اخبار استان ها

پیک مسافران عید فطر در نصف‌جهان / تعطیلی ستادهای هدایت مناطق ۶ و ۱۲ از فردا شب

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران، مهدی بقایی امروز _پنجشنبه دهم فروردین_ در چهارمین جلسه هماهنگی ستاد دائمی خدمات سفر شهر اصفهان اظهار کرد: تلاش همدلانه تمام دستگاه‌ها در ستاد خوب بود و قابل تقدیر است.

وی افزود: فعالیت‌های مختلفی از جمله ارتقای زیرساخت‌های باغ فدک، اقدامات حوزه‌های مختلف همچون خدمات شهری، فرهنگی و ترافیکی انجام شد و نوروز با تنش بسیار کم در حال سپری شدن است، در حالی که طبق آمار مسافران بیشتری داشتیم.

جانشین رئیس ستاد دائمی خدمات سفر شهر اصفهان با بیان اینکه این ستاد دائمی است و فعالیت آن از خرداد ۱۴۰۱ برای نوروز امسال آغاز شده است اما نگاه بیشتر به نوروز است و نیاز است در طول سال خدمات سفر را بهتر فراهم کنیم، خاطرنشان کرد: در جلسه شورای عالی برنامه‌ریزی در این باره صحبت شد و قرار شد ستاد ساختار کامل‌تری داشته باشد تا بتوانیم در طول سال از فضا و ظرفیت شهر استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه زمانی می‌دانیم که گردشگر می‌آید و برای آن برنامه‌ریزی می‌کنیم، زمانی نیز باید فعالیت کنیم تا گردشگر به شهر سفر کندو زمینه آن را ستاد دائمی خدمات سفر شهر اصفهان فراهم می‌کند، تصریح کرد: در نوروز امسال اگرچه اوج نگرفتیم اما گام‌های روبه‌جلو برداشتیم و متوجه شدیم تمام دستگاه‌ها می‌توانند در کنار یکدیگر فعالیت کنند که ثمره آن را شهر، شهروندان و مسافران ببینند.

بقایی با بیان اینکه سعی داریم در ستاد دائمی خدمات سفر شهر اصفهان به ساختار خوبی در شورای معاونان شهرداری برسیم، ادامه داد: هماهنگی و اتحاد در نوروز امسال به‌نسبت وجود داشت و به‌عنوان مثال سازمان زیباسازی که ماکت هفت عمارت تخریب شده اصفهان را در کنار پل خواجو نصب کرده است‌، حوزه فرهنگی در کنار آن برنامه فرهنگی نقاله‌خوانی برگزار کرد.

باغ فدک، با اولویت‌های زیرساختی ارتقا می‌یابد

جانشین رئیس ستاد دائمی خدمات سفر شهر اصفهان با بیان اینکه معتقدم در کنار رقابت موجود، باید هر کس خلاقیتی به خرج دهد و فعالیتی داشته باشد و به سایر بخش‌ها کمک کند، تصریح کرد: امسال نشان دادیم که اگر به باغ فدک رسیدگی شود، از نظر رضایت گردشگران ارتقای آن نمایان خواهد شد که این کمپ با اولویت‌های زیرساختی ارتقا می‌یابد.

وی با بیان اینکه کمپ روباز باغ فدک علاوه بر نوروز، در بهار و تابستان نیز می‌تواند پذیرای گردشگران باشد، گفت: این کمپ می‌تواند از مکان‌های بی‌نظیر کشور باشد که اصلاح چند مورد برای نوروز امسال تأثیر خوبی داشت.

بقایی با بیان اینکه اسکان‌های اضطراری باید به جای دیگری و غیر از ورزشگاه‌های کفپوش‌دار انتقال یابد، تاکید کرد: در حال حاضر استفاده از این ورزشگاه‌ها به‌صورت اضطرار است که باید جایگزین شود.

وی با بیان اینکه ستادهای هدایت مناطق دو، ۹، ۱۳ و ۱۵، از ساعت ۲۲:۰۰ امشب فعالیت زیادی نخواهد داشت، گفت: ستادهای هدایت مناطق شش و ۱۲ نیز از فردا شب تعطیل خواهد شد.

جانشین رئیس ستاد دائمی خدمات سفر شهر اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر تنها مجموعه باغ فدک میزبان مسافران نوروزی چادر خواب است و در زمان اضطرار ورزشگاه‌ها میزبان مسافران نوروزی خواهد بود، تاکید کرد: برای عید فطر، پیک ورود مسافران را به اصفهان خواهیم داشت که حوزه فرهنگی در حال برنامه‌ریزی «روز اصفهان» است، اما سایر بخش‌های ستاد آماده‌باش باشند.

وی با بیان اینکه در مجموع امسال جزو سال‌هایی بود که کمترین تنش را داشتیم، تاکید کرد: بعضی از اتفاقات بسیار رو به رشد بود و زیباسازی، فرهنگی و گل‌کاری‌ها به چشم مردم آمد.

بقایی افزود: نیاز است که دست به دست هم بدهیم و تمام دستگاه‌ها همچون میراث فرهنگی و آموزش و پرورش، با یکدیگر تعامل داشته باشند و فعالیت کنند.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا