اخبار استان ها

استفاده از تجربیات موفق اصفهان در زیباسازی شهر قم

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران، آرش نوروز بیگی امروز -پنجشنبه دهم فروردین- ضمن بازدید از مجموعه اسکان موقت باغ فدک اظهار کرد: شهر اصفهان در بین کلان شهرهای ایران در عرصه‌های مختلف حرف برای گفتن دارد که عرصه ستاد خدمات سفر و اسکان نوروزی از آن جمله است.

وی با بیان اینکه شهر اصفهان در ایام نوروز در بخش فضای سبز و فضاسازی محیطی شهر نمره قابل قبولی به خود اختصاص داده است، گفت: مجموعه باغ فدک امکانات و تدابیر خوبی برای رفاه حال مسافران اندیشیده است.

معاون طراحی و زیباسازی شهرداری قم با اشاره به تردد مسافران زیادی از شهر قم در ایام نوروز و اسکان موقت آنها در حین سفر تصریح کرد: شهرداری قم نیز در عرصه‌های مختلف چون اسکان و مسائل بهداشتی و ایمنی اقداماتی را برای مسافران شب خواب در نظر می‌گیرد.

وی تصریح کرد: بر اساس آمارهای دریافتی مدت زمان اقامتی مسافران در شهر مقدس قم نسبت به سال‌های گذشته افزایش یافته است که این نیازمند تدابیر بیشتر برای رفاه حال مسافران است که بدین منظور و کسب تجربیات موفق به شهر اصفهان سفر کرده‌ایم.

نوروز بیگی با اشاره به اینکه یکی از اولویت‌ها در زیباسازی و طراحی شهر، بهره بردن از المان‌های شهری همراه با نورپردازی در شب است، گفت: بر اساس سند چشم‌انداز شهرداری قم، هر ساله باید یک تعدادی المان‌های مشخص شده برای شهر تهیه کنیم.

وی با اشاره به اینکه مردم شهر مقدس قم به دلیل گرمای شدید شهر عمدتاً در ساعات شب به تفریح و شهرگردی می‌پردازند، ادامه داد: بر این اساس تاکید داریم از المان‌های نوری و ترکیب با نورپردازی بهره ببریم و شهر را به یک شهر شب زنده تبدیل کنیم.

معاون طراحی و زیباسازی شهرداری قم خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۱ بیش از ۳۰ میلیارد تومان اعتبار در زمینه طراحی و زیباسازی و ساخت المان‌های و هنرهای تجسمی در شهر قم هزینه شده است.

وی با اشاره به المان‌های مختلف مجسمه‌ای در سطح شهر گفت: به حق المان‌های هنری بسیار زیبا و با مفهومی توسط هنرمندان برجسته ساخته و نصب شده است که شایسته است از تجربیات موفق شهر اصفهان در این زمینه استفاده کنیم.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا