اخبار استان ها

آغاز عملیات اجرایی احداث قطعه جدید حضرت حمزه (ع)

سید محمدحسین علوی‌زاده در گفتگویی، از آغاز عملیات ساخت قطعه جدیدالاحداث حضرت حمزه (ع) در زمین‌های طرح توسعه‌ی آرامستان دارالسلام خبر داد و اظهار کرد: با توجه به نیاز سازمان و درخواست شهروندان در خصوص ساخت قطعه‌ای ویژه، این عملیات در دستور کار واحد عمران سازمان قرار گرفت که پس از بررسی‌های لازم و بعد از مکان‌یابی و جانمایی محدوده مورد نیاز و نقشه‌برداری، عملیات اجرایی ساخت ۱.۱۶۰ حفره قبر سه‌طبقه در قطعه حضرت حمزه (ع) آغاز شد.

وی افزود: این قطعه در زمینی به مساحت ۶۹۰۰ متر مربع احداث می‌شود که با توجه به طراحی‌های انجام شده و در نظر گرفتن پارکینگ، پیاده‌رو، فضای نشستن برای بستگان متوفی و ۶۰۰ متر باکس فضای سبز در بین ردیف‌های قبور و همچنین استفاده از سنگ‌فرش‌های متناسب با شرایط جوی منطقه کاشان، قطعه حضرت حمزه (ع) به عنوان قطعه ویژه در آرامستان دارالسلام در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری کاشان دسترسی مطلوب به پارکینگ، سرویس‌ها و مسیرهای عبور و مرور را از دیگر ویژگی‌های این قطعه برشمرد و خاطر نشان کرد: عملیات اجرایی آن با اعتباری بالغ بر ۶۰ میلیارد ریال در دستور کار واحد عمران سازمان قرار گرفته است و پیش‌بینی می‌شود تا مردادماه سال جاری به بهره‌برداری برسد.

علوی‌زاده، آمار متوفیان این شهر را از ابتدای سال تاکنون را ۲۲۳۵ نفر اعلام کرد و گفت: ۱۲۴۲ نفر از متوفیان مرد و ۸۲۹ نفر نیز از بانوان هستند و ۱۶۴ نوزاد نیز طی این مدت فوت کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: از این تعداد، تنها ۶۹۲ نفر در دارالسلام سازمان آرامستان‌ها خاکسپاری شده و بقیه در سایر قبرستان‌ها مدفون شده‌اند.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا