اخبار استان ها

لزوم استفاده از ظرفیت استارت‌آپ‌ها برای افزایش درآمدهای پایدار شهری

علی چگینی در گفتگویی اظهار کرد: در مرکز پژوهش‌های پارلمان شهری اراک در نظر داریم بودجه مصوب و اثربخشی آن در جامعه و همچنین کاستی‌های آن را رصد کنیم و با نیازسنجی جامعه شهری شاخص‌های ایده‌آل برای بازنگری در بودجه و اصلاح آن را در نظر بگیریم.

وی افزود: ما از همه نخبگان و دانشگاهیان شهر برای همکاری با پارلمان در طرح‌های پژوهشی مدیریت شهری استقبال می‌کنیم و در صدد هستیم در حوزه‌های زیرساختی، شهر هوشمند و موارد حقوقی شهر مطالعاتی را صورت دهیم.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اراک با اشاره به اهمیت مطالعات و پژوهش‌ها در زمینه مدیریت پسماند و آلودگی‌های زیست. محیطی شهر تصریح کرد: برای نیمه نخست سال آینده در نظر داریم پژوهش و مطالعه‌ای در زمینه کیفیت خدمات‌رسانی شهرداری به مردم را انجام دهیم تا با ارزیابی سیستم مدیریت شهری و شناسایی نقاط قوت و نقصان‌های موجود به یک بازنگری جدی در این زمینه بپردازیم.

چگینی خاطرنشان کرد: ارتقای کیفی منابع انسانی با آموزش‌هایی که در قالب دوره‌های کوتاه مدت و ضمن خدمت پیش‌بینی شده از دیگر مواردی است که در راستای افزایش بهره‌وری مجموعه شهرداری در سال ۱۴۰۲ پیگیری خواهیم کرد.

وی با اشاره به رویکرد پژوهش‌محوری شورای کلان شهر اراک در ایجاد درآمدهای پایدار شهری ادامه داد: قصد داریم درآمدهای پایدار شهری را با سرمایه‌گذاری در بخش‌های عمومی و با به‌کارگیری مدل‌های سرمایه‌گذاری جدید BOOT که در آن پروژه‌ای با مجوز دولت توسط یک شرکت خصوصی خارجی ساخته می‌شود را افزایش دهیم، همچنین با استفاده از ظرفیت استارت‌آپ‌ها در این زمینه و هم‌افزایی با سایر دستگاه‌ها به ارتقای توان اجرایی شهرداری بپردازیم.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا