اقتصاد کلان

جریان سازی فرهنگی موتور محرک فعالیت اقتصادی است

حجت الاسلام روح الله محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه بزرگترین و اولین شخصیت رسانه‌ای عالم هستی با ١٢۴ هزار پیام‌بر خود خداست که همه آنها معجزاتی برای تأثیرگذاری بیشتر این رسانه قدرتمند در اختیار داشته‌اند، اظهار کرد: این معجزات کاملاً محسوس و جذاب بوده و به صورت کاملاً غیرمستقیم و بسیار تأثیرگذار هدفی مهم را دنبال کرده‌اند.

وی افزود: از سوی دیگر با مطالعه این رسانه جهانی، یک خط ثابت و مشترکی در میان تمام ١٢۴ هزار پیامبر وجود دارد که آن، حرکت و هدفی بنام قرب الهی و رسیدن به خداست.

این کارشناس رسانه بیان کرد: رسانه اگر با لوازمی برای جذابیت باشد و آن را با اهدافی شبیه به انبیای الهی دنبال کنیم می‌توانیم آن را رسانه‌ای امید آفرین بدانیم که می‌تواند قلب‌ها را به سمت اهداف بزرگش هدایت کرده و شرایط سخت را تبدیل به محیطی برای تعالی قرار دهد که رضایت و امید در آن وجود دارد.

وی با بیان اینکه مهار تورم و رشد تولید امر رهبر انقلاب است و اطاعت از امر او شرعا و قانونا لازم الاجرا است عنوان کرد: قطعاً مهار تورم بدون رشد تولید امکان پذیر نیست و رشد تولید بدون امید و حرکت رزمندگان اقتصادی یا همان تولیدکنندگان امکان پذیر نخواهد بود.

مسئول خانه اندیشه ولایت استان قزوین تاکید کرد: رسانه می‌تواند با حمایت از تولیدکنندگان واقعی مسئولین مربوطه را آگاه کند و یا از آنها مطالبات جدی برای حمایت از تولید داشته باشد.

وی تصریح کرد: استان قزوین ظرفیت‌های ثروت‌ساز زیادی دارد و از جهت فرهنگی و مذهبی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و دارای تاریخی با عظمت و تأثیرگذار در جامعه امروز ما است.

این کارشناس رسانه ادامه داد: رسانه‌ها در استان قزوین مسئولیت زیادی در زمینه جریان‌سازی فرهنگی که موتور محرکی در مسئله اقتصاد است را به عهده دارند.

وی با بیان اینکه رسانه در استان ما می‌تواند معجزه‌ای را ایجاد کرده و مفهومی قدرتمند را از جریان خود به تمام ایران منتقل کند، اظهار کرد: این رسانه وظیفه دارد ظرفیت‌های ثروت آفرین استان را اعم از داشته‌های صنعتی، جغرافیایی، فرهنگی، تاریخی، مردمی و… را شناسایی و بر همین اساس برنامه ریزی کند و عملیات رسانه‌ای خود را انجام دهد.

محمدی ادامه داد: در این عملیات مهم و جریان‌ساز که حمایت از تولید است، مسئله روایت‌گری از فعالان اقتصادی و ظرفیت‌هایی که در میان مردم است مخصوصاً صنایع کوچک که بسیار اهمیت بیشتری نسبت به کارخانه‌های بزرگ و پر هزینه و بی فایده دارد را از یاد نبریم.

وی در پایان یادآور شد: استفاده از لوازم رسانه‌ای برای ایجاد جذابیت‌ها و محور قراردادن قرب در تمام حرکت رسانه‌ای نباید از سوی فعالان رسانه‌ای در استان قزوین فراموش شود.

منبع خبر : ایران اکونا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا