اخبار استان ها

لزوم تلاش برای رشد فرهنگی شهروندان

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران، شهناز رفیعی‌مفرد امروز _یکشنبه بیست‌وهشتم اسفند_ در جلسه شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری اظهار کرد: شهر بلداجی شورای نمونه دارای ایده‌های برتر است.

وی افزود: نگاه ما در برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری شهری نگاه انسان‌محور است، بنا داریم خدمات و پروژه‌های شهری را در راستای رشد و تعالی جسمی، روحی و معنوی شهروندان پیش‌بینی و طراحی کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر بلداجی گفت: به عنوان اعضای شورای اسلامی شهر، نه شورای شهرداری، وظیفه داریم رشد فرهنگی شهروندان و فرهنگ شهروندی به عنوان پایه و اساس رشد هر جامعه را با آموزش‌های مناسب و ایجاد بستری فعال برای مردم، فراهم و پیگیری کنیم.

وی ادامه داد: به‌منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی و آموزش مردم، با متولیان امر و ادارات مرتبط همچون کمیته امداد، اداره بهزیستی و نیروی انتظامی جلسات متعدد هم‌اندیشی و هماهنگی را برگزار کردیم.

رفیعی‌مفرد تصریح کرد: با دعوت از اساتید مرتبط برای مادران به عنوان نخستین مربیان فرزندان در جامعه، در حال برگزاری آموزش‌های کاربردی به صورت محله‌محور در مساجد هستیم.

وی خاطرنشان کرد: در تصویب پروژه‌های شهری، سعی شد پروژه‌هایی همچون پارک بانوان، خط پیاده‌روی امن و پیست دوچرخه‌سواری را جهت تحرک و مشارکت بیشتر مردم پیگیری کنیم، همچنین نظر به اینکه درصد بالای املاح غیرمفید در آب شرب شهروندان اثرات مخربی بر میزان شادابی مردم دارد، پیگیری لازم برای تأمین آب شرب مناسب، بهداشتی و پایدار صورت گرفته است.

رئیس شورای اسلامی شهر بلداجی عمده فعالیت‌های مهم شورای اسلامی شهر بلداجی را برشمرد و گفت: به عنوان اعضای شورای اسلامی شهر، نه شورای شهرداری، وظیفه داریم رشد فرهنگی شهروندان و فرهنگ شهروندی که پایه و اساس رشد هر جامعه‌ای است را با آموزش‌های مناسب و ایجاد بستری فعال برای مردم فراهم و پیگیری کنیم.

وی افزود: به‌منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی و آموزش مردم، با متولیان امر و ادارات مرتبط همچون کمیته امداد، اداره بهزیستی و نیروی انتظامی جلسات متعدد هم اندیشی و هماهنگی را برگزار کردیم.

رفیعی‌مفرد تصریح کرد: با دعوت از اساتید مرتبط برای مادران به عنوان نخستین مربیان فرزندان در جامعه، در حال برگزاری آموزش‌های کاربردی به صورت محله محور در مساجد هستیم.

وی ادامه داد: در تصویب پروژه‌های شهری، سعی کردیم پروژه‌هایی همچون پارک بانوان، خط پیاده‌روی امن و پیست دوچرخه‌سواری را جهت تحرک و مشارکت بیشتر مردم پیگیری کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر بلداجی خاطرنشان کرد: نقش تشکل‌های مردم‌نهاد جهت پیشبرد اهداف جوامع مشهود است، چراکه اگر تکروی بر جامعه حاکم شود، اهداف کوچک‌تر می‌شود.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا