اخبار استان ها

احیای سیستم آبرسانی سنتی بلوار معلم رامسر

علی امینی‌شاد در گفتگویی با بیان اینکه در مسیر زیبای لیماکش به سمت محدوده هتل و موزه شهدا در فصل بهار خیابان نوستالژیک معلم قرار دارد، اظهار کرد: احیای خط تاریخی انتقال آب از رودخانه پشت هتل (پلنگ رود) جهت استفاده و آبیاری فضای سبز باغ سی هکتاری و بلوار در دستور کار دوایر مربوطه شهرداری قرار گرفت.

وی افزود: طی نشستی با حضور مدیریت شهری، مدیرکل هتل‌های پارسیان رامسر و ریاست اداره میراث گردشگری، به جد خواستار احیای خط تاریخی انتقال آب که شهرداری در این زمینه صاحب حق است شدیم که استفاده و بازسازی لوله خط انتقال آب مورد موافقت حاضران قرار گرفت.

شهردار رامسر خاطرنشان کرد: روند احیای سیستم آبرسانی تاریخی باغ و بلوار معلم پس از عملیات حفاری، لوله‌گذاری و انتقال آب از سرچشمه اصلی به باغ و بلوار به همت کارکنان فضای سبز و پیگیری‌های مستمر انجام شد و در آستانه استقبال از بهار ۱۴۰۲، صدای دلنشین آب در مسیر زیبای بلوار معلم چشم و گوش هر بیننده‌ای را می‌نوازد.

امینی‌شاد تصریح کرد: از سال‌های بسیار قبل یکی از خطوط لوله انتقال آب که مسیر آبیاری باغ را بر عهده داشت قطع شد بود که به همت مدیریت شهری این موضوع به طور جد مورد پیگیری واحد فضای سبز شهرداری قرار گرفت و با تلاش و پای کار بودن ارگان‌های مربوطه سیستم آبرسانی بلوار معلم نیز احیا شد.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا