری و انسجام مدیریتی می‌توان کارهای بزرگ به دور از بخشی‌نگری و جزیره‌ای عمل کردن انجام داد

محمدی ادامه داد: امیدوارم در نوروز ۱۴۰۲ در سایه این تعامل و هماهنگی که میان تمام دستگاه‌های استان وجود دارد و با مدیریت استاندار میزبان خوبی برای هم میهنان باشیم تا با ارائه خدمات مطلوب آنها پس از بازگشت به موطن خود سفیران فرهنگی برای استان کرمانشاه باشند

در پایان این مراسم، داریوش فرمانی سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه گفت: به عنوان دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر بر خود واجب می‌دانم از مجموعه تلاش‌ها، همکاری‌ها، همیاری‌ها و هم‌افزایی مجموعه دستگاه‌های اجرایی عضو ستاد خدمات سفر در سطح استان کرمانشاه از جمله شهرداری و آموزش و پرورش تشکر و قدردانی کنم.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر نوروزی اضافه کرد: کرمانشاهیان از قدیم‌الایام به عنوان مردمانی میهمان‌نواز در سطح کشور مطرح و معروف بودند و اکنون فضای ستاد اسکان را به شکلی دیدم که خصیصه میهمان‌نوازی کرمانشاهیان را معرفی می‌کند.

وی ادامه داد: کرمانشاه در حوزه‌های گردشگری تاریخی، گردشگری، طبیعی، گردشگری خوراک و گردشگری جنگ منحصر به فرد و سی و هفتمین شهر خلاق خوراک در جهان است.

مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمانشاه ادامه داد: از مجموعه شهرداری به ویژه شهردار و مدیرکل آمورش و پرورش که این فضا را فراهم کردند تا خدمت مطلوب و شایسته ای به مسافرانی که به کرمانشاه سفر می‌کنند ارائه شود، قدردانی می‌کنم.

فرمانی خاطرنشان کرد: برای اولین بار اتوبوس گردشگری رایگان و کرمانشاه‌گردی توسط شهرداری کرمانشاه راه‌اندازی شده است که جای تشکر دارد و امیدوارم کسانی که به کرمانشاه سفر می‌کنند سفری با خاطره خوش را تجربه کنند.

وی افزود: از مسافرانی که به کرمانشاه سفر می‌کنند دعوت می‌کنیم تا لحظاتی را در یادمان‌های شهدا و دفاع مقدس سپری کنند و لحظات تفریحی و سرگرمی را در کنار سراب‌ها، سدها و مراکز خوش آب و هوای استان بگذرانند، کسانی که دوستدار تاریخ هستند می‌توانند با سیری در تاریخ کرمانشاه از نخستین استقرارگاه‌های بشری، قدیمی‌ترین کتیبه تاریخی جهان، دومین بنای سنگی ایران و قدیمی‌ترین نقش برجسته خاورمیانه بازدید کنند و لذت ببرند.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان کرمانشاه گفت: کرمانشاه با خوراک‌های لذیذ معروف و جهانی شده است؛ لذا توصیه می‌کنیم میهمانان و گردشگران نوروزی از آن استفاده کنند و لذت ببرند.

به گزارش سرمایه گستران، در راستای افزایش همکاری بین‌بخشی با هدف ارائه خدمات مطلوب به مسافران نوروزی استان کرمانشاه، تفاهم‌نامه‌ای به امضای شهردار کرمانشاه، مدیرکل آموزش و پرورش و سرپرست میراث فرهنگی و گردشگری استان کرمانشاه رسید.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا