اخبار استان هااصفهانحوادثحوادث پلیس

از توقیف بنز ۱۳۰ میلیاردی تا دستگیری قاتل پیرزن اصفهانی

جانشین فرمانده انتظامی استان از توقیف یک دستگاه خودروی بنز قاچاق به ارزش 130 میلیارد ریال در عملیات ماموران پلیس امنیت اقتصادی این فرماندهی خبر داد.مشروح این خبر و سایر خبرهای پلیسی استان اصفهان را در ادامه بخوانید

سردار” محمدرضا هاشمی فر” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت: ماموران پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان اصفهان در راستای اجرای طرح تشدید مقابله با قاچاق کالا و ارز حین بازدید و سرکشی از یکی از پارکینگ های سطح شهر اصفهان به یک دستگاه خودروی سواری بنز دارای پلاک گذر موقت مشکوک و موضوع را تحت بررسی قرار دادند.

وی افزود: در بررسی های صورت گرفته مشخص شد آبان ماه سال گذشته ماموران پلیس راهور به دلیل عدم همخوانی پلاک و ارکان خودرو نسبت به توقیف آن اقدام کردند و در ادامه با انجام استعلام ها و تحقیقات تخصصی توسط ماموران پلیس امنیت اقتصادی قاچاق بودن خودرو نیز محرز شد.

جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه برابر ارزیابی های صورت گرفته ارزش خودروی مذکور۱۳۰ میلیارد ریال است، اظهار داشت: در این خصوص پرونده تشکیل و برای رسیدگی به مرجع قضائی ارسال شد.

 

**دستگیری ۲۲ خرده فروش مواد مخدر دراصفهان

گروه استان ها_اصفهان_فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان از دستگیری ۲۲ خرده فروش و کشف یک کیلو و ۹۰۰گرم انواع مواد مخدر طی اجرای طرح برخورد با توزیع کنندگان مواد مخدر در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “حسین بساطی”در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت : طرح برخورد با فروشندگان و مصرف کنندگان مواد مخدر و پیشگیری از گسترش کانون های جرم در سطح شهرستان اصفهان با استفاده حداکثری از ظرفیت کارکنان کلانتری های تابعه این شهرستان اجرا شد.

وی افزود: در این راستا طی ۷۲ ساعت گذشته مأموران انتظامی این فرماندهی ضمن هماهنگی با مرجع قضائی در عملیاتهای جداگانه به کانون های خرید، فروش و استعمال مواد مخدر اعزام و موفق به دستگیری ۲۲خرده فروش مواد مخدر و کشف یک کیلو و ۹۰۰گرم انواع مواد مخدر شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان تصریح کرد: در این طرح همچنین ۲۱ نفرمعتاد متجاهر پرخطر جمع آوری و جهت درمان به مراکز ترک اعتیاد معرفی شدند.

این مقام انتظامی در پایان با اشاره به اینکه متهمان پس از تشکیل پرونده برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضائی تحویل داده شدند خاطر نشان کرد: پلیس با خرده فروشان و سوداگران مرگ با قاطعیت و درچارچوب قانون برخورد می کند ضمن اینکه از شهروندان می خواهیم هرگونه اخبار و اطلاعات خود در این زمینه را از طریق تماس با مرکز فوریت های۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

 

 

 **قاتل پیرزن ۸۰ ساله دستگیر شد

گروه استان ها _ اصفهان _ رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان از دستگیری معتادی که یک پیرزن ۸۰ ساله را به قتل رسانده و متواری شده بود، خبر داد.

سرهنگ “حسین تُرکیان” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت: صبح روز ۱۶ فروردین ماه سال جاری در پی اعلام مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر فوت مشکوک یک خانم ۸۰ ساله در منزل خود در خیابان شهید اسماعیلی شهر اصفهان اکیپی از کارشناسان مجرب تشخیص هویت و بررسی صحنه جرم در محل حضور یافته و با بستگان متوفی هماهنگ شدند.

وی با بیان اینکه کارآگاهان با مشاهده آثار خفگی در گردن فرد مذکور پی به قتل او بردند افزود: در ادامه مشخص شد ۲ حلقه النگو و یک جفت گوشواره که همیشه همراه مقتول بوده نیز به سرقت رفته است.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان عنوان داشت: با محرز شدن جنایت رخ داده کارآگاهان بلافاصله وارد عمل شده و تحقیقات علمی و تخصصی را آغاز کرده و در همان لحظات اولیه به مستاجر فرد مقتول که همسرش پرستاری او را می کرد مظنون شده و با توجه به متواری شدن وی شناسایی و دستگیری او را در دستور کار خود قرار دادند.

سرهنگ تُرکیان گفت: جستجو برای یافتن فرد قاتل با دقت و تیزهوشی تمام انجام گرفت و نهایتاً در کمتر از ۴۸ ساعت پس از وقوع حادثه متهم در حالی که در منزل یکی از اقوام خود در یکی از محلات شهر اصفهان مخفی شده بود شناسایی و دریک عملیات ضربتی پیش از اینکه فرصت فرار پیدا کند، دستگیر شد.

این مقام انتظامی از کشف طلاجات مسروقه مقتول در بازرسی بدنی از متهم خبر داد و گفت:  قاتل که اعتیاد شدید به مواد مخدر دارد صراحتاً به قتل پیرزن ۸۰ ساله اقرار کرد و در خصوص نحوه ارتکاب جنایت عنوان کرد: چند وقتی بود که مواد مصرفیم تمام شده بود و بدجوری خُمار بودم و از طرفی هم پولی نداشتم تا بتوانم موادم را تهیه کنم تا اینکه فکر شیطانی سرقت طلاجات پیرزن به سرم زد.

آخر شب که همسرم بعد از انجام کارهای پیرزن به خانه آمد صبر کردم تا او به خواب برود و بعد در حالی که ساعت از یک نصف شب گذشته بود آهسته و آرام کلید را برداشته و به منزل مقتول رفتم پیرزن آرام روی تختش خوابیده بود چشمم بی اختیار به النگوهای طلای او افتاد، دیگر هیچ چیز نفهمیدم یک روسری که کنار زمین افتاده بود را برداشتم و دور گردن پیرزن پیچیدم و او را خفه کردم و بعد از دزدیدن النگوها و گوشواره هایش از منزل بیرون زدم و امروز می خواستم آنها را آب کنم که ناگهان ماموران پلیس را بالای سرم دیدم.

پلیس آگاهی استان اصفهان اظهار داشت: با اعترافات صریح متهم و بازسازی صحنه جرم پرونده این جنایت تکمیل و فرد قاتل با تشکیل پرونده برای انجام اقدامات قانونی تحویل مرجع قضائی شد.

تُرکیان با بیان اینکه فرزندان مقتول پیش از این در خصوص وقوع چندین بار سرقت وسایل منزل مادرشان توسط فرد قاتل بی اهمیت بوده و توجهی نکرده بودند گفت: به شهروندان توصیه می کنیم افراد سالمند را به حال خود رها نکنند و برای به کارگماردن پرستار برای آنها به هرکسی اعتماد نکرده و در صورت مشکوک شدن به تغییرات رخ داده در منزل موضوع را از طریق شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

 

 

 **تریاک ها به شمال نرسیدند

گروه استان ها _ اصفهان _ رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان از کشف ۸۲ کیلو تریاک در بازرسی از یک دستگاه خودروی کامیون که به سمت شمال کشور در حال حرکت بود خبر داد.

سرهنگ” احمد نیکبخت” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشتک ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی استان اصفهان با همکاری اطلاعاتی پلیس مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی از عبور یک دستگاه کامیون حامل مواد مخدر از منطقه شرق این استان مطلع و بلافاصله موضوع را به اطلاع ماموران مستقر در ایستگاه ایست و بازرسی شهید رشیدی” فرماندهی انتظامی شهرستان خورو بیابانک قرار دادند.

وی افزود: ماموران این ایستگاه حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه خودروی کامیون که به سمت شمال کشور در حرکت بود مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کرده و طی هماهنگی با مرجع قضائی از آن بازرسی کردند که در نهایت ۸۲ کیلو تریاک کشف شد.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان از دستگیری راننده وسرنشین خودروی کامیون خبر داد و گفت : در این رابطه پرونده تشکیل و متهمان برای انجام اقدامات قانونی تحویل مرجع قضائی شدند.

 

 **نگاهی به فضیلت شب قدر و احیای آن

گروه اجتماعی_ اصفهان _ بدون تردید شب قدر از شب های با عظمت و با اهمیت سال است و دلیل فضیلت این شب بر سایر شب ها به اعتبار اموری است که در این شب محقق می شود و گرنه اجزای زمان یا مکان، درجه و رتبه وجودیشان یکی است و بین آنها تفاوتی وجود ندارد.

در روایتی از پیامبر اسلام (ص) نقل شده است که فرمودند: « هرکس شب قدر را احیاء دارد و مومن باشد و به روز جزا اعتقاد داشته باشد، تمامی گناهانش آمرزیده می شود.» در روایاتی دیگر آمده است که امام صادق (ع) فرمودند:« شماره ماه های سال نزد خداوند، ۱۲ است و سرآمد ماه ها، ماه رمضان است و قلب ماه رمضان، شب قدر است.»

علت نام گذاری شب قدر:

در این که چرا این شب را شب قدر نامیده اند مفسران قرآن کریم با استمداد از خود قرآن و احادیث معصومان (ع) دلایلی آورده اند که مهمترین آنها به شرح زیر است:

۱-شب قدر، یعنی شب بزرگ و با عظمت و چون این شب، شب شریفی است، به آن شب قدر می گویند، یعنی شبی که صاحب قدر و منزلت و شرافت است. از لحاظ لغوی نیز، در قرآن کریم: «قدر» به معنای منزلت و بزرگی خداوند عالم آمده و می خوانیم «ما قدرو الله حق قدره» یعنی آنان عظمت خداوند را نشناختند. همچنین رمز بزرگی و عظمت شب قدر در خود سوره قدر نیز بیان شده آن جا که می فرماید:« شب قدر از هزار ماه بهتر است»

۲- چون در این شب، فرشتگان بسیاری به زمین می آیند، زمین تنگ می شود، لذا آن را شب قدر نامیدند، زیرا «قدر» به معنای «ضیق و تنگی» نیز آمده است.

۳-یکی دیگر از معانی «قدر» تقدیر و سرنوشت است، و در این شب، امور بندگان تا سال بعد مقدر می گردد. در تفسیر برهان از قول امام محمد باقر (ع) روایت شده که می فرمایند: « در شب قدر، هر امری از امور بندگان تا شب قدر سال آینده معین می شود، از خیر و شر، طاعت و معصیت، ولادت و مرگ و روزی موجودات و هرآنچه در سال مقرر گشته حتمی است و خداوند را در آن مشیت است»

۴- علت دیگر این نامگذاری این است که قرآن با قدر و منزلت، بر پیامبر (ص) والا قدر و برای امت با قدر و با ارزش به واسطه فرشته ای صاحب قدر نازل گردیده است.

۵- گاه نیز گفته اند که شبی است که مقدر گردیده تا قرآن در آن نازل شود.

۶- یا از آن رو که هر کس این شب را زنده بدارد و احیا کند صاحب قدر و منزلت می شود وبه « لیله القدر» معروف شده است.

علت مخفی بودن شب قدر

برخی معتقدند علت مخفی بودن شب قدر در میان شب های ماه مبارک رمضان این است که مردم به همه این شب ها اهمیت دهند، همانگونه که خداوند رضای خود را در میان انواع طاعات پنهان کرده تا مردم بر همه طاعات روی آورند، خشمش را در میان معاصی پنهان کرده تا از همه گناهان بپرهیزند، اسم اعظم را در میان اسماء خود پنهان کرده تا همه را بزرگ دارند، ساعت استجابت دعا را در ساعات روز جمعه پنهان ساخته تا روز جمعه به دعا بیشتر همت گمارند و وقت مرگ را مخفی ساخته تا در همه حال آماده باشند.

شاید یکی دیگر از فلسفه های مخفی بودن شب قدر هم این است که مردم در تمام شب های ماه مبارک رمضان و یا لا اقل در ۳ شب مشهور ۱۹ و ۲۱ و ۲۳ به عبادت بیشتری روی آورند و به اصلاح احول خود و تصفیه روح و جان از آلودگی های دنیا بپردازند تا بلکه از آن شب ها بیشتر مستفیض شده و بواسطه تمرین زیادتر ملکات فاضله در آن ها راسخ تر شود، لذا علت مخفی بودن شب قدر به نفع بندگان است، زیرا که اگر این شب معین بود، برخی براثر توفیق احیای آن مبتلا به عُجب و غرور می گشتند.

شب قدر کدام شب است؟

از مجموع مطالبی که از قرآن کریم و احادیث در مورد تعیین شب قدر به دست می آید موارد زیر قابل طرح است:

۱-در این که شب قدر در ماه مبارک رمضان قرار داده شده هیچ گونه تردید نمی توان داشت چون از یک سو خداوند می فرماید« قرآن در ماه رمضان نازل شده است» و از سوی دیگر در سوره قدر آمده« قرآن را در شب قدر نازل کردیم» و این که شب قدر در ماه مبارک رمضان قرار داده شده مورد اتفاق روایات و مفسران قرآن کریم است.

۲- شب قدر در دهه آخر ماه مبارک رمضان قرار داده شده است، روایات فراوان و نظریه های مفسران شیعه و اهل سنت آن را حتمی و اجتناب ناپذیر می گمارند و در این مورد هم شک و تردیدی نمی توان داشت.

۳- طبق روایات فروانی که در منابع شیعی آمده، شب های نوزدهم، بیست و یکم، و شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان، شب های قدر معرفی شده است اما امام محمد باقر (ع) دایره آن را محدودتر نموده و در پاسخ به عبدالواحدبن مختار انصاری که خواستار تعیین یکی از آن شب ها از سوی امام (ع) بود، می فرماید« ایرادی ندارد هر دو شب عبادت و شب زنده داری کنی، بالاخره شب قدر یکی از این دو شب ( بیست و یکم و بیست و سوم ) می باشد.

۴- در میان شب ۲۱ و ۲۳ در عین حال که خداو رسول خدا (ص) و ائمه اطهار (ع) برای اهمیت به اطاعت و عبادت بندگان و تقرب آنان، سعی در مخفی نگهداشتن شب قدر داشته اند آن طور که از تعدادی از احادیث استفاده می شود، احتمال شب قدر بودن شب ۲۳ را می توان تقویت نمود و معتبر دانست، زیرا چنانکه در روایات می خوانیم: « رسول خدا (ص) شب ۲۳ به صورت افرادی، آب می پاشید تا آن ها را خواب نگیرد، چنانکه فاطمه زهرا (س) همه اعضای خانواده را وادار می کرد که روز بخوابند و شب کم غذا بخورند تا شب ۲۳ را بیدار بمانند و می فرمود« انسان محروم کسی است که از خیر و فضیلت این شب محروم بماند»

به هر جهت برای انسان مومن، سزوار نیست تا در شبی که آسمانیان میهمان او شده اند حجاب غفلت به روی خویش اندازد و خود را از همنشینی با آن ها محروم سازد. لذا مستحب است آن شب را زنده نگهدارد و تا صبحگاهان شب زنده داری نماید و این خود نوعی مبارزه با خمودگی و سسستی و خواب سنگینی است که انسان را از اهداف عالی باز می دارد.

در باره افضل اعمال شب قدر از علامه مجلسی (ره ) در بحار الانوار آمده که « بهترین اعمال در شب قدر طلب آمرزش و دعا برای مقاصد دنیا و آخرت و پدر و مادر خویشان و برادران ایمانی اعم از زندگان و مردگان و اذکار و صلوات بر محمد (ص) و اهل بیت او است.

تهیه و تنظیم: سرهنگ دکتر میثم شیرکش – معاونت فرهنگی و اجتماعی پلیس، اصفهان

 

 

**خاموشی ماینر های قاچاق در”کاشان

گروه استان ها_اصفهان_فرمانده انتظامی شهرستان”کاشان”از کشف ۲۹دستگاه ماینر قاچاق به ارزش یک میلیارد و۵۰۰ میلیون ریال در عملیات مأموران انتظامی این فرماندهی خبر داد.

سرهنگ”ایرج کاکاوند”در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت: در راستای مقابله با قاچاق کالا و برخورد با عوامل استخراج غیر قانونی ارز دیجیتال، مأموران پلیس امنیت اقتصادی این فرماندهی با اقدامات هوشمندانه پلیسی از نگهداری و فعالیت غیرمجاز دستگاه های استخراج ارز دیجیتال در یک مرغداری متروکه در حاشیه شهر کاشان مطلع و بلافاصله بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: در این راستا مأموران ضمن هماهنگی‌ با مرجع قضائی به محل‌ مذکور اعزام و در بازرسی از این مرغداری موفق شدند تعداد ۲۹ دستگاه استخراج ارز دیجیتال را کشف کنند.

فرمانده انتظامی کاشان با بیان اینکه ماینر های مکشوفه قاچاق و فاقد مدارک قانونی و معتبر گمرکی بود تصریح کرد: کارشناسان مربوطه ارزش این دستگاه ها را یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند.

این مقام انتظامی در پایان با اشاره به این که در این رابطه یک متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضائی تحویل داده شد خاطر نشان کرد: استفاده غیرقانونی از دستگاه های ماینر علاوه بر این که توان مصرفی بالایی داشته و موجب خسارت به شبکه توزیع برق می شود،باعث به خطر انداختن اقتصاد کشور نیز می شود از این رو پلیس با جدیت این مسئله را دنبال کرده و با متخلفان در این حوزه برخورد می کند ضمن این که از شهروندان می خواهیم در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت در این زمینه مراتب را از طریق تماس با شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

 

 

 

**دستگیری سارقان موتورسیکلت در آران و بیدگل

گروه استان ها _ اصفهان _ فرمانده انتظامی شهرستان آران و بیدگل از دستگیری ۲ سارق موتورسیکلت و کشف ۲ دستگاه موتورسیکلت مسروقه از مخفیگاه آنان در اجرای طرح ذوالفقار توسط ماموران این فرماندهی خبر داد.

سرهنگ”غلامرضا هاشمی زاده ” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت:  طرح ذوالفقار با هدف پاکسازی نقاط آلوده و مقابله با سرقت توسط ماموران کلانتری ۱۱ و پلیس اطلاعات و امنیت عمومی شهرستان آران و بیدگل به اجرا گذاشته شد.

وی افزود: در این طرح ماموران با همکاری یکدیگر ۲ نفر که اقدام به سرقت موتورسیکلت این شهرستان کرده بودند را شناسایی و پس از هماهنگی با مرجع قضائی طی یک عملیات ضربتی متهمان را در مخفیگاه خود دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان آران و بیدگل با اشاره به کشف ۲ دستگاه موتور سیکلت مسروقه و مقداری مواد مخدر صنعتی از مخفیگاه متهمان گفت: در این خصوص  پرونده تشکیل و هر دو سارق برای انجام اقدمات قانونی تحویل مرجع قضائی شدند.

 

 

 

**کشف ژیلت های قاچاق در” بویین میاندشت

گروه استان ها_اصفهان_فرمانده انتظامی شهرستان بویین میاندشت از کشف ۱۱ هزار و ۲۰۰ عدد ژیلت خارجی قاچاق به ارزش۲۶۰میلیون ریال در عملیات مأموران انتظامی این فرماندهی خبر داد.

سرهنگ “حمزه بهرامی ” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت: ماموران مستقر در ایستگاه ایست و بازرسی شهید “سالاری” فرماندهی انتظامی شهرستان بویین میاندشت در اجرای طرح کنترل محورهای مواصلاتی حین کنترل خودروهای عبوری در محورمواصلاتی شهرستان به وسایل بار داخل یک دستگاه اتوبوس مسافربری مشکوک و بررسی دقیق آنها را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: در این راستا ماموران با هماهنگی با مرجع قضائی و طی بازرسی از داخل جعبه های این اتوبوس تعداد ۱۱ هزار و ۲۰۰ عدد ژیلت خارجی که همگی فاقد هرگونه مدارک معتبر گمرکی بوده و به صورت قاچاق تهیه شده بودند را  کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان بویین میاندشت با اشاره به اینکه ارزش محموله کشف شده توسط کارشناسان مربوطه ۲۶۰میلیون ریال اعلام شده تصریح کرد: در این رابطه یک نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.

 

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا