اقتصادی

اجرای طرح پویش همراهان سفر ایمن در نوروز در چهار محور پر تردد استان اصفهان

به گزارش سرمایه گستران به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان، فرزاد دادخواه با اشاره به آغاز طرح نوروز ۱۴۰۲ از ۲۴ اسفندماه سال جاری اظهار کرد: با توجه به ضرورت برنامه‌ریزی و اتخاذ تمهیدات اثربخش برای ارتقای ایمنی سفرهای برون شهری و کاهش حوادث رانندگی، اجرای طرح پویش همراهان سفر ایمن در نوروز در حال اجراست.

وی ادامه داد: طرح پویش فرهنگی- ایمنی با عنوان “پویش همراهان سفر ایمن ” با شعار “سفر ایمن با یاد خدا و همراهی شما” از بیست‌وچهارم اسفند سال جاری آغاز و تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۲ به مدت ۲۱ روز متوالی در مجتمع‌های منتخب شهرستان‌های شاهین شهر و میمه، اردستان، نائین و شهرضا برگزار می‌گردد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان تصریح کرد: در این پویش تلاش می‌شود با استفاده از تمامی ظرفیت‌های مذهبی و فرهنگی و هنری ضمن ترویج شعائر دینی و ارتقا فرهنگ رانندگی، مردم را به رعایت نکات ایمنی ساده که جان رانندگان و سرنشینان را حفظ می‌کند ترغیب کنند.

دادخواه با بیان اینکه در این پویش بر ۱۰ موضوع حواس پرتی (استفاده از موبایل، خوراکی و…)، خستگی و خواب آلودگی، عجله و شتاب در رانندگی، رانندگی در شرایط خاص (مه، برف، باران، باد و گرد و غبار)، لزوم توجه به ایمنی و الزامات تعمیر و نگهداری مناسب خودرو، آشنایی با اصول رانندگی در آزادراه، بزرگراه، راه اصلی و راه‌های فرعی و روستایی تاکید شده است.

وی تصریح کرد: پیش‌بینی‌ها از افزایش تردد و افزایش تعداد سفرها به استان اصفهان حکایت دارد و لذا برای ارتقای ایمنی تردد در محورهای مواصلاتی استان اصفهان از ماه‌های پیش تمهیداتی اندیشیده و اقدامات مؤثری انجام شده و به طور مستمر در حال انجام است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان گفت: به کارگیری هنر در خدمت ایمنی یکی از اهداف این پویش به شمار می‌آید و امیدواریم این برنامه‌های فرهنگی نقش مهمی در کاهش تصادفات رانندگی ایفا کند.

سرمایه گستران

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا