اخبار استان ها

کاشت ۱۱ هزار گل فصلی و دائم در سطح پایانه‌های اصفهان

ابوالفضل توکلی در گفتگویی، با اشاره به پایانه‌های مسافربری پنج‌گانه شهر اصفهان اظهار کرد: پایانه مسافربری کاوه در شمال، پایانه صفه در جنوب، پایانه جی در شرق و پایانه زاینده‌رود در غرب صفه به همراه پایانه صمدیه به شهروندان و مسافران ارائه خدمت می‌کنند.

وی افزود: با توجه به جایگاه اصفهان به عنوان شهری زیبا، گردشگری، تاریخی و مذهبی، این شهر همواره و به ویژه در ایام نوروز، مورد توجه مسافران قرار می‌گیرد.

مسئول کمیته امور پایانه‌های مسافری برون‌شهری ستاد دائمی خدمات سفر شهر اصفهان با بیان اینکه ۸۵ درصد از افراد به صورت زمینی به اصفهان عزیمت یا از اصفهان به سایر شهرها سفر می‌کنند، ادامه داد: پایانه‌های مسافربری پس از سفرهای انجام شده به صورت هواپیمایی و ریلی، به عنوان مبادی اصلی ورودی شهر محسوب می‌شوند.

توکلی گفت: با توجه شهردار اصفهان، سازمان پایانه‌های مسافربری به عنوان یکی از اعضای اصلی کمیته ستاد دائمی خدمات سفر شهر اصفهان اقدام به خدمت‌رسانی به مسافران نورزی می‌کند و با توجه به ابلاغ انجام شده، اقدامات شاخصی صورت گرفته است.

وی اضافه کرد: در راستای فراهم‌سازی فضایی آرام و زیبا، نسبت به رنگ‌آمیزی بعضی از سطوح، دیوار پایانه‌ها و جداول اقدام و حدود ۲۱ هزار مترمربع زیباسازی در ترافیک معابر و خیابان‌ها انجام شده است.

آمادگی دو هتل واقع در پایانه‌های کاوه و صفه برای ارائه خدمت به مسافران

مسئول کمیته امور پایانه‌های مسافری برون‌شهری ستاد دائمی خدمات سفر شهر اصفهان با اشاره به اقدامات انجام شده درباره مرمت و بازسازی، اظهار کرد: نمازخانه‌ها و سرویس‌های بهداشتی واقع در پایانه‌ها، مورد توجه مسافران بسیاری قرار می‌گیرد و به همین علت، اقداماتی در راستای زیباسازی آن‌ها انجام شده است.

وی با بیان اینکه در راستای زیباسازی شبکه‌های روشنایی، سکوهای روشنایی و نورپردازی نیز اقدامات شاخصی انجام شده است، افزود: در سطح پایانه‌های پنج‌گانه شهر، زیباسازی مبلمان شهری، فضای سبز و کاشت گل‌های دائمی و فصلی نیز در دستور کار بوده و حدود ۱۱ هزار گل فصلی و دائم کاشته شده است.

توکلی با اشاره به آمادگی دو هتل واقع در پایانه‌های کاوه و صفه برای ارائه خدمت به مسافران، تصریح کرد: در پایانه‌های مسافربری فضایی جدا از هتل برای رانندگان در نظر گرفته شده است تا رانندگان با قیمتی مناسب از خدمات آن استفاده کنند.

وی با بیان اینکه حدود ۵۵ نفر از رانندگان زن اصفهان، راننده ناوگان اتوبوسرانی برون‌شهری هستند، ادامه داد: در این دوره و برای نخستین بار در کشور، استراحتگاهی مخصوص به بانوان تدارک دیده شده است که توجه ویژه به جایگاه بانوان محسوب می‌شود.

بهره‌برداری از پروژه‌های عمرانی با هزینه‌ای بیش از ۹۸ میلیارد ریال

مسئول کمیته امور پایانه‌های مسافری برون‌شهری ستاد دائمی خدمات سفر شهر اصفهان گفت: در راستای فضاسازی فرهنگی، شهربازی و شهر عجایب با وسعتی حدود ۳۷۰۰ مترمربع بهره‌برداری شده است که شهروندان، مسافران و گردشگران، می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند.

وی با اشاره به تقارن ایام نوروز با ماه مبارک رمضان اضافه کرد: مجموعه معاونت فرهنگی و اداره توسعه شهروندی در راستای آماده‌سازی فضا برای ماه مبارک رمضان با پیام‌های حجاب و رمضان در کنار ما هستند.

توکلی با اشاره به آماده‌سازی و ارائه خدمات دو جایگاه سوخت در پایانه‌های صفه و کاوه، خاطرنشان کرد: در طول هفته گذشته، از پروژه‌های عمرانی متعددی با بیش از ۹۸ میلیارد ریال هزینه، جهت استقبال از گردشگران و فراهم کردن رفاه و فضایی آرام برای شهروندان و مسافران نوروزی، با حضور مسئولان بهره‌بردای شده است.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا