اخبار استان ها

ایجاد فضای مناسب پیاده‌روی در حاشیه زاینده‌رود / موزه شهدا از جاذبه‌های منطقه یک اصفهان

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران، میثم بکتاشیان امروز _پنجشنبه دهم فروردین_ در برنامه رادیویی «صدای شهر» اظهار کرد: منطقه یک شهرداری اصفهان در مرکز شهر واقع شده و دارای جاذبه‌های مختلف گردشگری است.

وی با بیان اینکه بیشترین تعداد هتل، مهمان‌پذیر و بیمارستان در منطقه یک شهرداری اصفهان قرار دارد، افزود: فضای طبیعی کنار رودخانه زاینده‌رود حدفاصل پل مارنان تا پل فلزی از جاذبه‌های گردشگری است که در این راستا پیاده‌رویی مناسب و ایمن در این نقطه از شهر برای تردد مسافران و شهروندان و بهره‌مندی آن‌ها از یک فضای شاد و مفرح، فراهم شده است.

مسئول ستاد دائمی خدمات سفر منطقه یک شهرداری اصفهان تصریح کرد: مقبره صائب تبریزی از شعرای صاحب سبک و نامدار، در محدوده منطقه یک شهرداری اصفهان قرار دارد که محلی برای حضور علاقه‌مندان به حوزه شعر و ادب است.

وی خاطرنشان کرد: در محله بیدآباد منطقه یک شهرداری اصفهان مجموعه تاریخی بازارچه، مسجد و حمام علی‌قلی‌آقا وجود دارد که صبح‌ها و عصرها پذیرای گردشگران و مسافران است و برنامه‌های مختلف فرهنگی برای آشنایی مردم با فرهنگ عامه دوران گذشته در آن تدارک دیده شده است.

بکتاشیان با بیان اینکه مسجد تاریخی مسجدسید نیز در منطقه یک قرار دارد که علاوه بر بعد تاریخی و دینی این مکان، این روزها میزبان روزه‌اولی‌ها است، اظهار کرد: خانه و زادگاه شهید آیت‌الله بهشتی نیز در منطقه یک شهرداری اصفهان واقع است که مسافران و علاقه‌مندان به آشنایی با سیره و زندگی این عالم فاخر می‌توانند به این محل مراجعه کنند.

مسئول ستاد دائمی خدمات سفر منطقه یک شهرداری اصفهان گفت: در خیابان عباس‌آباد موزه هنرهای معاصر اصفهان، موزه نفیسی از آثار و صنایع دستی و خلاق ادوار گذشته است که سال گذشته در خانه‌ای تاریخی و زیبا راه‌اندازی شده است.

وی با بیان اینکه موزه شهدا در خیابان شمس‌آبادی که دارای وصایا و آثار شهدا است از دیگر جاذبه‌های دیدنی منطقه است، افزود: منطقه یک شهرداری اصفهان با دارا بودن این جاذبه‌ها میزبان ترددهای زیاد مسافران و شهروندان است، از این‌رو برای ساماندهی ترافیکی با معاونت ترافیک و حمل‌ونقل تدابیری اندیشیده شده است.

بکتاشیان با بیان اینکه برای کمک به اسکان مسافران، ۴۲ مدرسه آموزش و پرورش را در منطقه تدارک دیده‌ایم، تصریح کرد: گل‌آرایی خاص و دیدنی نیز در گذر فرهنگی چهارباغ ویژه ایام نوروز از دیگر اقدامات انجام شده است.

وی با تاکید بر اینکه منطقه یک شهرداری اصفهان گنجینه شهر است، ادامه داد: تلفن ۱۳۷ و اپ «اصفهان من» در اختیار مسافران قرار گرفته است.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا