اخبار استان هااصفهانحوادثحوادث پلیس

بسته اخبار و حوادث انتظامی۱۴ فروردین ۱۴۰۲، استان اصفهان

 جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان از توقیف یک دستگاه خودروی کامیون کشنده خارجی قاچاق به ارزش 150 میلیارد ریال خبر داد.مشروح این خبر و سایرحوادث انتطامی و پلیسی استان را در ادامه بخوانید.

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از مرکز اطلاع رسانی پلیس استان اصفهان، سردار” محمدرضاهاشمی فر” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت: ماموران پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان در راستای بازدیدو سرکشی از پارکینگ های سطح شهر اصفهان حین کنترل و نظارت بر خودروهای پارک شده  به یک دستگاه خودروی کامیون کشنده خارجی مشکوک و موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: ماموران پس از استعلام از سامانه های هوشمند فراجا دریافتند که این خودرو فاقد هرگونه اسناد و مدارک معتبر گمرکی بوده و به صورت قاچاق وارد شده و همچنین مدت ها است که در این پارکینگ نگهداری می شود.

جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به توقیف خودرو گفت: ارزش خودروی توقیف شده برابر نظر کارشناسان  ۱۵۰ میلیارد ریال می باشد که با پیگیری های صورت گرفته مالک اصلی خودرو شناسایی و پس از دستگیری برای انجام اقدامات قانونی تحویل مرجع قضائی شد.#

 

**فوت کودک ۳ ساله بر اثر واژگونی پژو۲۰۶

گروه استان ها _ اصفهان _ رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان علت حادثه واژگونی یک دستگاه خودروی سواری پژو ۲۰۶ که در مسیر شمال به جنوب بزرگراه میرزا کوچک خان شهر اصفهان رخ داد و منجر به فوت یک کودک ۳ ساله شد را تشریح کرد.

سرهنگ” محمد رضا محمدی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت: ساعت ۱:۳۰ بامداد امروز ماموران پلیس راهور از واژگونی یک دستگاه خودروی سواری پژو ۲۰۶ در مسیر شمال به جنوب بزرگراه  میرزا کوچک خان کلانشهر اصفهان مطلع و بلافاصله در محل حضور یافتند.

وی افزود: در این حادثه کودک ۳ ساله خانواده به علت شدت جراحات وارد پس از انتقال به بیمارستان جان باخت و یک کودک ۸ ساله دیگر که مجروح شده بود بستری و تحت مداوا قرار گرفت.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: کارشناسان پس از بررسی دقیق صحنه تصادف، تخطی از سرعت مطمئنه و عدم توانایی راننده خودروی سواری پژو ۲۰۶ در کنترل وسیله نقلیه را علت این حادثه اعلام کردند.

**انبار احتکار ظروف یکبارمصرف در اصفهان

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان از کشف محموله ظروف یکبار مصرف احتکار شده به ارزش ۸ میلیارد ریال توسط ماموران این پلیس خبر داد.

سرهنگ “کامران ریاحی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت:ماموران پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان اصفهان در پی وصول گزارشی مبنی بر یک مورد احتکار ظروف یک بار مصرف در یکی از انبارهای سطح شهر اصفهان موضوع را در دستور کار خود قرار دارد.

وی افزود: ماموران پس انجام تحقیقات و کسب اطمینان ا ز درستی موضوع طی هماهنگی با مرجع قضائی به همراه کارشناسان اداره صنعت، معدن و تجارت از انبار نگهداری کالاها بازدید کردند

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: در بررسی های تخصصی صورت گرفته مشخص شد انبار مذکوردر سامانه جامع انبارهای وزارت صمت ثبت نشده و کالاهای این انبار نیز مدت هاست که در آن دپو شده و هیچ خروجی به بیرون نداشته است.

ریاحی با اشاره به کشف مقادیر زیادی انواع ظروف یکبار مصرف پلاستیکی و متعلقات مربوطه ارزش این محموله را برابر ارزیابی کارشناسان ۸ میلیارد ریال اعلام کرد و اظهار داشت: اقلام مکشوفه توقیف و متهم اصلی نیز به اداره تعزیرات حکومتی معرفی شد.

 

**جمع آوری ۱۲۲معتاد متجاهر در اصفهان

فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان از تداوم اجرای طرح برخورد با خرده فروشان و مصرف کنندگان مواد مخدر به منظور ارتقاء سطح امنیت عمومی درنقاط جرم خیزو آلوده در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “حسین بساطی”در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت : طرح برخورد با فروشندگان و مصرف کنندگان مواد مخدر و پیشگیری از گسترش کانون های جرم در سطح شهرستان اصفهان با استفاده حداکثری از ظرفیت های موجود کلانتری های تابعه طی ۷۲ ساعت گذشته اجرا شد.

وی افزود: در این راستا مأموران پس از هماهنگی با مرجع قضائی در عملیاتهای جداگانه به کانون های خریدو فروش و استعمال مواد مخدر اعزام و طی عملیاتهای جداگانه موفق به دستگیری ۲۲ نفر خرده فروش و کشف ۲ کیلو و ۴۴۵ گرم انواع مواد مخدر شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان تصریح کرد: در این طرح همچنین تعداد ۱۲۲ نفر معتاد متجاهر جمع آوری و جهت درمان به مراکز ترک اعتیاد معرفی شدند.

این مقام انتظامی در پایان با اشاره به اینکه سایر متهمان پس از تشکیل پرونده برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضائی تحویل داده شدند خاطر نشان شد: پلیس با خرده فروشان و سوداگران مرگ با قاطعیت و درچارچوب قانون برخورد می کند ضمن اینکه از شهروندان می خواهیم هرگونه اخبار و اطلاعات خود در این زمینه را از طریق تماس با مرکز فوریت های۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند

 

**رانندگی تهاجمی و پرخاشگرانه عامل حوادث ترافیکی

گروه استانها_اصفهان_رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان، رفتارهای پرخاشگرانه و تهاجمی برخی از رانندگان در جاده ها را عامل مهمی در وقوع بسیاری از حوادث ناگوار ترافیکی عنوان کرد.

سرهنگ”اصغر زارع”در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت: بیشتر متخصصان حوزه حمل و نقل و ترافیک معتقدند انسان آنگونه رانندگی می کند که زندگی می کند.

وی افزود: یکی از موضوعاتی که تاکنون کمتر توجه به آن شده است موضوع رانندگی تهاجمی است. موضوعی که در بیشتر کشورهای پیشرفته ترافیکی هنگام گرفتن گواهینامه رانندگی و یا تمدید آن مد نظر قرار می گیرد حتی در فواصل زمانی منظم از رانندگان به خصوص رانندگانی که در بخش حمل و نقل عمومی فعالیت دارند ارزیابی روانشناختی انجام می گیرد و رانندگان پر خطر مورد آموزش های لازم و یا مشاوره قرار می گیرند.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان ادامه داد: رانندگان عصبانی و پرخاشگر از گروه افرادی هستند که بیشترین وقت خود را در جنگ و گریز تباه می کنند و بی آنکه خود بدانند درگیر نبردی نابرابر می باشند. نبردی که پیروزی نداشته و منجر به بیماری های روانی نظیر احساس سرخوردگی ، استرس و فشارهای روحی و روانی خواهد شد.

این مقام انتظامی در پایان به رانندگان توصیه کرد : از هرگونه رفتارهای پرخاشگرانه در رانندگی به جد خودداری کرده چرا که این رفتارها در رانندگی باعث خسارت های جبران ناپذیری برای خود و دیگر کاربران راه خواهد شد.

 

**انهدام باندسارقان سیم وکابل برق در”تیران وکرون

گروه استان ها_اصفهان_فرمانده انتظامی شهرستان تیران وکرون ازانهدام باند ۳ نفره سرقت سیم وکابل برق و کشف مقادیر قابل توجهی اموال مسروقه در عملیات مأموران انتظامی این فرماندهی خبرداد.

سرهنگ”یوسف بهرام پور”در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت: درپی وقوع یک فقره سرقت سیم وکابل برق دریکی ازروستاهای بخش مرکزی این شهرستان بررسی موضوع جهت شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان دردستورکار مأموران فرماندهی انتظامی شهرستان تیران و کرون قرار گرفت.

وی افزود: در این راستا مأموران حین کنترل خودرو های عبوری در یکی از محورهای مواصلاتی به یک دستگاه خودرو پراید مشکوک که پس از متوقف کردن خودرو و بررسی انجام شده مشخص شد خودرو سرقتی و ۳ نفر سرنشین و راننده خودرو نیز سارقان سابقه داری هستند که اقدام به سرقت کابل های برق در این شهرستان کرده اند.

فرمانده انتظامی شهرستان تیران وکرون در پایان با اشاره به کشف ۲۰۰متر کابل برق مسروقه به ارزش۷۰۰ میلیون ریال در بازرسی از خودروی سرقتی دراختیار متهمان تصریح کرد: سارقان دستگیر شده در تحقیقات اولیه انجام شده به بزه ارتکابی اعتراف که پس از تشکیل پرونده برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضائی تحویل داده شدند.

 

**کشف ۱۰ میلیارد اموال مسروقه از مغازه های اصفهان

گروه استان ها_اصفهان_فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان از انهدام باند ۵ نفره سارقان مغازه و کشف ۱۰ میلیارد ریال اموال مسروقه در عملیات مأموران این فرماندهی خبر داد.

سرهنگ “حسین بساطی”در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت: در پی وقوع چند فقره سرقت مغازه در این شهرستان بررسی موضوع جهت شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان به صورت ویژه در دستور کار مأموران این فرماندهی قرار گرفت.

وی افزود: مأموران با بررسی های میدانی و انجام اقدامات هوشمندانه پلیسی موفق شدند اعضای باند ۵ نفر سارقان  را در ارتباط با این سرقت ها شناسایی و ضمن هماهنگی با مرجع قضائی طی عملیاتی ضربتی آن ها را در مخفیگاهشان دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان تصریح کرد: در بازرسی مأموران از مخفیگاه متهمان مقادیر قابل توجهی اموال مسروقه کشف که ارزش این اموال برابر اعلام نظر کارشناسان مربوطه ۱۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

این مقام انتظامی گفت: متهمان دستگیر شده در تحقیقات اولیه انجام شده تاکنون به ۵ فقره سرقت در این شهرستان اعتراف کردند که پس از تشکیل پرونده برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضائی تحویل داده شدند.

سرهنگ بساطی در پایان از شهروندان و مالکان واحدهای صنفی خواست ضمن رعایت توصیه ها و آموزشهای پلیس درخصوص پیشگیری از سرقت درصورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک مراتب را از طریق تماس با مرکز فوریت های۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

 

**دستگیری ۹ نفر سارق و کشف ۳۷ فقره سرقت در ” آران و بیدگل

گروه استان ها- اصفهان _ فرمانده انتظامی شهرستان آران و بیدگل از دستگیر ی ۹ نفر سارق و کشف ۳۷ فقره سرقت در راستای اجرای طرح آرامش این فرماندهی در طرح نوروزی ۱۴۰۲ خبر داد.

سرهنگ”غلامرضا هاشمی زاده ” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت: طرح پاکسازی نقاط آلوده و جرم خیز با هدف ارتقاء امنیت اجتماعی در تعطیلات نوروزی توسط، واحد های انتظامی ، پلیس های تخصصی شهرستان به مرحله اجرا درآمد.

وی ادامه داد: ماموران این فرماندهی در اجرای این طرح  ۹ نفر سارق سابقه دار را دستگیر کردند که با دستگیری این سارقان ۳۷ فقره انواع سرقت نیز کشف و   ۴ دستگاه موتورسیکلت مسروقه نیز توقیف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان آران و بیدگل از دستگیری یک نفر از اراذل و اوباش، ۷۱ نفر معتاد و خرده فروش مواد مخدر و کشف ۱۰ کیلو انواع مواد مخدر خبر داد و گفت:  متهمان دستگیر شده پس از تشکیل پرونده برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضائی تحویل داده شدند و معتادان متجاهر نیز برای درمان به کمپ های ترک اعتیاد ماده ۱۵ و ۱۶ انتقال یافتند.

سرهنگ هاشمی زاده  ضمن تشکر از همراهی و همکاری مردم  با پلیس گفت: به منظور حفاظت از حقوق مردم و ایجاد فضایی نا امن برای سارقان طرح های ضربتی پلیس با هدف مبارزه مقتدرانه با سرقت به طور ویژه در سال جدید در دستور پلیس شهرستان خواهد بود و از شهروندان نیز می خواهیم هرگونه موارد مشکوک و پرسه زنی افراد غیر بومی و مشکوک در سطح محلات را از طریق تماس با شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

 

 

**کلاهبرداری با ارسال پیامک های تکمیل فرم جهت دریافت سود سهام عدالت

گروه استان ها-اصفهان- رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان گفت: ارسال پیامک یا ایمیل و تبلیغات در پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی تحت عنوان ” تکمیل فرم جهت دریافت سود سهام عدالت” می‌تواند به سرقت اطلاعات هویتی و همچنین برداشت غیرمجاز از حساب بانکی کاربران منجر شود.

 سرهنگ “سید مصطفی مرتضوی” در گفت و گو با خبرنگا ر پایگاه خبری پلیس گفت : بعد از اعلام دولت مبنی بر اعطای سود سهام عدالت به شهروندان، برخی از افراد سودجو با طراحی سایت‌ها و درگاه‌های جعلی، سعی دارند با شیوه‌های مختلف و بهره بردن از مهندسی اجتماعی اقدام به کلاهبرداری از شهروندان کنند.

وی افزود: در این شیوه از کلاهبرداری، مجرمان با ارسال پیام از طریق پیامک، پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی کاربران را فریب داده و از تکمیل ظرفیت درخواست واجدین شرایط خبر می‌دهند.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان اصفهان عنوان داشت: این پیام‌ها حاوی لینک‌هایی با عنوان ” ثبت اطلاعات واجدین شرایط” بوده و از کاربران می‌خواهند تا با کلیک و ورود به صفحه یا سایت موردنظر، اطلاعات هویتی و بانکی خود را به‌صورت کامل ثبت کنند.

سرهنگ مرتضوی به شهروندان توصیه کرد: در فرآیند ثبت نام و امور مربوط به سهام عدالت صرفاٌ به دفاتر مجاز و معتبر پیشخوان خدمات دولتی مراجعه و از ورود به لینک ها و سامانه های متفرقه و نامعتبر و درج اطلاعات هویتی و بانکی در آنها خودداری کنند.

وی خاطر نشان کرد: شهروندان در صورت مواجهه با هرگونه تماس تلفنی، پیامک یا لینک ارسالی جهت ثبت نام کارت اعتباری سهام عدالت موضوع را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری، قسمت ثبت گزارش های مردمی با ما در میان بگذارند

**توقیف محموله میلیاردی قاچاق در “نایین

گروه استان ها _ اصفهان – جانشین فرمانده انتظامی شهرستان نائین از توقیف یک دستگاه اتوبوس مسافربری و ۲ دستگاه خودروی سواری حامل محموله کالای قاچاق به ارزش ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال در عملیات ماموران این فرماندهی خبر داد.

سرگرد “حسن براهیمی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت: ماموران مستقر در ایستگاه ایست و بازرسی شهید “شرافت” فرماندهی انتظامی شهرستان نائین در راستای اجرای طرح تشدید مقابله با قاچاق کالا و ارز حین کنترل خودرو های عبوری  به یک دستگاه اتوبوس و ۲ دستگاه خودرو سواری مشکوک و آن را جهت بررسی متوقف کردند.

وی افزود: ماموران پس از متوقف شدن خودروهای مذکور طی هماهنگی با مرجع قضائی این خودروها را مورد بازرسی قرار دادند که در نهایت اموالی از قبیل ۲۴۰ ثوب البسه،۶۵ جفت کفش مردانه،۴ دستگاه تلویزیون، ۲۴ عدد روغن کولر، ۲ دستگاه کارواش، یکدستگاه جارو شارژی و یک عدد دستگاه جوش که همگی خارجی و فاقد اسناد و مدارک معتبر گمرکی بوده  و به صورت قاچاق تهیه شده بودند را کشف کردند .

جانشین فرمانده انتظامی شهرستان نائین با اشاره به اینکه ارزش اموال کشف شده از سوی کارشناسان مربوطه ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال برآورد شده است، تصریح کرد: در این خصوص ۳ نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضایی تحویل  شدند.‌

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا